Preskoči na glavno vsebino

POLOŽAJ ŽENSKE V ISLAMU

Islam je žensko vzdignil in počastil, kakor tega ni storila nobena druga religija ali ideologija. V islamu je ženska sestra svojemu bratu muslimanu.

Ženska ima v otroštvu pravico do varnosti in lepe vzgoje. Ko odraste se jo ljubosumno varuje od zlih rok, pogledov in jezika. Ko stopi v zakon je dolžnost moža, da jo ceni, spoštuje in varuje. Ko postane mati je dobrodelnost do nje združena z monoteizmom, neposlušnost in žaljenje pa z mnogoboštvom in neredom na Zemlji. V vlogi sestre je spoštovana in se jo ljubosumno varuje. Kot teti ji v pogledu dobrodelnosti in pozornosti pripada položaj matere. Ko postane babica ali pride v pozna leta, za otroke, vnuke in bližnje postane še vrednejša. Njena želja se ne odbija.

Ženski v islamu pripada pravica do lastnine, trgovskih in ostalih dogovorov. Ima pravico do izobrazbe in učenja, če ni v nasprotju z njeno vero. V pravicah in predpisih je enaka moškemu, razen v tistem, kar izhaja iz njunih obojestranskih specifičnosti.

Počastitev ženske v islamu se vidi v tem, da ji je ukazal tisto, kar ščiti in varuje njeno dostojanstvo. Varuje jo od nesramnih jezikov, zlih pogledov in grabežljivih rok. Zato ji je ukazal predpisano oblačenje in pokrivanje, prepovedal goloto, mešanje z moškimi, s katerimi ni v bližjem sorodstvu in vse, kar jo lahko spravi v težave.

Islam je moža obvezal, da jo materialno vzdržuje in se do nje pristojno obnaša. Opozoril je na nepravičnost in slabo postopanje do nje. Dovoljeno je, da se partnerja ločita, če se ne zmoreta uskladiti in ne moreta več srečno živeti. Mož ima pravico zahtevati ločitev, če vsi poskusi pomiritve propadejo in ko jima življenje v zakonu postane neugodno. Ženski je dovoljeno zapustiti moža, če je nasilen in nepravičen do nje, ali se grdo obnaša do nje.

Spoštovanje do ženske se vidi tudi v poligamiji. Moški se lahko poroči z dvema, tremi ali maksimalno štirimi ženami, pod pogojem, da je pravičen do vseh, v pogledu materialnih obveznosti, kakor so: denar, oblačenje, stanovanje itn. Če mož želi monogamno zvezo, ima pravico do tega. Poligamija vsebuje velikanske modrosti in številne koristi, katerih se kritiki islama ne zavedajo.

Islam najstrožje prepoveduje prešuštvo

Zaradi številnih škodljivosti, od katerih so najpomembnejše: izginjanje sramu, ter uničevanje časti in dostojanstva dekleta. Prešuštvo je tudi zločin proti eventualnemu plodu, saj bo živel brez porekla, omalovaževan in ponižan. Zdravstvene, psihične in fizične posledice prešuštva, človeku predstavljajo veliko grožnjo.

Islam je s tem, ko je prepovedal prešuštvo, odprl vrata, skozi katera človek pride do spokoja, miru in zadovoljstva, to pa je predpisani zakon in dovoljena poligamija.

Brez dvoma je prepoved poligamije krivičnost do moškega in do ženske, ker ga prepoved lahko odvede v prešuštvo in ker število žensk v vsakem obdobju in na vsakem mestu presega število moških, kar je še posebej opazno v času vojn. Zaradi tega je posledica izključno monogamnih zakonov, veliko število neporočenih žensk, kar jih pripelje v nezavidljiv položaj, krizo, izgubljenost in morda tudi v situacijo, da prodajo svojo čast, posledica tega pa širjenje prešuštva.

Zakon ni zgolj telesno zadovoljevanje

Zakon je mir, spokoj in blagost potomstva. Položaj otrok v islamu ni kakor njihov položaj v laičnih družbenih sistemih, saj ima do staršev veliko dolžnost. Ko mati rodi otroke, oni postanejo radost njenega življenja.

Torej, kaj je bolje za žensko? Uživanje v okrilju moževe zaščite, skrbi in pozornosti, ali da živi sama in odrinjena?

Islam ima pravičen in uravnotežen pogled

Islam vse ženske obravnava pravično. Kaj bodo storile ženske, ki se niso poročile? Zakaj se na žensko, kateri je umrl mož, ona pa še ni v poznih letih, ne gleda z usmiljenjem? Zakaj se tako ne gleda na številne mlade ženske, ki so ostale neporočene?

Kaj je bolje za žensko? Da uživa v okrilju moža, da je mirna, spokojna in da ima nekoga, ki skrbi zanjo, ter ima otroke, ali pa da ostane brez moža?

Kaj je bolje za družbeno skupnost? Da imajo nekateri moški poligamne zakone in da se družba zaščiti od posledic neporočenih žensk, ali pa da poligamije ni in da družba zgoreva v plamenu nereda in spletk?

Ali je bolje, da ima moški dve, tri ali štiri žene, ali pa da ima eno ženo, poleg nje pa še tri ljubice?

Poligamija ni obvezna

Mnogi muslimani nimajo poligamnih zakonov. Dokler mu je ena žena dovolj in ni v stanju, da bi bil pravičen in uravnotežen do ostalih, potem nima potrebe po poligamiji.

Ženska se po naravi razlikuje od moškega

Ta razlika je očitna iz stališča pripravljenosti na intimni odnos, saj ona ni vedno pripravljena na to. Čas menstruacije je ovira, ki lahko traja tudi do deset dni ali dva tedna vsak mesec. Poporodno obdobje je prav tako prepreka, traja pa približno štirideset dni. Intimni odnos v tem obdobju je po islamskem zakonu prepovedan zaradi znanih škodljivosti. V času nosečnosti prav tako obstaja verjetnost, da pripravljenost ženske za spolni odnos oslabi.

Kar se tiče moškega, je njegova pripravljenost skoraj vedno nespremenjena. Zato nekateri moški, če se jim prepove poligamija, zlahka padejo v prostitucijo.

Ženska je lahko neplodna

Tako je moški prikrajšan za otroke. Zato jo namesto ločitve zadrži in se poroči še z drugo. Nekdo bo rekel: Kaj pa če je moški sterilen? Ali ima ženska pravico do ločitve? Odgovor je: Da, če to želi.

Ženska lahko kronično oboli

Ženska lahko kronično oboli za paralizo in podobno, zato ne more skrbeti za moža. Takrat se namesto ločitve, moški lahko poroči z drugo žensko.

Ženska je lahko slabega obnašanja

Ženska je lahko groba, grdega obnašanja in ne izpolnjuje dolžnosti do moža. Namesto ločitve jo zadrži in se poroči z drugo. Tako zaščiti njeno družino in tudi otroke.

Obdobje plodnosti je pri moškemu daljše, kot pri ženski

Moški je ploden tudi po šestdesetem letu, včasih pa tudi dlje. Pri ženski se plodnost v večini primerov preneha okrog štiridesetega leta, tako da prepoved poligamije pomeni zmanjševanje podmladka.

Poroka z drugo ženo je ugodnost za prvo

Prva žena se bo v veliki meri spočila od dolžnosti, katere zahteva zakon, saj bo imela nekoga, ki ji bo pomagal in prevzel del dolžnosti. Zato nekatere razumne in modre ženske, ko zaidejo v leta in ne zmorejo izpolnjevati vseh dolžnosti do moža, signalizirajo poligamijo.

Želja po dobrodelnosti

Moški morda najde mati samohranilko, za katero ne skrbi nihče in se s ciljem varovanja njene časti poročita, ter s tem zaslužita nagrado pri Allahu.

Allah je dovolil poligamijo

Ta razlog že sam po sebi govori o koristih poligamije, saj Allah najbolje ve kaj je dobro za Njegove sužnje.

S tem nam je postala jasna modrost in popolnost islama, kadar govorimo o možnostih poligamije, istočasno pa nam je jasno neznanje tistih, ki zavirajo njegovo zakonodajo.

Uzurpacija pravic žensk s strani posameznih tako imenovanih muslimanskih držav, ali tistih, ki sebe smatrajo za muslimane, je posledica nepravičnosti in neznanja, ter zapostavljanje prakticiranja islamskega zakona. Greh v tem primeru pada na grešnika, saj je religija čista od teh pomanjkljivosti in napak. Zdravilo za to je vrnitev na stezo islamske usmeritve in učenja.

Položaj ženske v islamu je v kratkih vrsticah: čednost, moralnost, ljubezen, milost, pozornost in težnja po vseh ostalih visokih moralnih odlikah.

Kar se tiče moderne civilizacije, ji od teh pomenov skoraj nič ni znano. Ima povsem materialistično gledanje na žensko, zato hidžab (oblačenje ženske po islamskih predpisih) in čednost smatra zaostalim, ker mora biti, po njihovem mnenju, ženska igračka v rokah nesramnežev. To je po njihovem mnenju resnična sreča.

Ali je ženska lahko resnično srečna, ko jo drugi spremenijo v blago in z njenim telesom trgujejo v marketinške in reklamne namene? Ali ne vedo, da je odkrivanje in golota ženske razlog njene nesreče in trpljenja? Kakšno zvezo imata napredek in izobraževanje z odkrivanjem žensk, ter izzivalnim poudarjanjem prsi, nog, bokov in ostalega telesa? Ali se med poučevanje in izobraževanje šteje tudi oblačenje tesne, prozorne in kratke obleke? Kje je spoštovanje, ko se slike manekenk postavljajo na reklamne oglase?! Zakaj reklamirajo samo lepe ženske, ko pa se z leti njihova lepota iztroši, jih zavržejo kot navadno blago, kateremu je potekel rok trajanja?! Kaj v takšni civilizaciji lahko pričakujejo tiste, ki so manj lepe? Kaj lahko pričakuje ostarela mati ali babica?

V najboljšem primeru lahko dobi dom za ostarele oziroma dom za zapuščene, kjer je nihče ne bo obiskoval, niti spraševal po njej. Morda bo imela pokojnino, od katere bo živela dokler ne umre, vendar brez družine in ljubečega skrbnika. Medtem ko v islamu ženska z leti pridobiva vse večje spoštovanje in pozornost. Njeni otroci in družina tekmujejo v tem, kdo ji bo naredil več dobrega, saj je ona že opravila svojo dolžnost, sedaj pa je ostala dolžnost otrok, vnukov, družine in družbe.

Kar se tiče trditve, da sta čednost in hidžab zaostala in nazadnjaška; ta trditev ne bi mogla biti bolj netočna. Nasprotno, prav golota in odkrivanje sta čisto nazadnjaštvo. Če želite dokaz, da je golota nazadnjaška, poglejte v razna plemena, ki živijo v tropskih gozdovih. Na steze civiliziranosti se ne morejo priključiti, dokler se ne oblečejo. Raziskovalec njihovega razvojnega fenomena lahko opazi, da skladno z njihovim civilizacijskim napredkom, raste tudi odstotek pokritosti njihovega telesa. Lahko se opazi, da je zahodna civilizacija v svojem obratnem toku, stopnjo po stopnjo stopila po tej dekadentni stezi, dokler ni končala v popolni goloti 'nudističnih mest', ki so se pojavili po prvi svetovni vojni in se v zadnjih letih razširili kakor epidemija.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...