Preskoči na glavno vsebino

KOT SONCE IN KOT MESEC

O Poslancu sallallahu alejhi ve sellem imamo prenesene številne lastnosti vezane za njegov videz. Seveda ashabi niso risali Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, da bi ga predstavili, čeprav tega tudi v tistem času ne bi bilo težko storiti, saj so imeli svoje metode umetnosti. Tega niso počeli, ker so vedeli, da je risanje človeških oblik haram, zato so ga svojim sledilcem in učencem opisovali. In tako so do nas prišli hadisi, ki govorijo o njegovem videzu.

Eden od najlepših hadisov na to temo je prišel od ashabijke Rubeje bint Muavviz, naj je Allah zadovoljen z njo. Bila je že v poznih letih, ko je je sin vprašal, kako je izgledal Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, pa je rekla: “O, moj sin, če bi ga videl, bi pomislil, da je to sonce, ki je vzšlo (zasijalo).” Torej, ni ga mogla opisati, niti ga ni mogla primerjati z nekom, ki jih je poznala, ali ga je poznal njen sin.

Zanimivo je, da ga je Ka'b ibn Malik, naj je Allah zadovoljen z njim, opisal kot mesec. V hadisu Ka'b ibn Malik pravi, da bi Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, kadar bi bil srečen, zasijal kot polna luna.

Sedaj bi nekdo lahko rekel, ali ni to nekakšna kontradikcija? Ali je bil kot sonce ali kot mesec, saj vemo, da imata sonce in mesec različne karakteristike. To pomeni, da so ashabi opisovali Poslanca sallallahu alejhi ve sellem s tem, kar so imeli za najlepše, bleščeče in sijajno. To pomeni, da je bil tako lepega videza, da ga niso mogli opisati niti primerjati z nikomer.

Izmed najlepših opisov Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, prihaja od Amra ibn El-Asa, velikega ashaba, ki je bil pred sprejetjem islama velikan Kurejšev in veliki borec proti islamu. Na začetku je zavračal islam in se kar dolgo časa boril proti islamu. Pravzaprav je bil prav Amr ibn El-As vodja delegacije plemena Kurejš v Abesinijo k Negusu (kralju Nedžašiju), da prebegle muslimane vrne nazaj v Meko. Torej, na začetku je zavračal islam, podobno kot Halid ibn El-Velid, Ebu Sufjan in podobni izmed tistih, katere bi lahko poimenovali plemeniti sovražniki, kajti ne moremo jih umestiti v isto skupino kor Ebu Leheba, Ebu Džehla in ostale pokvarjence, zaklete sovražnike islama, ki pri svoji borbi proti islamu niso izbirali sredstev; posluževali so se vsakršnih odvratnosti, laži in spletk, da bi preprečili poziv v islam. In vidimo, da jih je Allah prav zaradi tega ponižal, saj je bila večina teh ubitih v bitki na Bedru. Na drugi strani so bili Ebu Sufjan, Halid ibn El-Velid, Amr ibn El-As – Allah je vedel, da je v njihovem srcu dobrota, pa jih je sčasoma usmeril v islam.

Amr ibn El-As je po smrti Poslanca sallallahu alejhi ve sellem govoril: “Nič mi ni bilo ljubše od gledanja v obraz Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem.” Neobičajno je bilo, da plemič in eden od glavarjev plemena Kurejš, prizna in reče, kako mu je bilo najljubše, da nepremično gleda v obraz nekoga – moškega – a seveda to je bil Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, njegova pojava je bila tako privlačna, njegov nur (svetloba) na obrazu je bil tako močan. Nadaljuje: “In nikoli se ga nisem mogel nagledati, a kljub temu, če bi me vprašal, kako je izgledal, ti ga ne bi mogel opisati.” Zakaj? “Ker mi kljub želji, da ga gledam, spoštovanje in sramežljivost, ni dovoljevala, da buljim vanj, pa sem moral spuščati svojo glavo oziroma pogled.” Tukaj sta obstajali dve sili: Prva je, da je v tolikšni meri privlačil pogled, a druga, da je izzval sramežljivost, pa človek ne bi mogel nepremično gledal vanj.

To je torej eden od najlepših opisov, a v bistvu nam sploh ni dal opisa. Vendar se namiguje na lepoto in plemenitost Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, in sramežljivost tega velikega vojskovodje, ki je kasneje za islam osvojil Egipt, Amra ibn El-Asa, naj je Allah zadovoljen z njim.

Zato vidimo, da večina opisov Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem prihaja prav od mlajših ashabov, zelo redko od starejših ashabov. Zakaj? Ne, ker bi mlajši ashabi manj spoštovali Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, temveč iz razloga, ker so bili to mladeniči in dečki, ki so bili seveda bolj mladostniško drzni, da so ga malo dlje gledali in si ga zapomnili.

Enes ibn Malik, naj je Allah zadovoljen z njim, je imel le sedem let, ko ga je mati dala Allahovemu Poslancu sallallahu alejhi ve sellem za služabnika oziroma postreščka. Tako je bil ves čas ob njem, podajal mu je vodo za vudu (umivanje), mu držal stvari, mu na različne načine pomagal in bil neprestano v njegovi bližini. Pravzaprav je zaradi tega Enes ibn Malik drugi po Ebu Hurejru, ki je prenesel največ hadisov od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem. In znan je tisti njegov hadis, ko je rekel, da je deset let služil Allahovemu Poslancu sallallahu alejhi ve sellem, in da se nanj nikoli ni razjezil, nikoli mu ni rekel, zakaj nisi naredil tega itn.

Enes ibn Malik je rekel: “Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni bil zelo visok, da bi se vzdigoval iznad ljudi, niti ni bil nizek, da bi bil zanemarjen. Ni bil izrazito svetle polti niti izrazito temne. Lasje niso bili niti skodrani niti ravni. In nikoli nisem občutil ne žameta ne svile mehkejše od roke Allahovega Poslanca, niti nikoli nisem občutil mošusa lepšega vonja od znoja Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem.“

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...