Preskoči na glavno vsebino

ZNANJE O TEM, O ČEM PRIČAŠ

Naučili smo se, da šehide, pričanje, v arabskem jeziku obvezuje znanje. Šehadet, pričanje, ni pravilno brez znanja. Kako bi lahko nekdo pričal o nečem, česar ne pozna?! Spoznali smo, da ta izraz kaže na iskrenost, prepričanje in znanje. To pomeni, da se iz izraza pričanje jemljejo rukni (stebri) la ilaha illallah.

V sahih hadisu, katerega je Osman ibn Affan prenesel od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, stoji: “Kdor umre, a ve, da ni drugega božanstva, ki ima pravico biti čaščeno poleg Allaha (la ilaha illallah), bo vstopil v Raj.” Kdor umre, a ne ve, da ni drugega božanstva, ki ima pravico biti čaščeno poleg Allaha, ne bo vstopil v Raj. Tako je šehadet povezan z znanjem in pri komer izgine znanje, izgine tudi rukn (steber) la ilaha illallah. S tem ruknom ali šartom (pogojem) spoznaš ničevnost mesele opravičevanja z neznanjem.

Nemogoče je, da bi človek lahko bil musliman, a da ne pozna bistva tevhida in širka. Kako združiti te dve nezdružljivi stvari?! Ko pogledaš to vprašanje, rečeš, da la ilaha illallah ni pravilen, razen s šarti, a prvi od njih je znanje, in o tem priča Allahov govor. Potem pa pride mesela opravičevanja z neznanjem, pa rečeš, da musliman, ki pade v veliki širk, kljub temu ostane musliman. Mar nista to dve nezdružljivi stvari?! Brez dvoma je tako. Ko pogledaš to meselo na tej osnovi, se ti bo razjasnila resnica v pogeldu tega vprašanja in pri tem ni razhajanja med selefi.

Pri današnjih murdžijah in džehmijah je prišlo do napačnega razumevanja dveh šehadetov v dveh meselah:

Prva mesela: Opravičevanje z neznanjem.

Druga mesela: Vladanje in sojenje po tistem, česar Allah ni razodel. Torej izvajanje izmišljenih človeških zakonov To je veliki kufr po idžma’u (soglasju) selefa, vendar se je pojavilo razhajanje med muržijami današnjice.

Če pogledamo ti dve vprašanji v pogledu razumevanja dveh šehadetov, nam bo resnica postala jasna. Zato je šejh Sulejman rahimehullah v Tejsiru navedel zelo dragocen uvod v komentarju poglavja: Mar ne vidiš tistih, ki trdijo, da verujejo v to, kar je bilo razodeto tebi ... (Kur'an; 4:60), da je izvajanje Allahovega šeriata (vladanje po Allahovem zakonu) v popolnosti povezano z dvema šehadetoma.

Kako lahko rečeš: Pričam, da ni drugega božanstva, ki ima pravico biti čaščeno poleg Allaha, potem pa častiš, karkoli najdeš, sprejemaš vladanje vsega in vsakogar, se sodiš pred vsem in vsakomur.

Zakaj je Allah razodel Kur’an? Za zabavo? Zato da pride človeško izmišljen zakon, pa da se sodiš pred njim in se mu pokoriš? Zakaj so bili poslani vsi poslanci? Zakaj?

Zato da bo tisto, kar je Allah razodel sodba in zakon med ljudmi!

Ko pravijo, da je sojenje mimo Allahovega zakona in sunneta Njegovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, mala nevera (kufr dune kufr), da je to greh izmed grehov, ki človeka ne vodijo iz vere – to je batil (lažen) govor, ki ruši bistvo dveh šehadetov. Ko se ta dva vprašanja raziščeta pravično in se spozna povezanost teh dveh mesel z dvemi šehadeti, potem se neizbežno spozna resnica; a resnica se spozna iz Kur’ana in Sunneta, ne iz govora ljudi, saj ljudje lahko dokazujejo le s Kuranom in Sunnetom, ne dokazuje se s samim govorom ljudi.

Učenjak včasih skrene pri nekem vprašanju, zato mu ne bomo sledili v njegovi napaki. Če nek učenjak naredi napako in reče, da je sojenje po človeških zakonih mala nevera, mu bomo dali njegovo mesto zaradi dobrega, ki ga je storil na nekih drugih poljih islamskega znanja, vendar mu ne bomo sledili v njegovi napaki.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...