Preskoči na glavno vsebino

SPOZNAJ SVOJEGA SOVRAŽNIKA

Od muslimana se zahteva, da se zaveda in spozna spletke ter trike svojega sovražnika. Allah Vzvišeni v Kur'anu pravi:

Zares vam je hudič sovražnik, zato ga vzemite za sovražnika. Samo poziva svojo stranko, da bi postali prebivalci Plamena. (Kur'an; 35:6)

Ta verz nam jasno pove, kdo je naš sovražnik in nam naroča, naj s svojim sovražnikom ravnamo kot takšnim – ne kot s prijateljem ali zaveznikom. Zato verniku ni dovoljeno čutiti simpatij, ljubezni, naklonjenosti ali spoštovanja do svojega sovražnika. Allah Vzvišeni pravi:

O, vi, ki verujete! Ne jemljite Mojih sovražnikov in vaših sovražnikov za zaveznike, nudeč jim ljubezen, medtem ko so neverniki v tisto, kar je k vam prišlo od resnice. (Kur'an; 60:1)

Kot je naznačeno v zgornjem verzu, so Allahovi sovražniki tudi naši sovražniki. Zato je verniku dovoljeno ljubiti samo tistega, kogar Allah ljubi in sovražiti tistega, kogar Allah sovraži. Še več, hudič je lahko v dveh različnih oblikah. Lahko je v obliki džinna ali v obliki človeka.

Reci: "Iščem zaščito pri Gospodarju ljudi, Vladarju ljudi, Bogu ljudi, od zla hudičevega prišepetavanja, ki prišepetava v prsi ljudi; od džinnov in ljudi." (Kur'an; 114:1-6)

Ko je hudič v obliki džinna, se oseba zelo težko bori proti njemu, razen če je resnični vernik in muvehhid. Vendar ko je v človeški obliki (tj. v obliki kafirja), ga je veliko lažje prepoznati in se braniti pred njegovimi napadi. Allah Vzvišeni pravi:

Zares so vam neverniki odprt sovražnik. (Kur'an; 4:101) 

Reci: "Pokoravajte se Allahu in Poslancu," a če se obrnejo stran – zares Allah ne ljubi nevernikov. (Kur'an; 3:32)

Če bi danes osebo vprašali: "Ali bi vzel hudiča za svojega prijatelja, volil zanj ali se pridružil njegovi policiji?" bi skoraj zagotovo odvrnil nikalno, vendar ko je vprašanje postavljeno na enak način in je beseda hudič zamenjana z besedo kafir, bi mnogi odgovorili pritrdilno: "Da, seveda, to je moja državljanska dolžnost."

Podobno številni verjamejo, da je dejanje odpadništva postati mufti hudiča, vendar ko je beseda hudič zamenjana z besedo tagut, potem v tem ne vidijo več problema?! Prosimo Allaha, da nas zaščiti pred nifakom

Še več, v islamu nimamo konceptov kakor je 'ljubi svojega sovražnika' ali 'kri ni voda', saj naša medsebojna ljubezen temelji na verovanju, ne pa na krvi, rasi ali narodnosti. Zato se osebi ni dovoljeno povezati v zavezništvo niti z bratom ali očetom, če sta v zablodi in dajeta prednost neveri pred vero. Allah Vzvišeni pravi:

O, vi, ki verujete! Ne jemljite svojih očetov ne svojih bratov za zaveznike, če dajejo prednost neveri pred verovanjem. In kdor od vas jih vzame za zaveznike, pa takšni so krivični. (Kur'an; 9:23)

Posledica jemanja hudiča za zaveznika ali prijatelja je v islamu zelo resna; pravzaprav se to smatra za dejanje odpadništva (riddet) in zato je Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem skupaj s svojimi družabniki zelo hitro obračunal s tistimi, ki so stopili v zavezništvo z mušriki.

Vendar dejstvo, da so mušriki naši sovražniki, ne pomeni, da se moramo nujno in v vseh situacijah boriti proti njim. Ko Allah nevernike opiše kot Svoje in naše sovražnike je to zato, da nas opozori, naj jim ne sledimo, oponašamo in podpiramo. To ne pomeni niti tega, da se do njih lahko vedemo krivično, saj nam je Allah prepovedal krivičnost in ukazal pravičnost v vseh okoliščinah in do vseh ljudi.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...