Preskoči na glavno vsebino

KAKO DOSEČI ENOTNOST MUSLIMANOV

Kdor bo blag do muslimanov, do takšnega bo blag Allah, in kdor bo milosten do Njegovih stvaritev, do takšnega bo On milosten. In kdor bo dobro delal njim, takšnemu bo dobro delal On.

Kdor bo plemenit do njih, do takšnega bo Allah plemenit, in kdor jim koristi, takšnemu bo tudi Allah prinesel korist.

Kdor prikriva tuje pomanjkljivosti, takšnemu bo Allah prikril njegove; kdor bo odpuščal Allahovim stvaritvam, takšnemu bo odpuščal tudi On. A kdor bo iskal pomanjkljivosti pri muslimanih, takšnemu bo tudi On razkril pomanjkljivosti, in kdor bo sramotil muslimane, takšnega bo tudi Allah osramotil.

Kdor bo spletkaril proti muslimanom in jih varal, takšen bo padel v svojo past z Allahovim dovoljenjem.

Kakor se boš obnašal do muslimanov, tako se bo Allah obnašal do tebe na dunji kot tudi na ahiretu.

Ebu Hurejre je prenesel hadis, v katerem je Allahov Poslanec sallallahu alejhu ve sellem rekel: ''Kdor verniku odstrani težavo od težav tega sveta, Allah bo njemu odstranil težavo od težav na Sodnem dnevu. Kdor olajša tistemu, ki je v nesreči, temu bo Allah olajšal tako na tem svetu kot na onem. A kdor skrije (sramoto) muslimana, Allah bo skril (njegovo sramoto) tako na tem svetu kot na onem. Allah pomaga Svojemu sužnju toliko, kot on pomaga svojemu bratu.'' (zabeležil Muslim)

Allah se obnaša do svojega sužnja skladno s tem, kako se on obnaša do Njegovih stvaritev. 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...