Preskoči na glavno vsebino

RAJSKI UŽITKI

Enes prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Na Sodnem dnevu bo pripeljan tisti prebivalec Ognja, ki je na tem svetu živel najbolj razkošno življenje in bo postavljen v Ogenj za sekundo ter vzet ven. Potem bo vprašan: 'O, Adamov sin, ali si kdaj izkusil kakšno dobro? Ali si kdaj doživel kakšno udobje?' Rekel bo: 'Ne, prisežem pri Allahu, moj Gospodar.' Zatem bo pripeljan prebivalec Raja, ki je živel najtežje življenje na tem svetu in bo postavljen v Raj za sekundo ter vzet ven. Vprašan bo: 'O, Adamov sin, ali si kdaj izkusil kakšno muko? Rekel bo: 'Ne, prisežem pri Allahu, moj Gospodar. Nikoli nisem doživel nikakršne muke in nikoli nisem izkusil nikakršne težave.' " (zabeležil Muslim)

Ta hadis nam podaja primerjavo med užitki tega sveta in užitki v Raju. Oseba, ki bo za eno samo sekundo izkusila rajske užitke, bo pozabila na vse užitke in težave tega sveta. Zato bi morali vsi mi delati za užitke, ki trajajo večno.

Mustevrid prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Primerjava tega sveta z onostranstvom je kakor pomočiti svojo roko v ocean in pogledati koliko vode si vzel iz njega." (zabeležil Muslim)

V tem hadisu je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem užitke tega sveta primerjal z užitki onostranstva in uporabil konkreten primer, katerega zlahka razumemo. Z drugimi besedami, užitki tega sveta so kakor kapljica v oceanu v primerjavi z rajskimi užitki, saj bodo slednji trajali večno, medtem ko so užitki na tostranstvu začasni.

Ebu Hurejra prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel, da Allah pravi: "Za Moje pobožne sužnje sem (v Raju) pripravil udobje, kakršnega oko ni videlo, uho ni slišalo in si ga nobeno človeško srce ni zamislilo." Recitirajte če želite: "In nihče ne ve, kakšni užitki so skriti pred njimi. (Kur'an; 32:17)" (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Iz tega hadisa izvemo, da nihče ne more popolnoma razumeti, kaj je Allah pripravil v Raju. Dejanska uživanja v Raju bodo daleč prijetnejša, kakor si sploh lahko predstavljamo.

NAJVEČJA RADOST V RAJU

Od Ebu Sa'ida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Zares bo Allah dejal prebivalcem Raja: 'O, prebivalci Raja.' Odvrnili bodo: 'Odzivamo se naš Gospodar in vsa dobrota je v Tvojih Rokah,' pa bo rekel: 'Ali ste zadovoljni?' Odvrnili bodo: 'O, naš Gospodar, kako ne bi bili, ko pa si nam dal, česar nisi dal nikomur od Tvojih stvaritev?' Rekel bo: 'Mar naj vam ne dam nekaj boljšega od tega?' Vprašali bodo: 'Mar je lahko kaj boljše od tega?' Pa bo dejal: 'Spustil bom Svoje zadovoljstvo, tako da se nikoli več ne bom razjezil na vas.' " (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Oseba bo rajska darila v popolnosti lahko uživala šele, ko bo vedela, da je lastnik teh daril zadovoljen z njo in se nikoli ne bo razjezil nanjo. Uživanje v teh darilih se bo povečalo, ko bo vedela, da jih ne more izgubiti.

Suhejb prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ko bodo prebivalci Raja vstopili v Raj, jim bo Allah Vzvišeni rekel: 'Naj vam podarim še več?' Odvrnili bodo: 'Mar nisi osvetlil naših obrazov, nas pripeljal v Raj in obvaroval Ognja?' Potem bo Allah odstranil Svojo tančico in ne bo jim dano nič ljubšega od pogleda na njihovega Gospodarja.' " (zabeležil Muslim)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...