Islamski ummet (globalna skupnost muslimanov) – resnični islamski ummet, ne le geografski niti ne le zgodovinski pojem – je tista skupnost, ki razume bistvo dolžnosti do Allaha in Njegovih poslancev, bistvo Allahove vere in njen program, in bistvo častne povorke, ki je prenesla ta program in nam ga dostavila. Zato Allah Svojemu poslancu Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, nalaga, naj obznani celotno resnico, naj obznani, da njegov ummet veruje v vsa Božja razodetja, spoštuje vse poslance in pozna resnično naravo Allahove vere, edino, ki jo Allah sprejema od ljudi.
Reci: "Verujemo v Allaha in v to, kar je bilo razodeto
nam, in kar je bilo razodeto Abrahamu, Izmaelu, Izaku, Jakobu in asbatom
(plemenom) in
kar je bilo dano Mojzesu, Jezusu in kar je bilo dano glasnikom vere od
njihovega Gospodarja. Med njimi ne delamo nikakršnih razlik in mi smo Mu
predani (smo muslimani)." In kdor prevzame drugo vero kot islam,
nikoli ne bo sprejeta in na onstranstvu bo eden od pogubljenih. (Kur’an; 3:84-85)
To je islam v vsej svoji širini in v vsem svojem zajemanju
Božjih razodetij, v svoji privrženosti vsem poslancem, ki so prinesli
razodetja, v svojem monoteizmu Allahove vere, v povzemanju vseh poslanstev in
vseh razodetij na en izvor – in verovanje v vse njih, kakor Allah želi od Svojih
sužnjev.
Tukaj je pomembno obrniti pozornost na verovanje v Allaha in v
to, kar je razodeto temu ummetu (Kur’an), in v to kar je razodeto
prejšnjim poslancem za prejšnje ummete, zatem pa tudi na zaključni
komentar, ki je v Njegovih besedah:
… in mi smo Mu predani (smo muslimani). (Kur’an; 3:84)
To potrjevanje predanosti in čaščenja izključno Njega ima
svoje sporočilo, in sicer da islam pomeni predanost, podrejenost, pokornost,
sledenje zapovedim in predpisom, programu in zakonom, kar pride v besedah iz predhodnega
verza:
Mar poleg Allahove vere iščejo drugo? Njemu se je že predalo
vse, kar je v nebesih in vse, kar je na Zemlji, hote ali nehote, in vse se bo k
Njemu vrnilo. (Kur'an;
3:83)
Torej jasno je, da islam oziroma predanost vseh bitij in teles v vesolju, pomeni predanost in podrejenost zapovedim, sledenje sistemu in pokornost zakonom. Od tod prihaja na plano skrb Vzvišenega Allaha, da pojasni pomen islama in njegovo bistvo, da se ne bi v misli nekoga prikradlo mnenje, da je islam le beseda, ki se jo izgovarja z jezikom, ali le potrditev v srcu, a da tega ne spremlja praktično delovanje, poosebljeno v predanosti Allahovemu programu in uresničitvi tega programa v življenju.
To je učinkovito obračanje pozornosti na pomembnost nečesa, pred
splošnim, preciznim in odločnim zaključkom:
In kdor prevzame drugo vero kot islam, nikoli ne bo sprejeta
in na onstranstvu bo eden od pogubljenih. (Kur'an; 3:85)
Ob teh verzih, ki so popolnoma jasni, se ne more reinterpretirati
bistva islama, niti izkriviti pomena, da bi se islam definiral drugače, kot ga
je definiral Allah, a to je islam, v katerega veruje celotno vesolje v obliki
podrejenosti in predanosti Allahu v skladu s sistemom, ki ga je določil On Vzvišeni.
Islam torej ni le prazno izgovarjanje dveh šehadetov (la
ilahe illallah, muhammeden resulullah), a da prvega šehadeta (la
ilahe illallah) ne spremlja njegov smisel in njegovo bistvo, to pa je
edinstvenost oziroma monoteizem Allaha kot Gospodarja, ki ustvarja in postavlja
sisteme ter zakone, zatem pa monoteizem Allaha kot Boga, Kateremu se pokoravamo
in Ga častimo, kakor tudi da drugega šehadeta (muhammeden resulullah)
ne spremlja njegov smisel in njegovo bistvo, to pa je izvrševanje natančnega
življenjskega programa, katerega je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem
prinesel od Gospodarja vseh svetov, sledenje konkretnega sistema in podrobnih
zakonov, s katerimi je poslan, in sprejemanje Knjige, ki jo je prinesel ljudem,
za sodnika.
Komentarji
Objavite komentar