Živimo v času, v katerem so ljudje zapostavili preučevanje vere in njeno prakticiranje. Zelo nevarna posledica zapostavljanja preučevanja vere je razširjenost slabih (daif) in izmišljenih (apokrifnih) hadisov. Obstajajo celo določeni apokrifni hadisi, ki so bolj znani od verodostojnih hadisov glede določenega poglavja.
Poglejte koliko razdora, nepotrpežljivosti in celo sovražnosti so med muslimani povzročili slabi in izmišljeni hadisi. Kako to, se bo nekdo vprašal. Enostavno, izmišljeni hadisi v večini primerov pozivajo v tisto, kar je s šeriatom prepovedano, zlasti izmišljeni hadisi, ki so si jih izmislili ljudje, ki so ciljali na razdor med muslimani. Znan lažnivec Abdul-Kerim ibn Ebi El-Avdža je takrat, ko je bil pripeljan na mesto pogubljenja, rekel: "Pri Allahu, jaz sem si izmislil in med vami razširil štiri tisoč hadisov, v katerih sem dovoljeval haram (prepovedano) in prepovedoval halal (dovoljeno)."
To, na kakšen način so apokrifni hadisi vnesli razdor med muslimane, nam bo mnogo bolj jasno, če omenimo nekatere od ciljev in razlogov izmišljevanja hadisov. Mnogo je ciljev in razlogov, zaradi katerih so si lažnivci izmišljevali hadise, včasih pa so imeli tudi dobre namere. Omenili bomo samo nekatere od njih, potem pa bomo navedli dokaze, da izmišljevanje hadisov ni dovoljeno, tudi če ima človek pri tem dobro namero.
Imama El-Buhari in Muslim sta od Ebu Hurejre zabeležila, da je rekel: "Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Kdor se namerno zlaže o meni, naj si pripravi mesto v Ognju."
Hadis o prepovedi laganja o Poslancu sallallahu alejhi ve sellem dosega mejo mutevatir hadisa. Nekateri so omenili, da hadis o tem pripoveduje dvesto ashabov in da je to skoraj edini hadis, katerega od Poslanca sallallahu alejhi ve sellem prenaša vseh deset ashabov, katerim je obljubljen Raj.
Ti hadisi nedvoumno kažejo na prepoved laganja o Poslancu sallallahu alejhi ve sellem. Nekateri učenjaki so zaradi velikosti tega greha smatrali, da je oseba, ki se namerno zlaže o Poslancu sallallahu alejhi ve sellem, storila nevero, a večina je smatrala, da je to velik greh. Mnogi učenjaki, med katerimi je imam Ahmed, Ebu Bekr El-Humejdi (učitelj imama Buharija) in drugi, so smatrali, če se prenašalec samo enkrat namerno zlaže, se od njega ne sprejemajo ostali hadisi, tudi če se je pokesal. Čeprav je imam Nevevi smatral, da je to mišljenje slabo in da se, če se človek iskreno pokesa, sprejemajo njegovi hadisi.
Omenjen hadis nedvoumno kaže na to, da ni razlike med lažmi o predpisih ali o nekem drugem islamskem poglavju, kakor je spodbujanje na opravljanje dobrih del ali opozarjanje na slaba in to po soglasnem stališču islamskih učenjakov. Prav tako osebam, ki vedo, da je to laž, ni dovoljeno prenašati lažnih hadisov, razen v primeru, da pojasnjujejo in opozarjajo, da je to lažni hadis. Če bi prenašalec hadisa vedel, da je hadis apokrifen in ga brez pojasnila prenesel, mu je zagroženo s takšno kaznijo, s katero se grozi lažnivcem o Allahovem Poslancu sallallahu alejhi ve sellem.
CILJI IN RAZLOGI IZMIŠLJEVANJA HADISOV
1) Želja, da se ljudi spodbuja pri opravljanju dobrih del, ali želja, da se ljudi opozori, če delajo določene grehe. Želeč, da ljudi spodbudijo na opravljanje molitve, so izmišljeni številni hadisi, izmišljeni so načini opravljanja molitve, izmišljene so blagoslovljene noči. A ker to potem ni več vera od Modrega Zakonodajalca, se je na takšen način dosegel nasproten učinek. nekateri ljudje so celoten islam omejili le na praznovanje "mubarek in blagoslovljenih" noči. Ljudje so napačno dojeli, da zaradi velikosti nagrade, ki jim je lažno obljubljena v teh nočeh v ibadetu, da je to več kot dovolj, da bi se zaslužila Allahova nagrada in Allahovo odpuščanje.
2) Želja, da se upraviči slepo sledenje določenih imamov in bojkotiranje sledenja tistih, katerim sledijo drugi. Najdejo se izmišljeni hadisi, v katerih se pretirano hvali Alija, a graja in žali Muavija. Vse to zaradi želje, da upravičijo svoje poglede in svoja stališča. Po obdobju ashabov so prišli ljudje, ki so si izmišljali hadise, v katerih hvalijo imama mezheba (pravne šole), ki so ji sledili, a grajajo, preklinjajo in smatrajo za nepriporočljivo sledenje drugim imamom.
Komentarji
Objavite komentar