Preskoči na glavno vsebino

TEVHID - POT VERNIKOV

Vsa zahvala pripada Allahu, Gospodarju svetov, naj je salavat in selam na poslednjega Allahovega poslanca Muhammeda, na njegovo družino in na njegove častne ashabe. Vedi, naj se Allah mene in tebe usmili z usmeritvijo, da je Gospodar svetov, ljudi in džinne ustvaril, da bu Mu delali ibadet (častili).

In nisem ustvaril džinnov in ljudi razen zato, da Mene častijo. (Kur'an, 51:56)

Zaradi tevhida (monoteizma) so razodete knjige in poslani glasniki vere, zato Živi in Večni pravi:

In pred teboj nismo poslali nobenega poslanca, ne da bi mu razodeli, da zares ni boga razen Mene, zato Me častite. (Kur’an; 21:25)

Vsakemu ljudstvu smo ponovno poslali poslanca: "Častite Allaha in izogibajte se taguta (lažno božanstvo)." (Kur'an, 16:36)

Zato je nujno, da vsak človek spozna, kaj Gospodar od njega zahteva. Glasniki vere so svoj poziv ljudem začenjali s tevhidom in pojasnjevanjem le-tega. A kaj je to tevhid?

Njegov jezikovni pomen v arabskem jeziku prihaja iz glagola vehhade-juvehhidu, kar pomeni narediti nekoga ali nekaj eno, ločiti od ostalih stvari.

A pomen tevhida s stališča šeriatskega pomena je ločevanje Vzvišenega Allaha v

  • Njegovem rububijjetu (ustvarjanju, vladanju, vzdrževanju),
  • Njegovem uluhijjetu (čaščenju),
  • imenih in lastnostih.

Zato je nujno, da vsak človek spozna pomen tevhida.

Na vrednost tevhida in nevarnost delanja širka (mnogoboštva) namiguje tudi to, da Allah širka ne bo odpustil, zato Vzvišeni pravi:

Resnično Allah ne bo odpustil, da si nekdo vzame kaj za boga poleg Njega, odpušča pa vse, kar je manj od tega, komur hoče. In kdor si poleg Allaha karkoli vzame za boga, si je zagotovo izmislil laž ter storil zares ogromen greh. (Kur’an; 4:48)

Prav tako bo Allah odpustil tistemu, ki k Njemu pride z grehi, kolikor je Zemlja, vendar ob tem Allahu ne bo delal širka. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Allah je rekel: ’O, človek! Če bi ti naredil grehov, kolikšna je Zemlja, potem Me srečal, ne delajoč mi širk, bi ti Jaz dal odpuščanja, kolikor je ona (tj. Zemlja).’ “ (zabeležil Et-Tirmizi)

Ko je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem v Jemen poslal Muaza, mu je rekel: “Prišel boš k narodu pripadnikov Knjige, pa naj bo prvo, k čem jih boš pozval, pričanje, da ni božanstva, razen Allah,” a v drugi predaji: “… naj Allaha naredijo enega.”

Na nas je, da sledimo Allahovim glasnikom vere na njihovi poti poziva v tevhid in da korakamo po tej poti, po kateri so hodili tudi oni, pri tem pa ne menjamo ničesar.

Zato ti, ki trdiš, da ljubiš svojega Gospodarja, ne bodi nemaren v odnosu do tega, zaradi česar te je ustvaril, zaradi česar je razodel knjige in zaradi česar je poslal poslance, kakor pravi pesnik:

Nepokoren si Bogu, a trdiš da ga ljubiš.
To je nemogoče, tega nikoli ne slišiš.
Če je ljubezen iskrena, bi se pokoril Bogu,
saj je tisti, ki ljubi, pokoren ljubljenemu.

Šejh Abdur-Rahman ibn Hasan je rekel: “Kdor ne ljubi tevhida, ne bo muvehhid (monoteist), zato ker je to vera, s katero je Allah zadovoljen za Svoje sužnje, kakor je rekel Vzvišeni: In zadovoljen sem s tem, da je islam vaša vera. (Kur’an; 5:3)”

Šejhul-islam Ibn Tejmijje je rekel: “V srcu ni radosti niti popolnega užitka, razen v ljubezni do Allaha Vzvišenega, in približevanja Njemu s tem, kar ima rad. In ne bo se vzpostavila ljubezen do Allaha, razen z zapuščanjem vsakega ljubljenega mimo Njega, in to je dejanski pomen la ilahe illallah in to je millet (religija) Ibrahima (Abrahama) Halila, naj je mir z njim.”

Ibn Kajjim je v Zadul-Me’ad rekel: “Zares je tevhidullah (Allahov monoteizem) eden od največjih vzrokov zadovoljstva v prsih.”

Zato krenimo po poti Allahovih glasnikov vere, naj je mir z njimi vsemi.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...