Kdor v islam uvede lep običaj (sunnet), bo imel za to nagrado, a tudi nagrado za vse tiste, ki bodo po njem delali. (zabeležil Muslim)
Povod tega hadisa je ravnanje ensarija (medinskega
muslimana). Ko je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem spodbujal
na sadako (miloščino), je ta ensarij na tla vrgel ogrinjalo, kot
namig drugim, da nanj od svojega premoženja položijo tisto, kar želijo, da bi
se zadovoljile potrebe tistih, ki nimajo. Ko je to videl Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem, je rekel: “Kdor v islam uvede lep običaj (sunnet)
…” (zabeležil Muslim)
Če bo imel človek nagrado tistih, ki mu bodo sledili v
dobrem, kaj je šele z nagrado tistega, ki oživi verski sunnet, ki je izginil
med ljudmi.
Priče smo, da je tekfir – kot šeriatska mesela
– ki ga je Allah razodel v Svoji knjigi, danes neznana med večino ljudi, in
kako tudi ne bi bilo tako, ko pa nekateri učeni med njimi to meselo (tekfirja)
predstavljajo kot nekaj strašnega, kot neko krvoločno zver, ki te želi ubiti.
Posledice tega nepoznavanja prihajajo v dveh oblikah. Nekateri se tekfirja
izogibajo, ker jih njihovi učitelji niso podučili, pa so zato pri njem
popustili ali ga povsem opustili, drugi pa zaradi nepoznavanja tekfirja,
tega predpisa ne spuščajo na tiste, na katere bi ga morali, pa so odšli v drugo
skrajnost, in sicer pretiravanje.
Zato je naloga iskrenih Allahovih služabnikov, da se prvenstveno podučijo pravilnemu razumevanju tega vprašanja, a zatem obveza, da oživljajo prakso tekfirja in ga predstavijo drugim, da se resnica ne bi pomešala z neresnico, upajoč na nagrado od Allaha za to in na nagrado vseh tistih, ki jim bodo v tem sledili.
Ti Allahovi služabniki si niso izmislili ničesar novega,
temveč sledijo razodetju, ki jim je prišlo preko Muhammeda sallallahu alejhi
ve sellem.
Naloga vsakega muslimana je, da se vpraša, kaj je to tekfir,
ki ga nekateri omenjajo. Če si iskren, boš našel odgovor in spoznal, da tekfir
pomeni razglasiti nekoga za nevernika, a ne kot nekateri želijo reči, razglasiti
muslimana za nevernika, kar je očitna laž na vero, a zatem na tiste, ki
oživljajo to prakso tekfirja, ki je izključna pravica Gospodarja ljudi,
kakor je rekel šejhul-islam Ibn Tejmijje: “A enako je tudi tekfir Allahova
pravica, pa se ne tekfiri razen tisti, kogar je tekfiril Allah in Njegov
poslanec …” (El-Istigase fi red alel Bekri; 1/381)
Prepričani smo, da Allah tekfiri ljudi zaradi njihovih
dejanj nevere, katere je On prepovedal, a dokaze najdemo v Njegovem govoru:
Zagotovo so neverniki tisti, ki govorijo: "Allah je eden
izmed treh." In ni nobenega boga razen Enega Boga. In če ne prenehajo tako
govoriti, bodo tiste, ki so zablodili v nevero, zares doletele boleče muke. (Kur’an; 5:73)
Nekdo bo rekel, da je to razodeto o kristjanih. Mi pa jih
sprašujemo, kakšna je razlika med Muratom in Markom, ki pravita, da je Allah
eden od trojice?! Razlika je le v imenu, a predpis je isti, tj. da sta
nevernika pri Allahu in da se nanju spušča tekfir. V drugem verzu Allah
pravi:
Tisti, ki
ne sodijo po tem, kar je objavil Allah, so pravi neverniki. (Kur’an; 5:44)
Allah tekfiri (razglaša za nevernike) tiste, ki sodijo
po zakonih, ki niso Allahovi zakoni in ni naredil nobene razlike – če bi to
naredil Marko, je nevernik, če pa bi to naredil Murat, je musliman. Ne, temveč
je predpis splošen in velja za vse, ki zapustijo Allahov zakon in sodijo po
drugih zakonih, namesto po Allahovem zakonu.
Naprej, Allah ukazuje Poslancu sallallahu alejhi ve sellem,
naj tekfiri nevernike:
Reci: "O, vi, neverniki! Ne častim, kar vi
častite." (Kur’an;
109:1-2)
Allah je ukazal Poslancu sallallahu alejhi ve sellem,
naj za vsakega, ki dela ibadet (dejanje čaščenja) nekomu drugemu poleg
Allaha, razglasi za nevernika, ne glede kdo je ta in ne glede kako mu je ime.
Zato ker se islam ne dobiva zaradi imena ali prednikov, temveč zaradi dejanj,
ki jih oseba dela.
Potemtakem pravilen tekfir ni nič drugega kot razlikovanje
vernikov od nevernikov, razlikovanje prave poti od zablode, razlikovanje
prijatelja od sovražnika, in niso vsi, ki oživljajo ta predpis, havaridž
(sekta, ki pretirava in tekfiri muslimane zaradi velikih grehov, ki niso
na stopnji greha nevere), ampak sledijo usmeritev in ukaz Allaha, katerega je
razodel preko Poslanca sallallahu alejhi ve sellem.
Komentarji
Objavite komentar