Preskoči na glavno vsebino

ALI SMO RAZUMELI TEVHID?

Ko je svoje študente že nekajkrat poučeval svojo knjigo Kitabu-tevhid, jo je Muhammed ibn Abdul-Vehhab hotel ponoviti še enkrat. Njegovi študenti so rekli: "O, šejh, želimo se učiti kako drugo knjigo, knjigo fikha ali hadisov."

Šejh je vprašal: "Zakaj?"

Njegovi študenti so rekli: "Razumeli smo tevhid. Želimo se učiti neko drugo znanost."

Šejh je odgovoril: "Počakajte, moram razmisliti o tem."

Nekaj dni kasneje je šejh prišel v učilnico z zaskrbljenim izrazom na obrazu. Njegovi študenti so vprašali za razlog.

Šejh jim je odgovoril, da je naletel na nekaj, kar ga je močno razjezilo. "Preneseno mi je bilo, da so prebivalci ene hiše pred dvemi vrati žrtvovali petelina (za džinna). Poslal sem nekoga, da to preveri."

Nekaj dni kasneje je šejh rekel: "Niso žrtvovali za nikogar drugega poleg Allaha. Vendar je bil tam nekdo, ki je zagrešil prešuštvo s svojo materjo."

Njegovi študenti so šokirano vzkliknili: "Naj nas Allah obvaruje! Zagrešil je prešuštvo s svojo materjo?! Naj nas Allah obvaruje! Zagrešil je prešuštvo s svojo materjo?!"

Šejh islama jim je takrat pokazal neznanje v njihovi izjavi: Razumeli smo tevhid. In da je to ena od najhujših hudičevih spletk (pasti).

Študentje so vzkliknili in izrazili jezo za greh, vendar se njihova srca niso razjezila, ko je omenil veliki širk, žrtvovanje nekomu drugemu poleg Allaha, kar odpelje osebo iz islama. Velik greh so smatrali za nekaj hujšega od širka. To se dogaja tudi danes. Jezni smo, ko vidimo nek greh, kadar pa slišimo ali vidimo ljudi, da delajo širk el-ekber (veliki širk), to naših src ne pretrese.

Eden od selefov, imam Ebu El-Alijah je rekel: "Potoval bi več dni, dokler ne bi srečal nekega človeka, in prvo, kar bi opazil v zvezi z njim, je njegova molitev. Če je svojo molitev opravljal perfektno in pravočasno, bi ostal z njim in poslušal znanje, ki ga je imel. Če pa vidim, da je nemaren do molitve, ga zapustim in sam sebi rečem, da je on do stvari mimo molitve še bolj nemaren (v smislu, če je takšen v odnosu do molitve, kakšen je šele v odnosu do nečesa manjšega od molitve)." (Hiljat El-Evlija, 2/312)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...