Preskoči na glavno vsebino

PET STEBROV ISLAMA

 

Šehadet
Pričanje, da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah in da je Muhammed Njegov suženj in poslanec

Salah
Opravljanje petih dnevnih molitev

Zekat
Materialno odvajanje dela premoženja

Savm
Post v mesecu Ramadanu

Hadž
Romanje v Meko


ŠEHADET

To pričanje pomeni čvrsto prepričanje izraženo z jezikom; da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah in da je Muhammed Njegov suženj in poslanec.

Čeprav pričamo o dveh principih, sta združena v en temelj, saj predstavljata osnovo za sprejetje naših dejanj pri Allahu. Narejeno dejanje se ne sprejema, če ni iskreno namenjeno Allahu in v skladu s prakso Poslanca Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.

Z iskreno predanostjo Allahu se uresničuje pričanje, "da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah", s sledenjem Poslančevega sallallahu alejhi ve sellem sunneta oziroma prakse, pa se potrjuje pričanje, "da je Muhammed Njegov suženj in poslanec".

Človek mora pričanje, da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah, izgovoriti z jezikom, ob čvrstem prepričanju v to, kar izgovarja. Ni dovolj samo prazno izgovarjanje, ampak je potrebno delati po njegovem pomenu in izpolniti določene pogoje; znanje, prepričanje, iskrenost, resnicoljubnost, ljubezen, pokoravanje in sprejemanje. Pričanje, da je Muhammed Njegov poslanec in suženj, predstavlja pokoravanje Muhammedovim sallallahu alejhi ve sellem ukazom, verovanje v tisto, kar je govoril, izogibanje tistega, kar je prepovedal in čaščenje Allaha na način, kakor Ga je častil on.

Ti dve pričanji dajeta čudovite plodove, kakor je osvoboditev človekovega srca in duha iz suženjstva stvaritvam.

SALAH

To je pokornost in čaščenje Allaha preko stalnih in vsakodnevnih molitev, ob točno določenih trenutkih dneva in na točno določen način. Pet dnevnih molitev je strogo predpisanih; jutranji salatul-fedžr, opoldanski salatul-duhr, popoldanski salatul-asr, večerni salatul-magrib in salatul-iša po prvem mraku.

Molitve prinašajo spokoj in veselje, mentalno in fizično kondicijo, izogibanje slabim in pokvarjenim dejanjem, preprečujejo lenost in utrjujejo družbene vezi med muslimani.

ZEKAT

To je pokornost Allahu preko obveznega odvajanja določene količine premoženja predpisanim kategorijam. Musliman iz svojega premoženja odvaja majhen, ampak točno določen del premoženja in ga daje kategorijam, katerim pripada, kakor so siromašni, brezdomci in podobno.

Nekatere koristi zekata so odstranjevanje skopuštva iz duše, zadovoljevanje potreb muslimanov, širjenje medsebojne ljubezni, čiščenje sebičnosti in arogance, zaščita od zavisti, ter razvijanje skromnosti, usmiljenja in sočutja.

SAVM

To je pokornost Allahu z vzdrževanjem od tistega, kar kvari post. To pomeni, da se človek v mesecu Ramadanu, iz pobožnosti in pokornosti Allahu, od zore do sončnega zahoda vzdrži hrane, pijače, spolnih odnosov in ostalega kar kvari post.

Nekateri plodovi posta so duhovno in moralno čiščenje, vzdigovanje duše nad čare tostranstva, trening opuščanja tostranske privlačnosti, zaradi doseganja Allahovega zadovoljstva, ter navajanje na potrpežljivost in prenašanje težav. V to spada tudi razvijanje iskrene predanosti Allahu in zavest o tem, da nas nadzira. Človeku pomaga pri razvoju moralnih vrednot, kakršni sta sočutje in obvladovanje egoizma, ter pripomore k splošnemu fizičnemu zdravju.

HADŽ

To je romanje oziroma obisk častnega Hrama v Meki, zaradi izvrševanja obredov hadža, vsaj enkrat v življenju, kdor ima možnost za to.

Nekatere koristi hadža so spominjanje na onostranstvo, razvijanje pripravljenosti na materialno in fizično žrtvovanje zaradi Allaha, ter pridobivanje poznanstev in pristnosti med muslimani.

To so stebri islama in na kratko njihovi plodovi, ki bi se lahko nizali v nedogled. Islamski ummet, torej pripadniki islama, ki izpolnjujejo te stebre, so čisti in iskreni, sledijo resnično religijo, do ljudi pa se obnašajo pravično in iskreno. Ostali predpisi islama imajo svojo vrednost samo v primeru, ko se ti stebri resnično prakticirajo. Napredek islamskega ummeta je pogojen z iskrenim prakticiranjem religije, dosledno prakticiranje religije pa pomeni napredek ummeta.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...