Preskoči na glavno vsebino

ŠEJH ABDUR-RAHMAN IBN HASAN O POGOJIH ŠEHADETA

Šejh Abdur-Rahman ibn Hasan, naj se ga Allah usmili, je v delu Ed-Dureru-s-Senijje, v drugi knjigi, na straneh 252-255, rekel:

Vedi, naj se te Allah usmili, da besede iskrenosti (ihlasa), la ilahe illallah, ne bodo koristile tistemu, ki jih izgovarja, razen s spoznanjem njihovega pomena, to pa je negiranje božanstvenosti vsemu poleg Allaha, odrekanje od širka (mnogoboštva) pri ibadetu (čaščenju) in narediti Allaha Vzvišenega, Edinega v vseh vrstah ibadeta, kakor pravi Vzvišeni:

Reci: "O, pripadniki Knjige, pridite k besedi, ki je enaka med nami in vami - da ne častimo (nikogar) razen Allaha in da poleg Njega ničesar ne jemljemo za božanstvo in da si ne bomo vzeli drug drugega za gospodarja namesto Allaha." (Kur’an; 3:64)

In pomen, enaka med nami in vami, tj. da bomo enaki, mi in vi, pri omejitvi čaščenja samo Allaha in zapuščanje celotnega širka. Halil (Abraham), naj je mir z njim, je rekel:

Resnično se odrekam tega, kar častite, razen Tistega, ki me je ustvaril, a On me bo vodil. In naredil je trajno besedo med svojimi potomci. (Kur'an; 43:26-28)

To je bistvo pomena la ilahe illallah, in sicer odrekanje od vsega, kar se časti mimo Allaha, ter iskreno usmerjanje čaščenja Allahu Edinemu, in to je pomen, na katerega usmerjajo ti ajeti in to, kar je od njihovega pomena. Kdor to uresniči in se nauči, je dosegel znanje o njih, kar je v nasprotju s tem, na čem je večina ljudi – celo tisti, ki se pripisujejo znanju – in sicer zaradi neznanja o njihovem pomenu.

Ko si to spoznal, je neobhodno, da sprejmeš to, na kar usmerjajo, to pa je nasprotje odbijanja, zato ker jih mnogi izgovarjajo in poznajo njihov pomen, vendar jih ne sprejemajo, kakor je stanje mnogobožcev Kurejšev, Arabcev in podobnih njim. Oni so spoznali, na kaj usmerjajo, vendar jih niso sprejeli, pa je njihova kri in imetje postalo dovoljeno pripadnikom tevhida (monoteizma). Oni so, kakor pravi Vzvišeni:

Ko se jim je reklo: "Ni boga razen Allaha," jih je prevzel napuh in govorili so: "Naj mar zapustimo svoje bogove zaradi enega blaznega pesnika?!" (Kur'an; 37:35-36)

Vedeli so, da la ilahe illallah obvezuje zapuščanje tega, kar so častili mimo Allaha.

Prav tako neobhodna je iskrenost (v dejanjih), ki je nasprotna širku, kakor pravi Vzvišeni:

Reci: "Resnično mi je zapovedano, da častim Allaha, z iskreno predanostjo Njemu v veri …

… do Njegovega govora:

… Reci: "Častim le Allaha, z iskreno predanostjo Njemu v veri, vi pa častite, kar hočete namesto Njega." (Kur'an; 39:11-15)

In v hadisu Utbana: "Kdor reče la ilahe illallah, s tem želeč Allahov Obraz."

Prav tako neobhodna je ljubezen, ki je nasprotje njenemu nasprotnemu pomenu. Tako tisti, ki jih izgovarja, ne bo dosegel spoznanja in sprejemanja, razen z ljubeznijo do tega, na kar usmerjajo od iskrenosti in negacije širka. Tako tisti, ki ljubi Allaha, ljubi tudi Njegovo vero, a če ne, potem ne (ljubi), kakor je pravi Vzvišeni:

In med ljudmi so nekateri, ki sprejmejo druge in ne Allaha, kot Njemu enake, ljubijo jih tako, kot bi morali Allaha, vendar imajo tisti, ki verujejo, močnejšo ljubezen do Allaha. (Kur'an; 2:165)

Tako je njihova ljubezen do Allaha in Njegove vere postala posebna, zato vzljubijo zaradi Allaha in zaradi Njegove vere, pa prijateljujejo zaradi Allaha in zaradi Njegove vere, ter vzljubijo tistega, ki vzljubi Allaha, ter zasovražijo tistega, ki zasovraži Allaha. V hadisu stoji: "Mar je vera kaj drugega kot ljubezen in sovraštvo."

Zato je obvezno, da je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, sužnju (človeku) ljubši od njega samega, njegovih otrok, staršev in vseh ljudi. Zares pričanje la ilahe illallah zahteva pričanje, da je Muhammed Allahov poslanec, kar pomeni sledenje njemu, kakor pravi Vzvišeni:

Reci: "Če zares ljubite Allaha, mi sledite in Allah vas bo vzljubil in vam odpustil vaše grehe." (Kur'an; 3:31)

Prav tako neobhodna je pokornost (podrejenost) pravicam la ilahe illallah z dejanji, katere je Allah naredil obvezne, ter zapuščanje tega, kar je Allah prepovedal, in držanje za to (tj. izpolnjevanje obvez in zapuščanje prepovedi), kar je nasprotje širka. Zares so mnogi, ki trdijo, da verujejo, podcenili te zapovedi in prepovedi, pa se na to ne ozirajo. A islam, njegovo bistvo je, da se suženj s svojim srcem in udi preda Allahu Vzvišenemu, se podredi Njemu s tevhidom (monoteizmom) in pokornostjo, kakor pravi Vzvišeni:

Res je, da tistemu, ki se preda Allahu in je pri tem dobrodelnik, pripada nagrada pri njegovem Gospodarju.  (Kur'an; 2:112)

In pravi Vzvišeni:

In kdor se povsem iskreno preda Allahu, pri tem pa je dobrodelnik, se je že trdno oprijel za najčvrstejšo vez.  (Kur'an; 31:22)

Opravljanje dobri del – pri tem je neobhodna iskrenost in sledenje tega, kar sta predpisala Allah in Njegov poslanec.

Prav tako je neobhodno tistemu, ki izgovarja te besede (la ilahe illallah), prepričanje v njihov pomen, kar je nasprotno dvomu in sumničenju, kakor stoji v verodostojnem hadisu: "Čvrsto prepričan v srcu, ne dvomeč vanje." Če ne bo tako, mu zares ne bodo koristile, na kar kaže tudi hadis o izpraševanju mrtvega v grobu. Prav tako neobhodna je resnicoljubnost, ki je nasprotna laži, kakor Vzvišeni pravi o munafikih (svetohlincih):

S svojimi jeziki govorijo, kar ni v njihovih srcih. (Kur'an; 48:11)

Tako resnicoljuben pozna pomen teh besed, jih sprejema, dela po tem, kar pomenijo in po tem, na kar od verskih dolžnosti obvezujejo tistega, ki jih izgovarja. Na ta način njegovo srce potrjuje njegov jezik. Te besede ne bodo pravilne, razen ko se sestavijo (združijo) vsi pogoji, a od Allaha je usmeritev.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...