Preskoči na glavno vsebino

DESET NEKORISTNIH STVARI


Obstaja deset stvari, ki prav nič ne koristijo tistemu, ki jih ima:

  • Znanje, ki se ne uporablja.
  • Dejanje, ki ni v skladu s prakso (sunnetom) Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, in v katerem ni iskrenosti do Allaha, saj sta to dva pogoja, ki se morata uresničiti, da bi bilo določeno dejanje sprejeto pri Gospodarju vseh svetov.
  • Imetje, ki se le kopiči in se ne porablja, tako da ne koristi ne njegovemu lastniku, ne tistemu, kateremu bi morda podaril del le-tega.
  • Srce, ki nima ljubezni do Allaha, hrepenenja po Njem in želje po prisotnosti v Njegovi bližini.
  • Telo, ki se ne pokorava Allahu in ne služi Njegovi veri.
  • Ljubezen, ki je le na jeziku, in s katero se ne kaže pokornost Ljubljenemu in izvrševanje Njegovih zapovedi.
  • Čas, v katerem človek ne poskuša nadoknaditi zamujenega, ali narediti nekega dobrega dejanja, oziroma opraviti dejanja čaščenja Allahu.
  • Razmišljanje in sanjarjenje o tem, kar človeku bo koristilo.
  • Služenje neki osebi, ki te ne bo približala Allahu, niti ti ne bo prinesla neke materialne koristi.
  • Strah ali upanje od človeka, saj je vsak človek ujetnik v Allahovi oblasti. Noben človek ne more, brez Allahove volje, pridobiti neke koristi, niti odgnati neke nesreče. Noben človek ne poseduje moči nad življenjem, niti nad smrtjo. Zato ne polagaj upanja na človeka, niti ne imej strahu pred nobenim človekom.

A največji propad od vsega omenjenega je tratenje časa in uničevanje svojega srca. Uničevanje srca se začne, ko damo prednost temu svetu pred onostranstvom, a čas se trati in izgublja z upanjem na dolgo življenje. Vsako zlo se skriva v sledenju strasti in upanju na dolgo življenje, medtem ko je vsak uspeh vezan na sledenje jasni Poslančevi sallallahu alejhi ve sellem usmeritvi in na pripravljanje za dan vrnitve k Allahu.

A od Allaha prihaja pomoč in podpora! Zares je čudno, ko ima človek nek ogromen, katastrofalen problem, bo v večini primerov dvignil roke k nebu in prosil Vsemogočnega, naj mu pomaga, vendar nikoli ne skrbi za življenje svojega srca, niti ne prosi Vzvišenega, naj zaščiti in obvaruje njegovo srce pred smrtjo neznanja in zablode, in naj ga ozdravi bolezni strasti in dvomov.

No, ko srce umre ali zboli, se človek sploh ne zaveda, da dela greh.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...