Preskoči na glavno vsebino

RAZLIKA MED SOJENJEM IN ZAKONODAJO

 

Šejh Ali ibn Hudajr El-Hudejr

Vprašanje:

Kakšna je razlika med sojenjem po tem, česar Allah ni razodel in predpisovanjem šeriata (zakona) mimo Allahovega – a to je razširjeno v različnih islamskih državah. In kaj od tega je mali kufr (nevera, ki osebe ne odpelje iz islama), a kaj veliki kufr (nevera, ki osebo odpelje iz islama)? In, ali je sojenje po tem, česar Allah ni razodel, stvar, ki odpelje iz vere, ali pa spada le med pogoje popolnosti imana?

Odgovor:

Razlika med njima je v tem, da je zakonodaja (tešri’) ožjega pomena od sojenja po tem, česar Allah ni razodel. A sojenje po tem, česar Allah ni razodel, je splošnejši pojem. To je zaradi tega, ker tisti, ki ne sodi po tem, kar je Allah razodel, lahko sodi na osnovi zakonodaje (tj. da prinese sodbo predpisujoč določeni zakon), lahko pa prinese sodbo na osnovi hotenj in strasti brez zakonodaje.

Kar se tiče zakonodaje (tešri’), to je veliki kufr brez kakšnega podrobnega pojasnjevanja in predstavlja veliki kufr v dejanju. Ne bo se gledalo v prepričanje osebe. Vzvišeni pravi: Ali imajo partnerje, ki so jim predpisali od religije, za kar Allah ni dal dovoljenja? (Kur'an; 42:21)

A kar se tiče sojenja po tem, česar Allah ni razodel, tukaj obstaja podrobno pojasnjevanje.

Če pri določenih vprašanjih presodi iz strasti ali hotenj, potem je to mali kufr, zaradi hadisa: “Obstajajo tri vrste kadij (sodnikov), dva v Ognju, a eden v Raju …“ Zatem je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem omenil kadijo, ki je džahil (nevednež) in kadijo, ki sodi po strasteh, a to poslednje je dokaz v naši meseli. Hadis so zabeležili ehlu-sunen (tj. Et-Tirmizi, Ebu Davud, Nesai in Ibn Madže)

Če presodi prinašajoč zakon, sistem, običaj in podobne stvari, ki so v nasprotju s šeriatom, potem je to veliki kufr.

Vzvišeni pravi: Tisti, ki ne sodijo po tem, kar je objavil Allah, so pravi neverniki. (Kur'an; 5:44)

In Vzvišeni pravi: Mar ne vidiš tistih, ki trdijo, da verujejo v to, kar je bilo razodeto tebi, in v to, kar je bilo razodeto pred teboj - želijo si sojenja pred tagutom, pa čeprav jim je zapovedano naj ne verujejo vanj. (Kur'an; 4:60)

In Vzvišeni pravi: Vzeli so svoje rabine in menihe za gospodarje namesto Allaha. (Kur'an; 9:31)

A Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je verz pretolmačil s pokornostjo pri dovoljevanju in prepovedovanju (tahlil in tahrim).

In Vzvišeni pravi: In če bi jih ubogali, bi bili zares malikovalci. (Kur'an; 6:121)

Kaj od tega je mali kufr, a kaj veliki kufr?

Odgovor je, da pri sojenju po tem, česar Allah ni razodel, obstaja podrobno pojasnjevanje, lahko je veliki kufr, ki ruši iman in millet, če bi prinesel sodbo na osnovi zakona, običaja in tešri’a, ki je nasproten šeriatu. A če presodi na osnovi hotenj in strasti, potem je to mali kufr, ki je nasproten vadžib imanu (a ne aslul imanu, ki je osnova in brez katere oseba nima islama). Zaradi hadisa: “Obstajajo tri vrste kadij (sodnikov), dva v Ognju, a eden v Raju …“ Zatem je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem omenil kadijo, ki je džahil (nevednež) in kadijo, ki sodi po strasteh, a to poslednje je dokaz v naši meseli.

A kar se tiče zakonodaje (tešri), ki je v nasprotju šeriatu, to je veliki kufr in v tem ni dodatnega pojasnjevanja.

In, ali je sojenje po tem, česar Allah ni razodel, stvar, ki odpelje iz vere, ali pa spada le med pogoje popolnosti imana?

Odgovor je, da pri sojenju po tem, česar Allah ni razodel, obstaja podrobno pojasnjevanje, lahko je veliki kufr, ki ruši iman in millet, če bi prinesel sodbo na osnovi zakona, običaja in tešri’a, ki je nasproten šeriatu. Če pri določenih vprašanjih presodi na osnovi hotenj in strasti, potem je to mali kufr, ki je nasproten vadžib imanu (obvezen iman).

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...