Preskoči na glavno vsebino

ŠIRK – NAJHUJŠI ZLOČIN

Med ljudmi obstajajo takšni, ki počnejo grozljive zločine in grehe. Zatirajo in grešijo proti sebi, proti drugim in/ali proti družbi. Vendar so eno kaznivo dejanje mnogi spregledali, kljub temu da je najhujši zločin, katerega nekdo lahko stori. Ta zločin je širk (mnogoboštvo, politeizem).

Širk pomeni, da nekaj, kar pripada Allahu, pridružiš ali usmeriš k nekomu drugemu. Resnost tega kaznivega dejanja je mogoče razumeti, če ga pogledamo s perspektive, ki nam pokaže proti komu se to kaznivo dejanje oziroma nepravičnost dela. Čeprav so zločini kot je prešuštvo, posilstvo in umor zli zločini, z njimi zlorabljamo pravice drugih, medtem ko je širk zločin proti našemu Stvarniku, Allahu. Iz tega razloga je širk najhujši zločin, katerega nekdo lahko stori, saj neposredno krši Allahovo pravico in tudi tisto, kar je Allah postavil kot smisel naših življenj.

In nisem ustvaril džinnov (nevidnih bitij) in ljudi, razen da Me častijo. (Kur'an; 51:56) 

Širk nasprotuje samemu namenu našega obstoja, Allahu zanika Njegovo pravico in zato je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel, da je največji greh. V zbirki El-Buharija in Muslima se prenaša, da je bil Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem vprašan, kateri greh je največji, pa je odgovoril: "Da Allahu pridružiš družabnika, a On te je ustvaril." Resnost tega greha dokazuje tudi verz, v katerem Allah pravi, da nikomur ne bo odpustil širka:

Allah zares ne bo odpustil, da Mu nekdo pridružuje družabnike, odpustil pa bo ostalo, komur bo hotel. In kdor Allahu pridružuje družabnike, ta je zares napravil ogromen greh. (Kur'an; 4:48)

Allah na Sodnem dnevu ne bo odpustil nobene oblike širka storjene na tem svetu, brez kesanja pred smrtjo. To je resnost širka in iz tega razloga bi ga morali verniki poznati in se bati, da ga ne storijo. Tudi poslanci so prosili Allaha, naj jih zaščiti pred širkom:

In ko je Abraham rekel: "Moj Gospodar. Naredi to mesto varno in obvaruj mene in moje sinove pred čaščenjem idolov." (Kur'an; 14:35)

Poleg tega je Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Za vas se najbolj bojim malega širka." Vprašali so: "Kaj je to mali širk, Allahov Poslanec?" Odgovoril je: "To je pretvarjanje. Vzvišeni Allah bo rekel, ko bo presojal ljudem na Sodnem dnevu: 'Pojdite k tistim, pred katerimi ste se pretvarjali na dunji (tj. tostranstvu), pa poglejte, če vas bodo oni nagradili.' " (zabeležil Ahmed)

Kljub vsem opozorilom na ta zločin je postal ustaljena realnost naše družbe, tako da se je večina ljudi v čaščenju, sledenju in pokoravanju obrnila k drugim poleg ali namesto Allaha. Svetovni voditelji v muslimanskih kakor tudi nemuslimanskih državah so namesto Allahovih vzpostavili človeške zakone, kar vodi v zatiranje, vendar jih na onostranstvu čaka še hujša kazen. Na žalost so tudi mnoge tako imenovane muslimane zmanipulirali, da so sprejeli te ideje širka. Allah o tistih, ki trdijo, da so takšni verniki, pravi:

A večina njih ne veruje v Allaha, razen kakor mnogobožci. (Kur'an; 12:106)

To pomeni, da v svojem verovanju Allaha sprejemajo za Gospodarja in Stvarnika, vendar v svojih dejanjih Allahu pridružujejo družabnike. Poznavanje nevarnosti širka mora biti naša prioriteta in moramo se zavedati, da je ta zločin privedel do uničenja preteklih narodov.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...