Šejh Muhammed bin Abdul-Vehhab je v delu Ed-Dureru-s-senijjah, 1. tom, stran 163-164, rekel:
Obveza ti je, da spoznaš (bistvo)
pošiljanja poslancev in Allahovo namero v tem, ta pa je omenjena v Njegovem ‘Azze
ve Dželle govoru: “Mi smo ti razodevali enako, kot smo razodevali Noetu
in glasnikom vere za njim …“ pa do Njegovega govora: “… da ne bi imeli
ljudje po poslancih pri Allahu nobenega opravičila več.“ (Kur’an; 163-165)
Ko to spoznaš, vedi, da nas je obvezal s pečatom in najboljšim od njih, Muhammedom sallallahu alejhi ve sellem, kar je omenjeno v Njegovem govoru: “Resnično smo vam poslali poslanca kot pričo, kakor smo tudi faraonu poslali poslanca (Mojzesa).“ (Kur’an; 73:15) Ko spoznaš to in znanje, s katerim ga je Allah poslal k tebi, je najpomembnejše in najbolj obvezno, da spoznaš, kar ti je Allah zapovedal (tj. predpisal ali naredil obvezno, fard), to pa je v tem, kar je Allah najprej razodel Svojemu Poslancu: “O, ti, pokriti! Vstani in opozarjaj. In poveličuj svojega Gospodarja.“ (Kur’an; 74:1-3) Zato je prva stvar, ki jo je Allah zapovedal tebi in Svojemu Poslancu, da opozarja na širk Allahu (tj. mnogoboštvo).
In od prvih stvari, ki ti jih je
zapovedal, je Njegov tevhid (tj. monoteizem). A kar se tiše širka,
to je v Njegovem govoru: “In izogibaj se umazanije,“ (Kur’an; 74:5) tevhid
pa v Njegovem govoru: “In poveličuj svojega Gospodarja.“ (Kur’an; 74:3)
Ko spoznaš, da je to glavni del prvih zapovedi, moraš težiti k spoznanju tevhida,
da bi te to pripeljalo do tistega največjega, kar ti je Allah zapovedal. In
teži k spoznanju širka, da bi spoznal tisto največje, kar ti je Allah
prepovedal. O tem je Allah rekel: “Resnično Allah ne bo odpustil, da si
nekdo vzame kaj za boga poleg Njega, odpušča pa vse, kar je manj od tega, komur
hoče.“ (Kur’an; 4:48) In: “Tistemu, ki si poleg Allaha vzame nekoga ali
nekaj za boga, bo Allah prepovedal Raj in njegovo zatočišče bo Ogenj.“ (Kur’an;
5:72) Zato se ga (tj. širka, mnogoboštva) izogibaj, a Allah najbolje ve.
Komentarji
Objavite komentar