Preskoči na glavno vsebino

MOLK IN GOVOR

Molk je zelo lahka stvar in človeku ne prinaša nobenih stroškov, prav nasprotno ga varuje pred številnimi problemi in neprijetnimi situacijami, ter odstranjuje številne težave. A tudi poleg tega dejstva zelo malo ljudi zna molčati. Poslanec sallallahu alejhui ve sellem je pojasnil vrednost molka in nevarnost jezika, ko je rekel: “Kdor veruje v Allaha in Sodni dan, naj govori dobro ali naj molči.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

In: ”Kdor bo molčal, je uspel.” (zabeležila Et-Tirmizi in Ahmed)

In tudi: ”Musliman je tisti, od čigar jezika in rok so mirni drugi muslimani.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Ob neki priložnosti je Ukbe ibn Amr vprašal Poslanca sallallahu alejhi ve sellem: “V čem je rešitev?” Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je odgovoril: “Čuvaj svoj jezik, drži se svoje hiše in jokaj zaradi svojih grehov.” (zabeležil Et-Tirmizi in Ahmed)

Cilj teh hadisov ni, da krotko prenašaš krivico in da ne spremeniš tega, kar je slabo. Pomen teh hadisov ni niti molk o nepravičnosti, temveč oddaljevanje od tega, kar ni dobro in oddaljevanja od govora, ki ni zasnovan na dokazu. Zato je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Povej resnico, pa četudi je grenka.” (zabeležil Ahmed)

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Prvak šehidov (mučenikov) je Hamza ibn Abdul-Mutalib ter človek, ki vstane, da nepravičnemu vladarju prepove zlo, pa ga ta ubije.” (zabeležil Hakim)

Ta primer in podobni njemu so primeri, ko človek govori resnico.

A molk je zaželen, ko gre za dvomljive situacije, in kadar je korist od govora in molka enaka. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Lepota človekovega islama (tj. v smislu osebne vere) se vidi v zapuščanju tega, kar se ga ne tiče.” (zabeležil Et-Tirmizi)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...