Preskoči na glavno vsebino

ČE SE NE POKESAMO V RAMADANU, KDAJ SE BOMO?

Allahova milost do ljudi je neizmerna. Eden od dokazov Allahove milosti do ljudi je tudi sledeče; ko je Adam moral zapustiti Raj, je Allah Adama in Evo podučil, kako se bosta pokesala in se vrnila v okrilje Allahove milosti.

Nato je Adam od svojega Gospodarja prejel nekaj besed in On mu je odpustil. On resnično sprejema kesanje in je Najbolj usmiljen. (Kur’an; 2:37)

Allah celo največjim grešnikom in nasilnežem, kakršen je bil faraon, daje priložnost, da se popravijo in se pokesajo. Nekateri mufesirji (tolmači Kur’ana) omenjajo predajo, v kateri stoji, da je med faraonovimi besedami: ''Jaz ne vem, da imate kakšnega drugega boga razen mene,'' (Kur’an; 28:38) in njegovimi besedami: ''Jaz sem vaš najvišji gospodar!'' (Kur’an; 79:24) minilo 40 let, vendar se faraon ni pokesal. Vztrajal je v svoji oholosti in arogantnosti, kateri bi se čudil še sam Iblis (Lucifer), ki je postal aroganten nad Adamom, pa ga je zadelo, kar ga je zadelo. Kaj se bo zgodilo šele s tistimi, ki so arogantni v odnosu do Allaha?!

Zato ne smemo prelagati tevbe (kesanja), zlasti v ramadanu, saj s tem sami sebi delamo krivico. Primer človeka, ki prelaga kesanje, je kot primer človeka, ki je želel izruvati steblo rastline, vendar je videl, da je steblo močno in da ga ne bo mogel izruvati brez problema, pa je rekel: ''Izruval ga bom naslednje leto.'' To je rekel, čeprav se je zavedal, da bo steblo vsako leto še močnejše, človek pa bo vsako leto šibkejši. In ne obstaja večje norosti od tega, ko človek steblu plevela in grehov dopusti, da se v srcu krepijo, a da jih ne poskuša čimprej izruvati z iskrenim kesanjem.

Zato mesec ramadan izkoristimo za iskreno kesanje in vrnitev v okrilje islama, in se pripravimo na Dan, ko bo iskrenim vernikom med vstopom v Raj rečeno:

Z zadovoljstvom jejte in pijte zaradi tega, kar ste v preteklih dnevih pred seboj poslali (od dobrih dejanj). (Kur’an; 69:24)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...