Preskoči na glavno vsebino

VREDNOST JUTRANJEGA SUNNETA

Od Aiše, naj je Allah z njo zadovoljen, se prenaša, da Glasnik vere sallallahu alejhi ve sellem ni izpuščal štirih rekatov pred opoldanskim fardom in dveh rekatov pred jutranjim fardom. (zabeležil El-Buhari)

Od nje se prenaša tudi to, da je rekla: “Glasnik vere sallallahu alejhi ve sellem se na nič izmed navafil (prostovoljnih molitev) ni obvezal čvrsteje kot na dva rekata jutranjega sunneta.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Imam Nevevi je v svojem komentarju Sahiha Muslima rekel: “… Njene besede ‘se na nič … kot na dva rekata jutranjega sunneta’, so dokaz njune velike vrednosti in da sta sunnet, a ne obveza, tako pa meni džumhur (večina) učenjakov. A Kadi od Hasana El-Basrija, naj se ju Allah usmili, prenaša njuno obveznost, vendar je točno, da nista obveza, zaradi njenega (Aišinega) govora ‘na nič izmed navafil (prostovoljnih molitev).” (Nevevijev komentar na Sahih Muslim; 4/6)

Aiša prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Dva rekata jutranjega sunneta sta boljša od dunje (materialnega sveta) in vsega, kar je na njej.” (zabeležil Muslim)

A v drugi predaji stoji, da je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Onadva (tj. dva rekata jutranjega sunneta) sta mi ljubša od celotne dunje.”

Prav tako je zabeleženo, da Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni izpuščal jutranjega sunneta niti na potovanju, čeprav je osnova, da se prostovoljne molitve ne klanjajo, ko je človek potnik, kakor je preneseno v verodostojnem sunnetu.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...