Preskoči na glavno vsebino

RESNIČNI POST

Vsak musliman mora med postom paziti na svoj jezik, kakor tudi na svoja dejanja. Opustiti mora tisto, kar mu je Vzvišeni Allah prepovedal, pa naj bo to od besed ali od dejanj, saj je bistvo posta pokornost Allahu, poveličevanje in spoštovanje Njegovih prepovedi, borba proti svojim strastem in proti svoji duši, ki hrepeni po tem, da se ji ustreže, vzgajanje duše za pokornost in poslušnost Allahu ter za potrpežljivost v tem, kar je Allah prepovedal. Bistvo in cilj posta ni le odrekanje jedači in pijači ter ostalim stvarem, ki kvarijo post. Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Tisti, ki ne zapusti lažnega (izmišljenega) govora in ravnanja po njem, Allahu ni potrebno, da zapušča Njegovo hrano in pijačo." (zabeležil El-Buhari)

Dolžnost vsakega, ki se posti, je, da se pazi vsega tistega, kar je Vsemogočni Allah prepovedal, in da pazi in opravlja dela, katera je Vzvišeni Allah ukazal. S tem oseba lahko upa na to, da ji bo Allah odpusti, rešil pred Ognjem in sprejel njegov post in čaščenje.

Resnični post ni samo odrekanje jedači, pijači in spolnim odnosom, ampak je tudi zadrževanje od odvečnega, nepotrebnega, povišanega in grdega govora, kakor tudi razpravljanja okrog neresnice ali nepomembnih stvari. Resnični post je zadrževanje od ogovarjanja, laganja, prenašanja tujih besed, lažnega pričanja, zadrževanje od potvarjanja, norčevanja, zasmehovanja in lažnega priseganja, zadrževanje od psovanja, potvarjanja in omadeževanja nedolžnih, zadrževanje od tistega, česar ni dovoljeno poslušati, kakor je ogovarjanje in podobno, zadrževanje od gledanja v tisto, česar ni dovoljeno gledati.

Džabir je rekel: "Ko se postiš, naj se posti tudi tvoj sluh, naj se posti tudi tvoj vid, naj se posti tudi tvoj jezik od laži in prepovedanih stvari. In zapusti vznemirjanje sosedov, okrasi se z umirjenostjo in mirnostjo, a tisti dan, ko se postiš, ne preživi kot dneva, ko se ne postiš."

Vedite, da je post predpisan, da bi se človek okrasil s pobožnostjo in si preprečil stvari, katere je Vsemogočni Allah prepovedal. Zato tisti, ki se posti, opušča vse, kar je prepovedano delati, kakor je varanje, nepravičnost, goljufanje pri trgovini, kratenje pravic drugim, gledanje v prepovedano in poslušanje glasbe, saj poslušanje glasbe tistemu, ki se posti, zmanjšuje nagrado.

Od Enesa ibn Malika se pripoveduje, da je rekel: "Ni se postil tisti, ki je jedel človeško meso (tj. ogovarjal)."

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...