Preskoči na glavno vsebino

PRAZNO IZGOVARJANJE ŠEHADETA SAMO PO SEBI NE KORISTI

Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je rekel: "Kdor priča, da ni božanstva, ki bi imelo pravico biti čaščeno, razen Allah (la ilahe illallah), ki nima družabnika in da je Muhammed Njegov suženj in poslanec, in da je Jezus Allahov suženj in poslanec in Beseda, katero je napotil k Mariji in duša od Allaha, ki je bila poslana kot ostale duše, in da sta Raj in Pekel resnica, ga bo Allah uvedel v Raj v skladu z njegovimi deli." (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Šejh Abdur-Rahman ibn Hasan je v svojem komentarju na Kitabu tevhid (Knjiga monoteizma) rekel:

Njegove besede (tj. Poslančeve besede v zgornjem hadisu), da kdor priča la ilahe illallah (da ni božanstva, ki bi imelo pravico biti čaščeno, razen Allah), tj. da tisti, ki jih izgovarja, razume njihov pomen, dela po tem, kar nalagajo, tajno in javno, zato je pri vprašanju šehadeta nujno znanje, prepričanje in delo po tem, na kar te besede usmerjajo.

Kakor je rekel Vzvišeni Allah:

Pa vedi, da ni božanstva, razen Allah. (Kur’an; 47:19)

… razen kdor priča o resnici in on ve. (Kur’an; 43:86)

Ker se tiče njihovega praznega izgovarjanja brez spoznanja njihovega pomena, ter brez prepričanja in dela po tem, kar nalagajo, odrekanja od širka (mnogoboštva), iskrenosti v govoru in delu, govoru srca in jezika, ter dejanj srca in udov – ni nobene koristi po konsenzu (idžma’ju). (Fethul-medžid, 38)

Šejh Sulejman ibn Abdullah pravi:

Njegov (Poslančev) govor, kdor priča la ilahe illallah (da ni božanstva, ki bi imelo pravico biti čaščeno, razen Allah), tj. kdor izgovarja te besede, pozna njihov pomen, dela po tem, kar nalagajo, tajno in javno, na kar usmerja Njegov govor:

Pa vedi, da ni božanstva, razen Allah. (Kur’an; 47:19)

In Njegov govor:

… razen kdor priča o resnici in on ve. (Kur’an; 43:86)

A kar se tiče praznega izgovarjanja brez spoznanja njihovega pomena, niti dejanj po tem, kar nalagajo, to je nekoristno po konsenzu (idžma’ju).

V hadisu se namiguje na to, in sicer z njegovim govorom, kdor priča, a kako bo pričal, če ne ve, prazno izgovarjanje pa se ne imenuje pričanje o nečem. (Tejsirul-azizil-hamid, 51)

Šejh Abdur-Rahman ibn Hasan je rekel:

Vedi, naj se te Allah usmili, da besede iskrenosti (ihlasa), la ilahe illallah, ne bodo koristile tistemu, ki jih izgovarja, razen s spoznanjem njihovega pomena, to pa je negiranje božanstvenosti vsemu poleg Allaha, odrekanje od širka (mnogoboštva) pri ibadetu (čaščenju) in narediti Allaha Vzvišenega, Edinega v vseh vrstah ibadeta, kakor pravi Vzvišeni:

Reci: "O, pripadniki Knjige, pridite k besedi, ki je enaka med nami in vami - da ne častimo (nikogar) razen Allaha in da poleg Njega ničesar ne jemljemo za božanstvo in da si ne bomo vzeli drug drugega za gospodarja namesto Allaha." (Kur’an; 3:64)

In pomen, enaka med nami in vami, tj. da bomo enaki, mi in vi, pri omejitvi čaščenja samo Allaha in zapuščanje celotnega širka. (Ed-dureru-s-senijjeh, 252-253)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...