Preskoči na glavno vsebino

URVE IBN ZUBEJR IN POTRPEŽLJIVOST

Hišam ibn Urve je od svojega očeta prenesel sledeče: "Gangrena mi je zajela nogo, pa mi je bilo rečeno: 'Ali hočeš, da ti pokličemo zdravnika?' Odgovoril je: 'Če želite.' Prišel je zdravnik in rekel: 'Dal ti bom pijačo, ki te bo omamila, da boš izgubil zavest.' Urve je rekel: 'Pojdi ti po svojih opravkih. Ne smatram, da ljudje lahko pijejo pijačo, od katere izgubijo razum, tako da ne vedo niti za svojega Gospodarja.' Zatem mu je bila, medtem ko smo stali okrog njega, z žago odžagana leva podkolenica, od njega pa nismo slišali niti glasu. Potem ko je bila noga odžagana, je rekel: 'O, Allah! Če nekaj vzameš, pustiš drugo, a če preizkušaš, potem odpuščaš.' To noč ni izpustil recitacije odlomka iz Kur'ana, ki ga je običajno recitiral." (Tehzibul-kemal (20/20-21))

Amir ibn Salih je od Hišama ibn Urveta prenesel, da je rekel: "Moj oče se je napotil k Velidu ibn Abdul-Meliku. Ko je prišel do neke doline, je začutil, da nekaj ni v redu z njegovo nogo in da se je na njej pojavila rana. Na kratko za tem je občutil močno bolečino. Ko je prišel do Velida, mu je rekel: 'O, Ebu Abdullah! Odsekaj jo!' Velid mu je odgovoril: 'Naj to stori nekdo drug.' Poklicali so zdravnika, ki mu je rekel: 'Popij to uspavalno sredstvo,' kar je zavrnil. Zdravnik mu je na polovici podkolenice odsekal nogo, medtem ko je on le ponavljal: 'Hasse, hasse (Oh, oh).' Velid je rekel: 'Nisem videl starca s takšnim potrpljenjem kot on.'

Na tem potovanju je dal Allah Urvetu še eno preizkušnjo v izgubi njegovega sina Muhammeda. Mezeg ga je udaril in usmrtil, od Urveta pa nismo mogli slišati niti besede pritoževanja. Ko smo bili v ravni dolini Nadil Bura, je rekel: 'Od tega našega potovanja smo se utrudili,' in zrecitiral: 'O, Allah! Podaril si mi sedem otrok. Vzel si mi enega in pustil šest. Podaril si mi štiri ude telesa (dve roki in dve nogi). Vzel si mi enega in pustil tri. Če sem preizkušan, upam, da bom postal čist grehov, saj ko preizkušaš, odpuščaš, a kadar nekaj vzameš, pustiš nekaj drugega.' " (Tarihul-islami (6/247))

To je primer resničnega in iskrenega verovanja v potrpežljivosti ob nesrečah in v zadovoljstvu z Allahovo odredbo. Koliko ljudi trdi, da verujejo, ko pa jih zadane neka nesreča, je njihovo verovanje omajano in začnejo grdo misliti o Allahu. Primeri resničnega in iskrenega verovanja so plodovi verovanja, ki se rodijo iz močne vere in ljubezni do Milostnega. Allahov suženj ni zmožen tako lepo trpeti, če njegovo verovanje in njegovo čvrsto prepričanje ni na najvišji stopnji. Urve se je pogosto postil, vsako noč recitiral tretjino Kur'ana in dobro utrdil vse predaje, ki jih je slišal od svoje tete Aiše, naj je Allah z njo zadovoljen, tri leta pred njeno smrtjo.

Prenaša se, da je pogledal svojo odsekano nogo in rekel: "Allah najbolje ve, da z njo nisem šel v nekaj, kar je prepovedano, a da sem se pri tem tega zavedal."

Naj se Allah usmili naših predhodnikov in naj jih Allah nagradi z najboljšo nagrado. Dostavili so nam predaje Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem in nam na svojih primerih pokazali iskreno služenje Vzvišenemu Allahu, svojo potrpežljivost in svojo borbo na Allahovi poti. Brez dvoma nam ti primeri in tudi vrhunsko znanje ter delovanje, prikazujejo blagoslov Razodetja, ki je bilo razodeto Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem in blagoslov njegovega poslanstva.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...