Glavni razlog pomembnosti tekfirja je vzpostavitev in ohranitev reda, za katerega Allah želi, da vlada na Njegovi zemlji. Nasprotno temu je ravnanje in obnašanje do ljudi glede na strasti in mišljenje, kar vodi k pojavitvi in vzdrževanju nereda, čemur smo danes priča med muslimani.
In tisti, ki ne verujejo, so drug drugemu zaščitniki. Če ne
boste ravnali tako, bo na Zemlji nemir in veliko zlo. (Kur’an; 8:73)
Ibn Kesir je o tem verzu rekel: “Če se ne boste izogibali
mušrikov in prijateljevali z verniki, se bodo med ljudmi zgodile spletke in
stvari se bodo pomešale. In (ljudem) se bosta pomešala vernik in nevernik, pa
se bo zgodil velik in ogromen nered.”
Vprašanje tekfirja je zelo pomembno v veri, saj se na
njega vežejo številni predpisi dunje in ahireta, in to je temelj,
na katerem se oblikujejo odnosi med ljudmi glede na njihovo stanje imana
– za kar se vežejo številni predpisi.
Ibn Tejmijje je rekel: “Vedi, da sta vprašanji tekfirja in tefsika (razglašanje osebe za nevernika ali grešnika) od vprašanj, ki spadajo v imena in predpise, za katere se veže grožnja in obljuba na Sodnem dnevu, a tudi prijateljevanje, neprijateljevanje, uboj in zaščita krvi na tem svetu.” (Medžmu’ul-Fetava; 12/468)
In rekel je: “Obširen je govor ljudi o tem imenu in pojmu,
saj je to os vere, za katero se vežejo predpisi. Ni večjega imena, za katerega
se veže sreča ali propad, pohvala ali grožnja, nagrada ali kazen, od imana in
kufra. Zato se ta osnova imenuje mesela imen in predpisov.” (Medžmu’ul-Fetava;
13/58)
Poglejmo nekaj primerov, da bi pojasnili povezanost tekfirja
s šeriatskimi predpisi:
Vprašanje vladarja
- Če je musliman, mu je dovoljeno vladati muslimanom, muslimanom pa je dolžnost, da ga poslušajo in se mu pokoravajo. Dovoljeno jim je, da klanjajo za njim, se borijo pod njegovo zastavo, pa naj bo dober ali grešen, vse dokler je musliman in dokler vlada in sodi z Allahovim šeriatom.
- Prav nasprotno, če je nevernik, ni dovoljeno, da vlada muslimanom, niti muslimanom ni dovoljeno dati prisege njemu, mu pomagati in prijateljevati z njim. Molitev za njim in borba pod njegovo zastavo ni dovoljena, in dolžnost je – če obstaja moč in možnost – da se takšen vrže z oblasti (ali da se dela na njegovi zrušitvi), da bi se na oblast postavil vladar, ki je musliman.
Predpis tistih, ki pomagajo vladarjem
- Če pomagajo vladarju, ki je musliman in vlada s šeriatom, delajo na širitvi in vzpostavitvi Allahovega zakona med ljudmi, takšni bodo nagrajeni in takšni se pokoravajo Allahu, zato jih je dolžnost ljubiti in jim pomagati.
- Če pomagajo vladarju, ki je kafir ali sodi po zakonih kufra, delajo na širitvi in krepitvi njegove oblasti nad ljudmi, jih ščitijo in sodelujejo z njim, potem takšni delajo kufr in dolžnost jih je sovražiti zaradi tega.
Vprašanje poroke
- Dovoljeno je skleniti zakon muslimana in muslimanke (ko se izpolnijo pogoji za poroko), kakor je muslimanu dovoljeno, da se poroči s kristjanko ali judinjo (če je čedna).
- Prav nasprotno kafirju ali murtedu (odpadniku od vere) ni dovoljeno, da se poroči z muslimanko. Če se v zakonu med muslimanom in muslimanko pri enem od njiju pojavi riddet (odpadništvo), njun zakon postane neveljaven.
Vprašanje dedovanja
- Muslimanu je dovoljeno dedovati od muslimana, ko ta umre.
- Ni dovoljeno – po mnenju večine fakihov (islamskih pravnikov) – dedovati od kafirja, ko ta umre, kakor tudi ni dovoljeno, da kafir deduje od muslimana, ko ta umre, četudi ju veže sorodstvo.
Predpis zaklanega mesa
- Če musliman ali pripadnik Knjige (kristjan ali jud) v imenu Allaha zakolje žival, ki je v osnovi dovoljena, potem je meso te živali dovoljeno jesti.
- Če nek drug kafir mimo pripadnikov Knjige ali murted (odpadnik) zakolje žival, ki je v osnovi dovoljena, potem je meso te živali kljub temu prepovedano jesti.
Vprašanje selama
- Dovoljeno in zaželeno je s selamom pozdraviti muslimana, in obvezno je odgovoriti, ko te musliman pozdravi s selamom.
- S selamom ni dovoljeno prvi pozdraviti kafirja ali murteda.
In tako naprej za številne predpise v vsakdanjem življenju.
Z drugimi besedami, vsakdanje življenje človeka počiva na
njegovih odnosih z ljudmi, vendar je vprašanje, na kakšni osnovi in na kakšen
način.
V islamu je to na osnovi imana, tj. na osnovi vere se
bo ljudi razdelilo, potem pa pogledalo, kakšen je v določeni situaciji predpis
za muslimane, a kakšen za nevernike.
In to je ta red in harmonija, katero Allah želi vzpostaviti
med Svojimi sužnji. Če ljudje ne bodo izhajali iz osnove imana in bodo spuščali
predpise muslimanov na nevernike, ali predpise nevernikov na muslimane, se bo
naredil kaos ter nered, in zadela jih bo ogromna fitna (zmeda in
skušnjava).
Zato je dolžnost vsakega posameznika, da se nauči teh stvari
in jih razume, saj bo edino tako postal pravilen pripadnik Allahove vere in koristen
član skupnosti, ki vzpostavlja red na Zemlji.
Komentarji
Objavite komentar