Preskoči na glavno vsebino

STRASTEN MUSLIMAN

Strasten musliman je tisti, ki ima rad dobra dejanja in se po najboljših močeh trudi, da poveča svojo prijaznost do drugih brez zahteve po kompenzaciji. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Pazi se prepovedanega, pa boš najboljši častilec med ljudmi. Bodi zadovoljen s tem, kar ti je Allah odmeril, pa boš najbogatejši med ljudmi. Bodi prijazen do svojega soseda, pa boš vernik. Ljubi za ljudi, kar ljubiš zase, pa boš musliman." (Sahih El-Džami, 100) 

Strasten musliman je brez predsodkov v odnosu do ljudi, celo do sovražnikov. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je vsako odposlano vojsko opozarjal: "Ne kradite od vojnega plena, ne bodite zahrbtni, ne pohabljajte in ne pobijajte otrok." (zabeležil Muslim)

Strasten musliman je tisti, ki varuje svoje okolje in nasprotuje vsakršni krutosti. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je šel mimo ljudi, ki so po obrazu hoteli ožigosati osla, pa je rekel: "Ali do vas ni prišlo, da sem preklel vsakogar, ki po obrazu ožigosa osla, ali ga po obrazu udari?" (zabeležil Ebu Davud)

Abdullah ibn Mes'ud je rekel: "Z Allahovim poslancem sallallahu alejhi ve sellem smo bili na potovanju, ko se je umaknil (na fiziološko potrebo). V njegovi odsotnosti smo videli rdečo ptico, ki je imela ob sebi dva mladička. Ujeli smo ju, rdeča mati pa je prišla in po tleh udarjala s krili. Medtem se je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem vrnil in rekel: 'Kdo je razžalostil to ptico zaradi njenih mladičkov? Vrnite ju.' Prav tako je opazil gomilo mravelj, ki smo jih sežgali. Vprašal je: 'Kdo je to sežgal?' Odvrnili smo: 'Mi smo to storili.' Rekel je: 'Nihče ne more kaznovati z ognjem, razen Rabb (Gospodar) ognja.' " (zabeležil Ebu Davud)

Strasten musliman vzdržuje in ohranja javne storitve in jih ne zlorablja. Muslimanu je prepovedano onesnaževati in metati smeti na javnih mestih, kajti Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Pazite se dveh prekletih dejanj; kdor se olajša na poti, ki jo uporabljajo ljudje, ali kdor to stori v senci." (zabeležil Ebu Davud)

Strasten musliman gre še dlje; odstranjuje škodljive stvari s poti ljudi. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Odstranitev škodljive stvari s poti ljudi je miloščina." (zabeležil Ebu Davud)

Strasten musliman varčuje z resursi, ki bodo obvarovali zdravje in blaginjo okolja. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Ne posekajte drevesa, ki rojeva plodove, ne ubijte živali brez razloga in ne škodujte verniku." (zabeležil Ebu Davud)

Strasten musliman zagovarja zaščito okolja; ne le z besedami, temveč tudi preko dejanj. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Če pride Poslednja ura in ima nekdo od vas v svoji roki sadiko, naj jo posadi." (Silsilah, 9)

Strasten musliman varčuje tudi z vodo in jo varuje, da ne bi postala neuporabna. Džabir je rekel: "Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je prepovedal uriniranje v bazen stoječe vode." (zabeležil Muslim)

Strasten musliman se trudi zagotoviti vodo vsakemu posamezniku, ki jo potrebuje. Osebi ni dovoljeno monopolizirati in prodajati osnovnih življenjskih sredstev, kakor je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Muslimani imajo skupni delež v treh (stvareh): trava, voda in ogenj (energija)." (Ebu Davud, 3477)

Strasten musliman se po najboljših močeh trudi, da varčuje s temi tremi resursi, da ima lahko od njih korist celotna skupnost. Oseba z njimi ne sme razsipavati, saj je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel Sa'du, ko se je ta umival: "Kaj je ta potratnost?" Rekel je: "Ali obstaja potratnost pri umivanju?" Rekel je: "Da, tudi če si na bregu tekoče reke." (zabeležil Ibn Madža)

Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil človeško bitje, ki je bil znamenit po poslanstvu. Allah, Vzvišeni, mu je zapovedal, naj sporočilo islama prenese celotnemu človeštvu, da bi bili odrešeni od človeško narejenih sistemov in bili pripeljani v pravičen Božanski sistem. Allah, Vzvišeni, pravi:

Reci: "Nisem nič drugega kakor človek kot vi, razodeva se mi, da ni drugega boga razen enega Boga. Kdor hrepeni po srečanju s svojim Gospodarjem, naj opravlja dobra dejanja in naj si v čaščenju svojega Gospodarja poleg Njega ne vzame nobenega drugega (za boga)." (Kur'an; 18:110)

A čeprav je bil Poslanec sallallahu alejhi ve sellem odlikovan z misijo pridiganja Božje besede, ni bil zaradi tega nikoli nadut in ošaben. Rekel je: "Ne povzdigujte me, kakor so kristjani povzdignili Marijinega sina. Resnično sem le Božji suženj, zato recite: 'Božji suženj in Njegov poslanec.' " (zabeležil El-Buhari)

Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil dovzeten do vseh človeških stanj; zbolel je in postal šibek. Abdullah ibn Mes'ud je rekel: "Obiskal sem Allahovega poslanca sallallahu alejhi ve sellem, medtem ko je trpel od visoke vročice. Rekel sem: 'O, Allahov poslanec! Imaš visoko vročico.' Rekel je: 'Da, imam takšno vročico kot dva moža izmed vas.' Rekel sem: 'Ali zato, ker boš imel dvojno nagrado?' Rekel je: 'Da, prav zato. Nobenega muslimana ne zadane neka škoda, četudi le zbodljaj trna, a da mu Allah zaradi tega ne odpusti grehov, kakor drevo odvrže svoje liste.' " (zabeležil El-Buhari)

Zato da bi razumeli frazo, ki je omenjena v prejšnjem hadisu: "Da, imam takšno vročico kot dva moža izmed vas," moramo prebrati naslednji hadis. Sad ibn Ebi Vekkas je rekel: "Rekel sem: 'O, Allahov poslanec! Kateri ljudje so postavljeni na največje preizkuse (s skušnjavami)?' Rekel je: 'Poslanci, potem tisti najbližje njim (v čaščenju in verovanju), potem tisti najbližje njim (v čaščenju in verovanju). Oseba je postavljena na preizkus glede na njegovo versko predanost. Če je čvrst v svoji verski predanosti, bo postavljen na težji preizkus, in če je slaboten v svoji verski predanosti, bo njegova preizkušnja glede na njegovo predanost. Skušnjave bodo neprestano zadevale osebo, dokler ga ne bodo pustile, da po zemlji hodi brez greha.' " (zabeležil Et-Tirmizi)

Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil zelo human pri ravnanju z drugimi. Pogosto je spregledal ljubosumje svojih žena in s tem opravil na najboljši možni način. Njegovo ravnanje je bilo tako lepo in pravično, da je nemudoma razpršilo vsako napetost. Enes ibn Malik je rekel: "Medtem ko je bil Poslanec sallallahu alejhi ve sellem v hiši ene od svojih žena, je ena od mater vernikov (tj. ena od njegovih žena) poslala obrok v skledi. Žena, v čigar hiši je bil Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, je udarila po roki služabnika, tako da je skleda padla na tla in se razbila. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je pobral razbite delčke sklede in začel pobirati hrano, ki je bila v skledi, govoreč: "Vaša mati (moja žena) je bila ljubosumna." Potem je zadržal služabnika, dokler ni bila prinesena cela skleda od žene, v čigar hiši je bil. Celo skledo je dal ženi, katere skleda je bila razbita, in razbito obdržal v hiši, kjer je bila razbita." (zabeležil El-Buhari)

Lojalnost, zvestoba in vračanje lepih gest nakazuje na lepoto posameznikovega karakterja. Kadarkoli je bila (njegova preminula žena) Hadidža omenjena v Poslančevi sallallahu alejhi ve sellem prisotnosti, je lepo govoril o njej in jo zelo hvalil. Njegova druga žena Aiša je rekla: "Kadarkoli je Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem omenil Hadidžo, je o njej govoril z najlepšimi besedami. Nekega dne sem postala ljubosumna in mu rekla: 'Opažam, da jo pogosto omenjaš. Ali ti je Allah ni zamenjal z boljšo od nje?' 'Ne, prisežem pri Allahu, Allah mi ni dal boljše namesto nje. Verjela mi je, ko so ljudje govorili, da lažem. Podpirala me je s svojim denarjem, ko so mi ljudje odrekali. In samo od nje mi je Allah podaril otroke.' " (zabeležil Ahmed)

V celotnem Poslančevem sallallahu alejhi ve sellem življenju ni bilo nikoli zabeleženo, da je kdaj udaril žensko. Vsak dom ima svoje probleme in Poslančevi domovi niso bili izjema. Aiša je rekla: "Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni nikoli udaril ženske." (zabeležil Ibn Hibban) 

Aiša je rekla: "Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem nikoli ni udaril nečesa s svojo roko, ne služabnika ne ženske, seveda pa se je boril na Allahovi poti. Nikoli se ni maščeval nekomu zaradi krivice, ki mu je bila storjena, razen zaradi stvari, ko je bilo oskrunjeno nekaj, kar je Allah naredil za sveto; potem se je maščeval zaradi Allaha, Slavljenega in Vzvišenega." (Es-Silsila Es-Sahiha)

Ko so Kurejši udarili Poslanca sallallahu alejhi ve sellem med bitko na Uhudu, ko je bil izbit njegov zob in je krvavel iz rane, je rekel: "O, Allah! Odpusti mojemu narodu, kajti oni ne vedo." (Es-Silsila Es-Sahiha)

Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem se je poročil z večjim številom žensk; vsak zakon je imel svoj specifičen razlog. Razlog, da se je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem poročil s svojo ženo Sevdo bint Zam'a, je bil samo zaradi tega, da ji pokaže ljubezen in sočutje. Ko se je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem poročil z njo, je bila stara petinpetdeset let, pet let starejša od njega. Ta zakon je šokiral ljudi v Meki, saj Sevda ni bila niti lepa, niti ni posedovala nečesa, kar bi si moški želel. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem se je z njo poročil samo zato, da ji pokaže sočutje, kajti v Medino je iz Abesinije prispela kot vdova. Čez nekaj časa, ko se je njeno stanje stabiliziralo, je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem razmišljal, da bi se ločil od nje, da je ne bi obremenjeval z dolžnostmi žene do moža, vendar je namesto tega vztrajala: "O, Allahov poslanec! Ne loči se od mene, obdrži me za svojo ženo in svoj dan bom dala Aiši." Allah je ob tem razodel naslednji verz: "Potem nimata greha, če sporazumno uredita odnose med seboj, in sporazumno urejevanje odnosov je najboljše." (Kur'an; 4:128), kajti želela je biti žena Allahovega poslanca sallallahu alejhi ve sellem na onostranstvu. (zabeležil Et-Tirmizi)

Vedno je kazal svojo milost do družine in izdajal pravila, ki vsem ljudem olajšajo zadeve. Enes je rekel: "Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem je vstopil v mošejo in videl vrv zavezano med dvema stebroma. Rekel je: 'Zakaj je to tukaj?' Rekli so: 'To je za tvojo ženo Zejneb, ko moli; če postane utrujena, se prime.' Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: 'Odvežite jo. Naj vsak od vas moli, kolikor dolgo lahko, in če postane utrujen, naj se usede.' " (zabeležil Nesa'i)

Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni želel, da bi bilo ljudem težko, zato je omenil pomembnost tega, da se moli le toliko časa, kolikor oseba zmore.

Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil najbolj prizanesljiv posameznik. Včasih je od svoje družine slišal besede, ki bi ga morda lahko užalile, vendar ne bi reagiral v stanju teh čustev. Namesto tega je oprostil in zlahka spregledal te zadeve. Običajno je reagiral enostavno z nasmehom in tako, da je svojim ženam pokazal ogromno količino ljubezni. Nekega dne je Aiša povzdignila svoj glas nad Poslanca sallallahu alejhi ve sellem. Njen oče Ebu Bekr je izvedel za to in se tako razjezil, da je odšel, da bi svoji hčerki dal zaušnico. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je pohitel, da bi Ebu Bekru preprečil takšno dejanje. Ebu Bekr je jezen odšel in po njegovem odhodu, je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem Aiši rekel: "Poglej, rešil sem te pred moškim." Ebu Bekr ju je nekaj dni kasneje obiskal in našel Poslanca sallallahu alejhi ve sellem ter Aišo, da se skupaj smejita, pa je rekel: "Pripeljita me v svoj mir, kakor sta me pripeljala v svojo vojno." Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Naredila sva tako, naredila sva tako." (zabeležil Ebu Davud)

Ebu Hurejra je rekel: "Beduin je uriniral v mošeji, pa so ljudje pohiteli, da ga pretepejo. Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem jim je rekel: 'Pustite ga in zlijte vedro ali čašo (polno) vode na to mesto, kjer je uriniral. Poslani ste bili, da (ljudem) olajšate stvari in niste bili poslani, da bi jim stvari otežili.' " (Buhari)

To je osnova, na kateri je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ravnal z ljudmi in to je bila osnova njegovega obnašanja na splošno.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...