Prva stvar, ki je obvezna muslimanu v pogledu teh tagutov je, da naredi kufr vanje oz. da zavrača te tagute. Dokaz za to iz Allahove knjige so Njegove besede:
Kdor zavrača taguta in veruje v Allaha, se je oprijel najčvrstejše vezi, ki se ne bo prekinila. (Kur'an; 2:256)
Pomen tega ajeta ali tefsir tega ajeta: To je pogojevani ajet, kar pomeni, da se začenja z edatu šart: "Kdor. Kdor zavrača (naredi kufr)." Vsak edatu šart potrebuje glagol, s katerim prihaja, in se zatem veže na izvrševanje dejanja (tega glagola), kar se imenuje odgovor na pogojevanje. To pomeni, da prihaja s tem dejanjem in dobiva odgovor na to izvršeno dejanje. Tako imamo edatu šart (pogojevanje), fialu šart (izvrševanje pogojevanja) in dževabu šart (odgovor na dejanje, ki se je pogojevalo).
Tukaj je edatu šart začetek ajeta: "Kdor." Kar se tiče dejanja, ki se pogojuje, da bi se dobil odgovor, tj. kar nam je obvezno narediti: "Zavrača taguta in veruje v Allaha." To pomeni pogoj pri vprašanju imana. Narediti kufr v (negacija in tekfir) taguta in verovanje v Allaha.
Tisti, ki zavrača (naredi kufr v) taguta in veruje v Allaha, dobi odgovor, da se je oprijel najčvrstejše vezi. To je odgovor na dejanje. Mufesiri so omenili govore o tefsirju najčvrstejše vezi. Nekateri pravijo, da je to la ilahe illallah, nekateri pravijo, da je to Kur'an, nekateri, da je to Poslanec, nekateri, da je islam ... Vsi ti pomeni so pravilni v pogledu pomena najčvrstejše vezi.
Torej, na začetku je pogoj, da smo od tistih, ki se držijo za najčvrstejšo vez, in sicer da zavračamo (naredimo kufr v) te tagute, zatem pa verujemo v Allaha.
A tisti, ki veruje v Allaha, vendar ne zavrača (ni naredil kufra v) tagute in tagutska sodišča, takšen ni od tistih, ki se drži za najčvrstejšo vezo. Zakaj?
Ker ima pomanjkljivost pri dejanju, ki se pogojuje, da bi se dobil rezultat imana. Takšen veruje v Allaha, vendar ne zavrača taguta, in tako ni prišel z dejanjem, ki se pogojuje, kakor je Allah ukazal.
Allah želi od tebe dve stvari. Prva stvar je, da narediš kufr v taguta. Druga stvar je, da veruješ v Allaha. Zato tistemu, ki opravičuje tagute in govori, da veruje v Allaha in v tisto, kar je prišlo od Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, in v angele in v Knjige in v poslance in v Sodni dan in v kadr (usodo), a ni naredil kufra (negacija in tekfir) v ta tagutska sodišča, takšnemu rečemo: "Ti nisi od tistih, ki se drži za najčvrstejšo vez."
Komentarji
Objavite komentar