Preskoči na glavno vsebino

URVE IBN ZUBEJR IN POTRPEŽLJIVOST

Hišam ibn Urve je od svojega očeta prenesel sledeče: "Gangrena mi je zajela nogo, pa mi je bilo rečeno: 'Ali hočeš, da ti pokličemo zdravnika?' Odgovoril je: 'Če želite.' Prišel je zdravnik in rekel: 'Dal ti bom pijačo, ki te bo omamila, da boš izgubil zavest.' Urve je rekel: 'Pojdi ti po svojih opravkih. Ne smatram, da ljudje lahko pijejo pijačo, od katere izgubijo razum, tako da ne vedo niti za svojega Gospodarja.' Zatem mu je bila, medtem ko smo stali okrog njega, z žago odžagana leva podkolenica, od njega pa nismo slišali niti glasu. Potem ko je bila noga odžagana, je rekel: 'O, Allah! Če nekaj vzameš, pustiš drugo, a če preizkušaš, potem odpuščaš.' To noč ni izpustil recitacije odlomka iz Kur'ana, ki ga je običajno recitiral." (Tehzibul-kemal (20/20-21))

Amir ibn Salih je od Hišama ibn Urveta prenesel, da je rekel: "Moj oče se je napotil k Velidu ibn Abdul-Meliku. Ko je prišel do neke doline, je začutil, da nekaj ni v redu z njegovo nogo in da se je na njej pojavila rana. Na kratko za tem je občutil močno bolečino. Ko je prišel do Velida, mu je rekel: 'O, Ebu Abdullah! Odsekaj jo!' Velid mu je odgovoril: 'Naj to stori nekdo drug.' Poklicali so zdravnika, ki mu je rekel: 'Popij to uspavalno sredstvo,' kar je zavrnil. Zdravnik mu je na polovici podkolenice odsekal nogo, medtem ko je on le ponavljal: 'Hasse, hasse (Oh, oh).' Velid je rekel: 'Nisem videl starca s takšnim potrpljenjem kot on.'

Na tem potovanju je dal Allah Urvetu še eno preizkušnjo v izgubi njegovega sina Muhammeda. Mezeg ga je udaril in usmrtil, od Urveta pa nismo mogli slišati niti besede pritoževanja. Ko smo bili v ravni dolini Nadil Bura, je rekel: 'Od tega našega potovanja smo se utrudili,' in zrecitiral: 'O, Allah! Podaril si mi sedem otrok. Vzel si mi enega in pustil šest. Podaril si mi štiri ude telesa (dve roki in dve nogi). Vzel si mi enega in pustil tri. Če sem preizkušan, upam, da bom postal čist grehov, saj ko preizkušaš, odpuščaš, a kadar nekaj vzameš, pustiš nekaj drugega.' " (Tarihul-islami (6/247))

To je primer resničnega in iskrenega verovanja v potrpežljivosti ob nesrečah in v zadovoljstvu z Allahovo odredbo. Koliko ljudi trdi, da verujejo, ko pa jih zadane neka nesreča, je njihovo verovanje omajano in začnejo grdo misliti o Allahu. Primeri resničnega in iskrenega verovanja so plodovi verovanja, ki se rodijo iz močne vere in ljubezni do Milostnega. Allahov suženj ni zmožen tako lepo trpeti, če njegovo verovanje in njegovo čvrsto prepričanje ni na najvišji stopnji. Urve se je pogosto postil, vsako noč recitiral tretjino Kur'ana in dobro utrdil vse predaje, ki jih je slišal od svoje tete Aiše, naj je Allah z njo zadovoljen, tri leta pred njeno smrtjo.

Prenaša se, da je pogledal svojo odsekano nogo in rekel: "Allah najbolje ve, da z njo nisem šel v nekaj, kar je prepovedano, a da sem se pri tem tega zavedal."

Naj se Allah usmili naših predhodnikov in naj jih Allah nagradi z najboljšo nagrado. Dostavili so nam predaje Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem in nam na svojih primerih pokazali iskreno služenje Vzvišenemu Allahu, svojo potrpežljivost in svojo borbo na Allahovi poti. Brez dvoma nam ti primeri in tudi vrhunsko znanje ter delovanje, prikazujejo blagoslov Razodetja, ki je bilo razodeto Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem in blagoslov njegovega poslanstva.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...