Preskoči na glavno vsebino

ČAŠČENJE V ISLAMU

Čaščenje pomeni približevanje Allahu z izvrševanjem dolžnosti in izogibanjem prepovedi. To zajema vse s čimer je Allah zadovoljen od javnih in tajnih besed in dejanj. Duh in smisel čaščenja je doseganje ljubezni in ponižnosti do Allaha. Obstajata dva pogoja, da bi bilo čaščenje sprejeto pri Allahu.

  • Iskrenost do Allaha.
  • Skladnost s prakso Poslanca Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.

To pomeni, da mora biti čaščenje usmerjeno izključno Allahu in v skladu s Poslančevo sallallahu alejhi ve sellem prakso, saj se ne sme častiti nikogar poleg Allaha in na način kakor je predpisano. Na primer, molitev je čaščenje, ki se usmerja izključno k Allahu, tj. molitev se ne opravlja nikomur, razen Njemu in tako se doseže prvi pogoj – iskrenost do Allaha. Molitev se opravlja tako, kakor jo je opravljal Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem in tako dosežemo skladnost z njegovo prakso.

Nekdo lahko vpraša: Kakšen smisel ima postavljanje teh dveh pogojev za pravilnost čaščenja? Na to vprašanje se odgovori s številnih aspektov:

  • Allah je ukazal, da se čaščenje usmerja samo k Njemu, saj čaščenje nekoga drugega predstavlja mnogoboštvo. Vzvišeni pravi: "Pravilno ga častite, kjerkoli to počnete in molite ga tako, da mu iskreno posvečate verovanje." (Kur'an; 7:29)

  • Pravica do zakonodaje pripada samo Allahu - to je samo Njegova pravica in kdor opravlja čaščenje po zakonu nekoga drugega, ta je Allahu pripisal družabnika v zakonodaji.
  • Allah je to religijo naredil popolno. Kdor na polju čaščenja uvaja verske inovacije, ta dopolnjuje religijo in jo smatra za pomanjkljivo.
  • Če bi bilo dovoljeno, da vsakdo opravlja čaščenje kakor želi, bi imel zaradi različnosti ljudi vsak človek svojo smer in način čaščenja. Življenje ljudi bi postalo nevzdržno, saj bi zavladala nestrpnost in rivalstvo, vera pa poziva v enotnost in slogo.

VRSTE ČAŠČENJA

Vrste čaščenja so številne; kakor so molitev, zekat, post, hadž, dobrodelnost do staršev, negovanje družinskih vezi, sojenje, iskrenost, zaupljivost, spoštovanje dogovora, ukazovanje dobrega in prepovedovanje zla, borba, odstranitev ovire s poti, dobrodelnost do sirot, siromakov in potnikov, ter ostalo.

Čaščenje je tudi omenjanje Allaha, prošnja, iskanje zatočišča in pomoči od Allaha, kesanje in iskanje odpuščanja od Njega, zatem potrpežljivost, hvaležnost, zadovoljstvo, strah, ljubezen, upanje in sramežljivost.

VREDNOSTI ČAŠČENJA

Čaščenje je sredstvo, s pomočjo katerega pridobivamo Allahovo ljubezen in zadovoljstvo. Zaradi čaščenja je Allah ustvaril ljudi, poslal poslance in razodel Knjige. Čaščenje ni predpisano, da bi ljudem predstavljalo težavo, predpisano je zaradi velike modrosti in številnih koristi.

Čaščenje čisti in razsvetljuje dušo in jo dviguje na najvišjo stopnjo, katero človek lahko doseže. Človeku je nujno potrebno, saj je že po svoji naravi šibek in odvisen od Allaha. Kakor je človeškemu telesu potrebna hrana in pijača, tako je njegovemu srcu in duši potrebno čaščenje in predanost Allahu. Še več, potreba srca in duše po čaščenju je večja od potrebe njegovega telesa po hrani in pijači, ker je človekovo bistvo srce in duša, ki ne moreta obstati razen s čaščenjem samo Allaha. Duša na tem svetu ne bo našla miru in spokoja, razen z omenjanjem Allaha in čaščenjem izključno Njega.

Če človek zadovoljstvo in srečo občuti v nečem drugem, to ne bo trajalo dolgo, ali pa v tem obstaja le navidezno zadovoljstvo in sreča. Po drugi strani je sreča ob čaščenju samo Allaha trajna. To je popolnost, lepota in resnično zadovoljstvo. Kdor si želi večne sreče, naj časti izključno Allaha.

V vrednost čaščenja spada tudi to, da človeka spodbuja k delanju dobrega in odvrača od zla, ter lajša težave in nesreče, zato jih prenese na miren in spokojen način. S čaščenjem svojega Gospodarja se suženj osvobodi suženjstva stvaritvam, zavisti, strahu in upanja na njih, ter postane neodvisen, ponosen in spoštovan.

Največja vrednost čaščenja je ta, da je glavni razlog za pridobivanje Allahovega zadovoljstva, vstop v Raj in rešitev od Pekla.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...