Preskoči na glavno vsebino

LJUBEZEN IN SOVRAŠTVO V IMENU ALLAHA

Eden od najmočnejših in najpomembnejših konceptov v islamu je ljubiti v imenu Allaha in sovražiti v imenu Allaha. Allah je naredil jasno razliko med ljudmi in jih razdelil na dva tabora, tabor imana (vere) in tabor kufra (nevere). Za muslimane je pomembno, da se v svojem verovanju in dejanjih neprestano držijo teh principov. Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je glede tega rekel: "Najčvrstejša vez imana je prijateljstvo v imenu Allaha in sovražnost v imenu Allaha. Ljubezen v imenu Allaha in sovraštvo v imenu Allaha." (zabeležil Et-Taberani) Del našega imana je, da krepimo vezi na osnovi naše akide. Allah, Slavljeni in Vzvišeni zahteva, da naši odnosi z ljudmi temeljijo na sledečem:

el-vela

Zares je vaš zaščitnik Allah in Njegov Poslanec in tisti, ki verujejo. (Kur'an; 5:55)

In verniki in vernice so zaščitniki eni drugim. Spodbujajo k dobremu ter odvračajo od zla, in vzpostavljajo molitev ter dajejo zekat, in pokoravajo se Allahu ter Njegovemu poslancu. (Kur'an; 9:71)

Naša ljubezen, podpora, pomoč in zvestoba mora biti zadržana samo za Allaha, islam, Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem in muslimane. Kot muslimani se moramo postaviti za resnico in nosilce resnice. Vedno moramo stati z muslimani in nikoli jim ne smemo obrniti hrbta.

el-bera

O, vi, ki verujete! Ne vzemajte Mojih sovražnikov in vaših sovražnikov za zaveznike nudeč jim ljubezen, medtem ko so neverniki v tisto, kar vam je prišlo od resnice. (Kur'an; 60:1)

O, Glasnik vere! Bori se proti nevernikom ter svetohlincem, in bodi strog do njih. In njihovo prebivališče bo Pekel; strašna destinacija. (Kur'an; 66:9)

Naše sovraštvo, sovražnost in odrekanje mora biti zadržano samo za zablodo in njene nosilce. Tega ne delamo iz osebnih razlogov ali zamer, niti nam ni dovoljeno zatirati ljudi ali biti nepravični do njih, ampak to delamo kot dejanje pokornosti Allahu. Za nas muslimane je pomembno vzdrževati vela in bera, saj nas Allah v Kur'anu večkrat opozori na ta koncept.

O, vi, ki verujete! Ne vzemajte judov in kristjanov za zaveznike. Oni so zavezniki eni drugim. In kdor od vas jih vzame za zaveznike, potem je zares od njih. Zares Allah ne usmerja nepravičnega naroda. (Kur'an; 5:51)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...