Pričanje, da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah in da je Muhammed Njegov suženj in poslanec
Post v mesecu Ramadanu
Romanje v Meko
To pričanje pomeni čvrsto prepričanje izraženo z jezikom; da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah in da je Muhammed Njegov suženj in poslanec.
Čeprav pričamo o dveh principih, sta združena v en temelj, saj predstavljata osnovo za sprejetje naših dejanj pri Allahu. Narejeno dejanje se ne sprejema, če ni iskreno namenjeno Allahu in v skladu s prakso Poslanca Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.
Z iskreno predanostjo Allahu se uresničuje pričanje, "da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah", s sledenjem Poslančevega sallallahu alejhi ve sellem sunneta oziroma prakse, pa se potrjuje pričanje, "da je Muhammed Njegov suženj in poslanec".
Človek mora pričanje, da si nihče ne zasluži čaščenja, razen Allah, izgovoriti z jezikom, ob čvrstem prepričanju v to, kar izgovarja. Ni dovolj samo prazno izgovarjanje, ampak je potrebno delati po njegovem pomenu in izpolniti določene pogoje; znanje, prepričanje, iskrenost, resnicoljubnost, ljubezen, pokoravanje in sprejemanje. Pričanje, da je Muhammed Njegov poslanec in suženj, predstavlja pokoravanje Muhammedovim sallallahu alejhi ve sellem ukazom, verovanje v tisto, kar je govoril, izogibanje tistega, kar je prepovedal in čaščenje Allaha na način, kakor Ga je častil on.
Ti dve pričanji dajeta čudovite plodove, kakor je osvoboditev človekovega srca in duha iz suženjstva stvaritvam.
SALAH
To je pokornost in čaščenje Allaha preko stalnih in vsakodnevnih molitev, ob točno določenih trenutkih dneva in na točno določen način. Pet dnevnih molitev je strogo predpisanih; jutranji salatul-fedžr, opoldanski salatul-duhr, popoldanski salatul-asr, večerni salatul-magrib in salatul-iša po prvem mraku.
Molitve prinašajo spokoj in veselje, mentalno in fizično kondicijo, izogibanje slabim in pokvarjenim dejanjem, preprečujejo lenost in utrjujejo družbene vezi med muslimani.
ZEKAT
To je pokornost Allahu preko obveznega odvajanja določene količine premoženja predpisanim kategorijam. Musliman iz svojega premoženja odvaja majhen, ampak točno določen del premoženja in ga daje kategorijam, katerim pripada, kakor so siromašni, brezdomci in podobno.
Nekatere koristi zekata so odstranjevanje skopuštva iz duše, zadovoljevanje potreb muslimanov, širjenje medsebojne ljubezni, čiščenje sebičnosti in arogance, zaščita od zavisti, ter razvijanje skromnosti, usmiljenja in sočutja.
SAVM
To je pokornost Allahu z vzdrževanjem od tistega, kar kvari post. To pomeni, da se človek v mesecu Ramadanu, iz pobožnosti in pokornosti Allahu, od zore do sončnega zahoda vzdrži hrane, pijače, spolnih odnosov in ostalega kar kvari post.
Nekateri plodovi posta so duhovno in moralno čiščenje, vzdigovanje duše nad čare tostranstva, trening opuščanja tostranske privlačnosti, zaradi doseganja Allahovega zadovoljstva, ter navajanje na potrpežljivost in prenašanje težav. V to spada tudi razvijanje iskrene predanosti Allahu in zavest o tem, da nas nadzira. Človeku pomaga pri razvoju moralnih vrednot, kakršni sta sočutje in obvladovanje egoizma, ter pripomore k splošnemu fizičnemu zdravju.
HADŽ
To je romanje oziroma obisk častnega Hrama v Meki, zaradi izvrševanja obredov hadža, vsaj enkrat v življenju, kdor ima možnost za to.
Nekatere koristi hadža so spominjanje na onostranstvo, razvijanje pripravljenosti na materialno in fizično žrtvovanje zaradi Allaha, ter pridobivanje poznanstev in pristnosti med muslimani.
To so stebri islama in na kratko njihovi plodovi, ki bi se lahko nizali v nedogled. Islamski ummet, torej pripadniki islama, ki izpolnjujejo te stebre, so čisti in iskreni, sledijo resnično religijo, do ljudi pa se obnašajo pravično in iskreno. Ostali predpisi islama imajo svojo vrednost samo v primeru, ko se ti stebri resnično prakticirajo. Napredek islamskega ummeta je pogojen z iskrenim prakticiranjem religije, dosledno prakticiranje religije pa pomeni napredek ummeta.
Komentarji
Objavite komentar