Preskoči na glavno vsebino

ŽIVLJENJE MLADIH

Po napornem, ponavadi dolgočasnem, sedenju v šolskih klopeh, mučenju na univerzitetnih predavanjih, poslušajoč "dolgočasne" profesorje, na delovnih mestih, v domovih, mladi čutijo potrebo po uživanju. Zaradi svoje preobremenjenosti so prikrajšani za razmišljanje o realnosti in v tistem kratkem trenutku časa, ki jim ostane, razmišljajo, kako bodo preživeli odmore in proste dneve. Mnogi se hitro odločijo. Čaka jih druženje, zato v želji za užitkom odhajajo v razne gostilne, diskoteke in druga mesta, kjer zapravljajo svoj čas.

Starejši, študenti ali zaposleni, so že zdavnaj ugriznili v isti kolač. Oni imajo sedaj že svojo stalno družbo in svoj kotiček. Preživljajo čas v gostilnah in diskotekah, kajti, kakor pravijo, treba je uživati, dokler je človek v "najlepših letih".

Odgovor na vprašanje, ali je to res tako, bomo našli v Knjigi, ki je objavljena od Gospodarja vseh svetov, Allaha, Slavljenega in Vzvišenega, v sledečem ajetu:

Življenje na tem svetu ni nič drugega kot zabava in igra. Le na onem svetu je pravo uživanje! Ko bi oni le vedeli! (Kur'an; 29:64)

V teh prostorih, kjer mladi preživljajo svoj prosti čas, je prisotna glasnost, gibanje in zakajenost, ampak pomembno je, da čas mineva in da se nekaj dogaja. Skozi gost dim se blešči svetloba vseh barv in odtenkov. V takem vzdušju se mladi ne prepoznajo med sabo in potreben je velik napor, da se spregovori kakšna beseda. Telesa se gibljejo v masi "mesa in krpic". Prilepljeni eni ob druge se mladeniči in mladenke osvobajajo viška energije, prepričani v to, da telesna bližina pomeni povezanost in sigurnost. V tem nejasnem in dimnem prostoru, kjer so vsi videti podobni se občuti strast. Iste noge in kolena, ista ramena in lasje. Mladeniči in mladenke, objeti drug z drugim, se prepuščajo poljubom, srečni, ker so skriti pred prezirajočimi pogledi tistih, ki imajo moralo in ščitijo to moralo.

Rap, techno ali rock ustvarjajo isto stanje v duši in umu. Takšno življenje ustvarjajo in spodbujajo različni ljudje, ki imajo od tega korist, saj na ta način držijo mladino v iluziji.

Mladi ljudje so izgubljeni, nimajo lastne identitete, preživljajo ure in ure v upanju, da se jim bo zgodilo nekaj novega, da bodo srečali koga in tako preživljajo isto stanje vedno znova in znova. Tukaj jih vsaj ne opominjajo, naj stišajo glasbo, katero doma povečujejo, da bi se izključili iz družinske sredine, kjer je življenje drugačno od njihovih potreb in želja. V tej temi niso za nikogar čudni, nori in neznosni.

Igra traja, dokler poslednji atom življenjske energije ne izpuhti, nato pa sledi utrujenost in pripadnost masi ljudi, v kateri se počutijo sigurni, zato ker so si podobni. V tej temi pozabljajo na resničnost, ker so omamljeni od glasov svojih idolov. Morda je možna tudi romantična ljubezen, katero bodo srečali, če bodo najboljši in če se bodo najbolj izpostavljali. Čakajo in upajo, a čas teče. Dan za dnem, uro za uro smo bližje smrti in mračnemu grobu, ki nas čaka, a nihče od nas ne ve, kje in kdaj ga bo smrt doletela. Ali lahko nekdo od nas sebi garantira, da bo živ dočakal naslednji dan, mesec, leto? Zato moramo izkoristiti življenje pred smrtjo, kakor nas je o tem poučil Allahov poslanec, sallallahu alejhi ve sellem. Nihče od nas ne ve, kje ga čaka angel smrti; doma, na ulici, v šoli, v službi ali pa v zadušljivi atmosferi diskoteke. Smrt je nekaj, kar nas bo doletelo, samo Allah, Slavljeni in Vzvišeni, pa ve kje in kdaj. Allah, Slavljeni in Vzvišeni, pravi v Kur'anu:

Vsako živo bitje bo okusilo smrt in se potem vrnilo k Nam. (Kur'an; 29:57)

Vse, kar je živo, umre po Allahovi volji ob usojenem času. Kdor želi nagrado na tem svetu, jo bo prejel, in kdor želi nagrado na onem svetu, jo bo prejel. Zagotovo bomo nagradili hvaležne. (Kur'an; 3:145)

Reci: "Angel smrti vam bo vzel dušo, potem pa se boste vrnili k svojemu Gospodarju." (Kur'an; 32:11)

Moramo razmisliti, kakšni se bomo vrnili k Allahu, Slavljenemu in Vzvišenemu, kajti vsak od nas ima dovolj časa, da razmisli, preden ga doleti smrt. Allah, Slavljeni in Vzvišeni, pravi:

Mar vas nismo pustili živeti dovolj dolgo, da bi tisti, ki je moral razmisliti, imel čas, da razmisli? K vam je prišel tudi opominjevalec. (Kur'an; 35:36)

Dokler te smrt še ni doletela in dokler se še nisi preselil v mračen grob, razmisli, kajti po smrti te čaka uživanje v Raju ali pa trpljenje v Peklu, večno! Poskusi si zamisliti večnost. Kaj šele večnost v Peklu, večnost v bolečinah in trpljenju. Ali si zares želiš tega?

Dobro razmisli, po kateri poti boš šel. Ali po poti, ki vodi k minljivi zabavi, a potem v Ogenj, ali pa po poti Resnice. Pozanimaj se in razmisli.

Ali se kdaj vprašaš, kdo si. Ne misli, da boš večno živ in da je to življenje vse. Ali ti množica grobov, katere gledaš na vsakem koraku, ni dovolj jasen dokaz, da boš tudi ti jutri v enem od njih? Da boš vse stvari tega sveta pustil tukaj in sam samcat odšel v večnost? Kaj misliš cenjena sestra in dragi brat, kdo je ustvaril vse to, ves ta svet, vesolje, tebe in mene? Vse to ni moglo nastati kar tako, slučajno, samo od sebe. Vedi, da je edini Stvarnik vsega moj in tvoj Gospodar, Gospodar celega sveta – Allah, Slavljeni in Vzvišeni.

Cenjena sestra, poglej ta tekst in priznaj, vsaj sama sebi, da si najmanj enkrat pomislila, kako trapast je odhod v gostilno in vsa ta procedura šminkanja pred ogledalom za nekoga, ki v tebi vidi samo korist za zadovoljevanje svojih umazanih strasti, a ne bitje, ki ima čustva. 

Ta nasvet je usmerjen proti vama dragi brat in spoštovana sestra. Verjemita, da vama želim vsako dobro, ampak če bosta nadaljevala po starem, mi je žal, kajti potem bosta resnično od tistih izgubljenih.

Ne druži se s tistimi, ki jemljejo svojo vero kot igro in zabavo, in s tistimi, katere je tuzemsko življenje povsem prevzelo. Z besedo Kur'ana opominjaj, da človek ne bi trpel zaradi svojih dejanj, saj razen Allaha ne bo imel ne zaščitnika ne posrednika, ker od njega nikakršna odkupnina ne bo sprejeta. Oni bodo zaradi tistega, kar so delali, zadržani v muki. Ker niso verovali, jih čakata pijača iz vrele vode in neznosno trpljenje. (Kur'an; 6:70)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...