Preskoči na glavno vsebino

VSI SMO ADAMOVI, ADAM PA JE IZ ZEMLJE

Imam Bejheki je od Džabirja prenesel, da je imel Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem pridigo in rekel: "O ljudje, vaš Gospodar je en, vaš oče je tudi en. Nima prednosti Arabec nad nearabcem, niti nearabec nad Arabcem, niti rdeč nad črnim, niti črn nad rdečim, razen v pobožnosti."

V drugem hadisu, katerega prenašata Ebu Davud in Et-Tirmizi, Bejheki ga pa smatra za dobrega, Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem pravi: "Ljudje so sinovi Adama, Adam pa je od zemlje."

ISLAM JE PREHITEL VSE CIVILIZACIJE IN REVOLUCIJE

Spoštovani bralci, mnogo let preden je svet slišal za francosko in druge revolucije, ter štirinajst stoletij preden je Zahod spoznal princip enakopravnosti, je prišel islam, določil splošno človeško enakopravnost in vse ljudi pozval k temu Božanskemu sporočilu.

O ljudje! Ustvarimo vas iz enega moža in ene žene. Delimo vas na ljudstva in plemena, da bi se spoznali. Pri Allahu je najvišji tisti, ki se Ga najbolj boji. Allah resnično vse ve in nič Mu ni skrito! (Kur'an; 49:13)

Torej, ni razlike med rasami in nacijami ljudi. Islam spoštuje človeka ne glede na to, s katerega dela sveta prihaja, iz katerega sloja ali skupine ljudi. Vsi ljudje smo enaki, verniki pa smo med sabo bratje. Bogataš nima nobene prednosti pred siromakom, niti siromak pred bogatašem, ampak mora biti vsak pravičen do drugega ne glede na njun status v družbi. To velja tudi za človeka druge vere, saj različnost religije ne razveljavlja humanosti.

V islamu ima vsako človeško bitje svoje mesto in svetost. Ljudje smo drugačni po rasi in poreklu. Drugačni smo glede na ugled; nekdo pripada ugledni družini, nekdo povprečni družini. Ljudje smo drugačni tudi glede bogastva; nekdo je bogat, nekdo siromašen, tretji pripada srednjemu sloju. Drugačni smo glede na zaposlitev in funkcije; nekdo je vladar, nekdo je navaden državljan; nekdo je zdravnik, nekdo navaden fizični delavec; nekdo je univerzitetni profesor, nekdo je vratar pred vstopom na univerzo. Ampak ta različnost ne dela človeške vrednosti nekoga večje od vrednosti drugega. Na to ne more vplivati njegova rasa, barva, poreklo, bogastvo, poklic, klasa, funkcija, niti katero drugo merilo. Človeška vrednost je enaka za vse. Vsak, ki pripada človeški vrsti, je enak drugemu človeku, kakor so enaki zobje na glavniku.

ISLAMSKA NAČELA SO OPAZNA V STVARNOSTI

Vendar se islam ni zadovoljil s teoretično trditvijo enakosti, niti z ustanovitvijo take ideologije, ampak je s predpisi in učenjem to v praksi potrdil. Idejo je prenesel na otipljivo stvarnost.

LJUDJE SMO ENAKI V ČAŠČENJU

V to spadajo zakonski obredi, katere je islam predpisal in jih naredil za praktične pogoje v veri. V mošeji, kjer se klanja salatul-džuma (petkova molitev), se oblikuje praktična enakost in izenačijo se vse odlike, po katerih smo ljudje sicer drugačni med sabo. Tako lahko kdorkoli odide v mošejo in sede v prvi saff (vrsto), pa tudi če ni bogat in ne uživa velikega ugleda. Če pogledaš v saff (vrsto) muslimanov, vidiš, da bogataš stoji poleg siromaka, učenjak poleg nepismenega, uglednež poleg navadnega meščana, vladar poleg njegovega pomočnika - brez razlike med njimi. Pred Allahom smo vsi enaki. Vsi stojimo pred Allahom, se Mu klanjamo in delamo sedždo. Vsi imamo isto smer (kiblo) in istega Gospodarja.

Na hadžu in umri je enakost dosežena na opazen način. Enakost se vidi z golim očesom. Ko smo doma, smo drugačni po načinu oblačenja in izbiri obleke. To diktirajo običaji, klimatski pogoji in bogastvo. Vendar na hadžu in umri predpisi ukazujejo oblačenje ihrama - se pravi običajne obleke. Ihrami so proste, bele halje, ki niso šivane in dizajnirane. Podobne so mrtvaškim rjuham, ki izenačujejo mogočneža s slabičem, kralja s trgovcem. Romarji vsi v en glas govorijo: "Odzivam se Ti, moj Bog, odzivam!"

LJUDJE SMO ENAKI GLEDE PRED ZAKONOM

Praktična enakopravnost, ki jo je islam odredil z besedami in vzpostavil v praksi, je tudi enakost pred šeriatskimi zakoni in predpisi islama. Tako so dovoljene stvari dovoljene vsem, prepovedane pa so prav tako prepovedane vsem. Prvostopenjske obveznosti (fard) so za vse obvezne in pod kazensko pravo spadajo vsi. Neko pleme je nedolgo zatem, ko je sprejelo islam, poskušalo zahtevati, da jim nekaj časa ne bi bilo potrebno opravljati molitve, pa jim je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem nasprotoval tako, da jim je rekel: "Ni dobrega v veri, v kateri ni molitve."

Ashabi so predlagali, da ne bi kaznovali neke ženske od Kurejšev od plemena Beni Mahzum, ki je kradla in si zaslužila, da se nad njo izvrši kazen za krajo. Osami bin Zejdu so predlagali, naj se pri Poslancu sallallahu alejhi ve sellem zavzame zanjo, saj je bil pri Poslancu priljubljen. Osama se je zavzel zanjo, a se je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem razjezil: "Resnično je tiste pred vami pogubilo to, ker niso izvrševali kazni nad nekom, ki krade, če je le ta plemiškega porekla, a izvrševali so kazen nad kradljivcem, ki je slabega porekla. Pri Allahu, če bi Fatima, hčer Muhammeda ukradla, jaz bi ji odsekal roko."

To je razlog propadanja narodov. Zavzemali so se za ugledneže, da ne bi bili kaznovani, a ko bi nekdo z manjšo avtoriteto kradel, bi bila nad njim izvršena kazen. To je razlog nesreče in uvod v propadanje celotne skupnosti.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...