Preskoči na glavno vsebino

VZOR PREMOŽNIM MUSLIMANOM

Osman ibn Affan je bil zelo premožen in uspešen trgovec. Svoje imetje je trošil samo zaradi Allahovega zadovoljstva in v želji, da si zasluži, kar je pri Njem. Kljub temu, da je toliko potrošil, se nikoli ni bal siromaštva.

Ko je Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem prišel v Medino, je opazil pomanjkanje pitne vode. Problem je bil v tem, da se je voda črpala iz enega samega vodnjaka. To je bil vodnjak Rume. Zaradi tega je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Kdo bo odkupil vodnjak Rume, svojo posodo pomešal z muslimani in za to dobil boljšo od nje v Raju?" (zabeležil Nesai) Rekel je tudi: "Kdo bo prekopal vodnjak Rume, da dobi Raj?" (zabeležil El-Buhari)

Posebnost je bila, da se je voda iz tega vodnjaka plačevala. Tako je bilo vse do prihoda Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem v Medino. Vodnjak je bil v lasti nekega človeka iz plemena Benu-Giffar. Vedro vode je prodajal za dve pesti žita. Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem mu je rekel: "Ali hočeš prodati ta vodnjak za izvor v Raju?" Ta je odgovoril: "Allahov Poslanec! Ne jaz ne moji otroci nimamo ničesar drugega poleg njega!" Osman, naj je Allah zadovoljen z njim, je to slišal in od njega za 35.000 dirhemov kupil vodnjak. Prišel je k Poslancu, sallallahu alejhi ve sellem in rekel: "Ali boš tudi meni zagotovil, kar si zagotovil njemu?" Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Da." Osman je odgovoril: "To je vodnjak muslimanov."

***

Po izgradnji Poslančeve, sallallahu alejhi ve sellem džamije so se ljudje množično zbirali, da prisostvujejo pri opravljanju skupinskih molitev in da slišijo nasvete ter usmeritve Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem. Zbirali so se v tako velikem številu, da je džamija postala pretesna. V tej džamiji so se učili svojo vero, njene prepovedi in dovoljene stvari. Ta džamija je bila tudi generalštab muslimanske vojske, ki je s te točke korakala v džihad na Allahovi poti. V neki situaciji je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem ashabe spodbudil k nakupu dela zemlje ob njegovi džamiji zaradi njene razširitve. Rekel jim je: "Kdo bo odkupil zemljišče te in te družine, da ga priključi džamiji in dobi boljše od njega v Raju?" Osman, naj je Allah zadovoljen z njim, je pohitel z nakupom zemljišča po ceni 20.000 dirhemov. Tako je bilo zemljišče priključeno Poslančevi, sallallahu alejhi ve sellem džamiji.

***

Ko je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem pripravljal pohod na Tebuk proti bizantinski vojski, je premožne ashabe spodbudil, naj svoje imetje vložijo v opremljanje muslimanske vojske. Vsak je pohitel v okviru svojih zmožnosti. Osman, naj je Allah zadovoljen z njim, je podaril, kar nihče pred njim ni mogel. Za ta pohod je pripravil 300 kamel s polno opremo, kar je bilo nujno za ta spopad z Bizantinci. Poleg tega je tisoč dirhemov potresel po predsobi Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem. Medtem ko jih je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem obračal z rokami, je neprestano ponavljal: "Kaj lahko škoduje Osmanu po delu, ki ga je danes naredil?!" (zabeležil Et-Tirmizi)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...