Preskoči na glavno vsebino

SPOZNAJ SVOJEGA SOVRAŽNIKA

Od muslimana se zahteva, da se zaveda in spozna spletke ter trike svojega sovražnika. Allah Vzvišeni v Kur'anu pravi:

Zares vam je hudič sovražnik, zato ga vzemite za sovražnika. Samo poziva svojo stranko, da bi postali prebivalci Plamena. (Kur'an; 35:6)

Ta verz nam jasno pove, kdo je naš sovražnik in nam naroča, naj s svojim sovražnikom ravnamo kot takšnim – ne kot s prijateljem ali zaveznikom. Zato verniku ni dovoljeno čutiti simpatij, ljubezni, naklonjenosti ali spoštovanja do svojega sovražnika. Allah Vzvišeni pravi:

O, vi, ki verujete! Ne jemljite Mojih sovražnikov in vaših sovražnikov za zaveznike, nudeč jim ljubezen, medtem ko so neverniki v tisto, kar je k vam prišlo od resnice. (Kur'an; 60:1)

Kot je naznačeno v zgornjem verzu, so Allahovi sovražniki tudi naši sovražniki. Zato je verniku dovoljeno ljubiti samo tistega, kogar Allah ljubi in sovražiti tistega, kogar Allah sovraži. Še več, hudič je lahko v dveh različnih oblikah. Lahko je v obliki džinna ali v obliki človeka.

Reci: "Iščem zaščito pri Gospodarju ljudi, Vladarju ljudi, Bogu ljudi, od zla hudičevega prišepetavanja, ki prišepetava v prsi ljudi; od džinnov in ljudi." (Kur'an; 114:1-6)

Ko je hudič v obliki džinna, se oseba zelo težko bori proti njemu, razen če je resnični vernik in muvehhid. Vendar ko je v človeški obliki (tj. v obliki kafirja), ga je veliko lažje prepoznati in se braniti pred njegovimi napadi. Allah Vzvišeni pravi:

Zares so vam neverniki odprt sovražnik. (Kur'an; 4:101) 

Reci: "Pokoravajte se Allahu in Poslancu," a če se obrnejo stran – zares Allah ne ljubi nevernikov. (Kur'an; 3:32)

Če bi danes osebo vprašali: "Ali bi vzel hudiča za svojega prijatelja, volil zanj ali se pridružil njegovi policiji?" bi skoraj zagotovo odvrnil nikalno, vendar ko je vprašanje postavljeno na enak način in je beseda hudič zamenjana z besedo kafir, bi mnogi odgovorili pritrdilno: "Da, seveda, to je moja državljanska dolžnost."

Podobno številni verjamejo, da je dejanje odpadništva postati mufti hudiča, vendar ko je beseda hudič zamenjana z besedo tagut, potem v tem ne vidijo več problema?! Prosimo Allaha, da nas zaščiti pred nifakom

Še več, v islamu nimamo konceptov kakor je 'ljubi svojega sovražnika' ali 'kri ni voda', saj naša medsebojna ljubezen temelji na verovanju, ne pa na krvi, rasi ali narodnosti. Zato se osebi ni dovoljeno povezati v zavezništvo niti z bratom ali očetom, če sta v zablodi in dajeta prednost neveri pred vero. Allah Vzvišeni pravi:

O, vi, ki verujete! Ne jemljite svojih očetov ne svojih bratov za zaveznike, če dajejo prednost neveri pred verovanjem. In kdor od vas jih vzame za zaveznike, pa takšni so krivični. (Kur'an; 9:23)

Posledica jemanja hudiča za zaveznika ali prijatelja je v islamu zelo resna; pravzaprav se to smatra za dejanje odpadništva (riddet) in zato je Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem skupaj s svojimi družabniki zelo hitro obračunal s tistimi, ki so stopili v zavezništvo z mušriki.

Vendar dejstvo, da so mušriki naši sovražniki, ne pomeni, da se moramo nujno in v vseh situacijah boriti proti njim. Ko Allah nevernike opiše kot Svoje in naše sovražnike je to zato, da nas opozori, naj jim ne sledimo, oponašamo in podpiramo. To ne pomeni niti tega, da se do njih lahko vedemo krivično, saj nam je Allah prepovedal krivičnost in ukazal pravičnost v vseh okoliščinah in do vseh ljudi.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...