Kolikokrat si pomislil na nek pretekli dogodek ali pripetljaj svojega življenja in pri samemu sebi pomislil: "Kako hitro so minili ti časi?" Ko si bil dete, si želel biti večji; ko si bil otrok, si želel biti najstnik; in ko si bil najstnik, si komaj čakal, da postaneš odrasel. Ko si bil mlad, si mislil da imaš pred seboj še celo življenje, vendar si kot odrasel ne moreš pomagati, da ne bi razmišljal, kako vsak dan postajaš starejši in da se tvoj čas izteka.
Življenje je polno razvedrila. Preden se sploh dobro zaveš mine teden, mesec in zatem leto. Kmalu zatem se boš spraševal, kako je minilo pet let. Vsak dan poteka konstantna borba s časom. Neprestano se pripravljamo na dogovore in delamo načrte - pa naj bo to pripravljanje na službo ali šolo, obisk prijatelja, odhod v trgovino, ali pa načrtovanje poroke, praznovanja, potovanja in zabave.
Vendar obstaja določen dogodek ali potovanje, na katerega se ne pripravljamo ustrezno - smrt in življenje v berzehu (tj. vmesno obdobje med smrtjo in dnevom vstajenja). Čeprav je življenje v berzehu verjetno daljše od našega sedanjega življenja, smo vsi mi krivi zelo majhne, če sploh kakšne priprave nanj. Samo pomislite na to, kako dolgo časa na milijone ljudi, ki so umrli v zadnjih nekaj stoletjih, že čaka na Uro. Allah v Kur'anu pravi:
Rekel bo: "Kolikšno število let ste ostali na Zemlji?" Rekli bodo: "Ostali smo dan ali del dneva; a vprašaj tiste, ki so šteli." Rekel bo: "Niste ostali razen malo, če bi le vedeli. Ali ste mislili, da Smo vas ustvarili zaman in da Nam ne boste povrnjeni?" (Kur'an; 112-115)
Živimo v času, ko se na čvrsto držanje za islam gleda z neodobravanjem in se to smatra čudnim. Muslimane se napada, pobija in zapira. Posledično so v naporu izognitve zaporu ali vsem oblikam problemov in označevanjem za ekstremiste, številni muslimani pripravljeni zagrešiti dejanja odpadništva in svojega brata muslimana prodati nevernikom (tj. policiji) - vse to z enim samim razlogom izognitve zasliševanja ali zaprtja v majhno temno celico.
Vendar obstaja oblika ujetništva, zasliševanja in mučenja, s katerim se bo soočilo vsako človeško bitje in kateremu nihče ne bo mogel pobegniti. To se bo zgodilo v grobu (kabr). Tam boš srečal dva grozna zasliševalca, Munkerja in Nekirja. Zadržan boš v najtemnejši celici, katere stene se ožajo in stiskajo - in izprašan boš o resnih zadevah. Nevednost in neprimerni odgovori bodo vodili v hudo kaznovanje in mučenje, zvok katerega bi na tem svetu osebo onesvestil. V Sahihu El-Buharija je zabeleženo, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ko je preminuli pripravljen in ga ljudje odnesejo na ramenih, če je bil pobožen bo rekel: 'Pripravite me hitro (tj. pohitite),' a če ni bil takšen bo rekel: 'Težko meni, kam me peljete?' In njegov glas je slišen vsem, razen človeku in če bi ga slišal, bi padel v nezavest."
Nobena oseba ne more pobegniti stiskanju ali ožanju groba. Če bi nekdo lahko, bi bil to zagotovo veliki družabnik Sa'd ibn Muaz, naj je Allah zadovoljen z njim, ki je bil stisnjen samo enkrat in potem spuščen, čeprav se je ob njegovi smrti zatresel Allahov Arš (Prestol). V Sunenu En-Nesa'ija je zabeleženo, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ta (tj. Sa'd ibn Muaz), ob čigar smrti se je zatresel Arš, za kogar so bila odprta vrata Raja in čigar pogreba se je udeležilo sedemdeset tisoč angelov - je bil stisnjen enkrat, potem olajšan."
V Musnedu Et-Taberanija je zabeleženo, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Obstaja stiskanje v grobu; če bi bil nekdo rešen tega, bi bil Sa'd ibn Muaz."
Stiskanje groba je glede na dejanja subjektivno od osebe do osebe. Grešniki bodo v grobu stisnjeni tako, da se bodo njihova rebra spela - in iščemo zaščito pri Allahu od tega. Torej, življenje v berzehu in stiskanje groba je neizogibno in neizbežno. Tega se vsi zavedamo in se vsakodnevno celo srečujemo z obliko smrti (tj. spanjem), a kako pogosto resnično razmišljamo o tem dejstvu in v kakšni meri se pripravljamo na to? Ali je za muslimana smiselno, da popusti v svoji veri in zagreši eno od negacij islama, zato da ustreže nevernikom in se izogne zaporu, ko pa bo brez dvoma zaprt, zaslišan in morda mučen v berzehu na način, katerega ne bo mogel prenesti niti si tega trenutno ne more zamisliti?
Zagotovo je skrajni čas, da se iskreno vrnemo k Allahu, izogibamo prepovedim (muharramat), izpolnjujemo obveznosti (fara'id) in opravimo čimveč dobrih del, kar bo razsvetlilo ter razširilo temno celico rezervirano za nas.
Komentarji
Objavite komentar