Anwar Al-Awlaki
El-Hakim je z avtentično verigo prenašalcev prenesel, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem potoval s svojimi družabniki, ko je nad njihovimi glavami zakrilila ptica. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Kdo je razžalostil to ptico?" Eden od družabnikov je rekel: "Jaz sem vzel njene mladičke." Poslanec sallallahu alejhi ve sellem mu je ukazal, naj mladičke vrne materi. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil z vojsko na poti v džihad, ki je vrhunec islama, a je kljub temu učil svoje družabnike o tako enostavni stvari, kot je milost do ptice.
Nekateri bratje in sestre so bili zaskrbljeni, ko sem govoril o mišljenjih učenjakov vezanih za sir, v času, ko so prisotna veliko bolj pomembna vprašanja, ki so zelo pomembna za ummet (globalno muslimansko skupnost). Želel bi izkoristiti to priložnost, da namignem na zelo pomemben princip v islamu, in sicer: Islam je kompletna vera in vstopa v vse aspekte našega življenja. In vsako islamsko znanje je pomembno.
Poslanec sallallahu alejhi ve sellem nas uči o vidikih življenja, ki bi se nam drugače zdeli nepomembni, kakor so, kako jemo, kako si puščamo brado in celo vprašanje naravne potrebe. Če bi bila ta vprašanja nepomembna, Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ne bi zapravljal časa s poučevanjem ashabov o tem; in ashabi ne bi govorili o tem, in naši učenjaki tega ne bi zapisovali v svojih knjigah hadisov in fikha. Vprašanje sira je celo pomembnejše, saj gre za to, kaj vnašamo v svoje telo. Zadosti je namigniti, da naša du'a (molitev, prošnja Allahu) ne bo sprejeta, če je naša hrana haram. Zato so pravila pri prehrani zelo pomembna.
Nekateri od teh ljudi, ki ne poznajo pomembnosti manjših vprašanj, so prišli k Selmanu El-Farisiju in rekli: "Vidimo, da te je tvoj Poslanec naučil vsega, celo kako opravljaš naravno potrebo." Selman jim je odgovoril: "Da. Res je. Naučil nas je, da se ne obračamo proti kibli, ko opravljamo potrebo, da pri čiščenju ne uporabljamo desne roke, da za čiščenje ne uporabljamo manj kot treh kamnov in da ne uporabljamo izmeta niti kosti."
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, ki nas je naučil vsemu temu, je bil poleg tega tudi vladar države in voditelj džihada. Ko nekdo razume modrost izza kompletnosti islamskega učenja, nobena stvar ni več nepomembna. Ko razumemo, da vsak trenutek v našem življenju, vsak premik in vsako delo, mora biti v imenu Allaha, potem bomo spoštovali razlog, zakaj nas je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem učil o vsemu.
Problem ni govor o sunnetu glede vprašanj, za katere nekdo misli, da so nepomembna, ampak je problem, ko nekdo da prednost puščanju brade pred tevhidom (monoteizmom), nošnji obleke nad gležnjem pred džihadom, misvaku pred el-vela vel-bera (naklonjenost in odrekanje v imenu Allaha).
Na drugi strani je še večji problem, ko se ljudje preokupirajo z mustehab (priporočljivimi dejanji), a ignorirajo večja vprašanja, od katerih so nekatera vprašanja akide (temelje). Obstajajo tisti, ki od odgovornosti, ki zahteva žrtvovanje, bežijo v varnost lažjih ibadetov (dejanj čaščenja). Islam moramo vzeti kot celoto. Kur'anu in sunnetu Poslanca sallallahu alejhi ve sellem moramo slediti v vseh stvareh.
Komentarji
Objavite komentar