Preskoči na glavno vsebino

PRIMER VRAČEV PRI VZTRAJNOSTI NA RESNICI

Po prihodu Mojzesa je faraon zbral vrače in ljudem hotel pokazati, da tudi Mojzes sam ni nič drugega kot vrač. Faraon je ukazal, naj se vrači zberejo iz vseh mest, narodu pa je bilo rečeno: "Ali se boste zbrali, da bi bili priče njihovi zmagi?" Vrači so prišli s svojimi prepričanji in optičnimi prevarami ter z ljubeznijo do strasti in materialnih dobrin. Ko so se zbrali, so rekli faraonu:

Ali bomo nagrajeni, če bomo zmagali? (Kur'an; 7:113)

Faraon se je zavedal njihove pomembnosti, saj so prav oni vzdrževali njegovo vladavino in ščitili njegovo kraljestvo, zato jih je pomiril in razveselil:

Da, in resnično mi boste blizu. (Kur'an; 7:114)

To pomeni, da bodo dobili vse, kar bi si zaželeli od materialnih dobrin, podaril pa bi jim tudi visoke položaje in s tem svojo bližino. Ko so dobili faraonovo obljubo, da bodo dobili materialne dobrine, so rekli:

O, Mojzes! Ali boš [prvi] vrgel ti, ali bomo [prvi] vrgli mi? (Kur'an; 7:115)

Mojzesu so javno ponudili izbiro, naj pokaže, kaj zmore in niti malo jih ni zanimalo, kdo bo to storil prvi. Mojzes jim je odgovoril: "Vrzite vi." To je kultura tistega, ki se ga izziva na nekaj, saj bo tako on pokazal vse, kar lahko.

Ko so vrgli, so ljudem začarali oči, jih prestrašili in prišli z veliko magijo. (Kur'an; 7:116)

Na nekem drugem mestu v Kur'anu Vzvišeni pravi:

Pa je Mojzes v sebi začutil strah. Rekli smo: "Ne boj se, ti boš zares povzdignjen. In vrzi to, kar imaš v desnici, pogoltnila bo, kar so naredili. Naredili so samo zvijačo čarovnika in čarovnik ne bo uspel nikjer, kamor pride." (Kur'an; 20:67-69)

V suri El-Araf Vzvišeni nadaljuje:

In navdihnili smo Mojzesa: "Vrzi svojo palico," in naenkrat je pogoltnila, kar so začarali. (Kur'an; 7:117)

Mojzesova palica se je pretvorila v ogromno kačo, ki je začela goltati njihove vrvi in palice, s katerimi so občinstvo prepričali, da so resnične kače. Vrači so vrači, vendar so dojeli, da to s čimer je prišel Mojzes, ni čarovnija, temveč nadnaravno delo poslancev. Zato so čarovniki padli na sedždo in rekli: "Verujemo v Gospodarja vseh svetov, Mojzesovega in Aronovega Gospodarja." (Kur'an; 7:120-122)

Uzurpatorji in nasilneži, ki imajo oblast nad telesi ljudi, pa ubijajo, zapirajo in izganjajo, kogar hočejo, mislijo, da imajo oblast tudi nad dušami ljudi, pa menijo, da srcem ni dovoljeno zadrhteti iz verovanja in se premakniti iz ljubezni do Usmiljenega, razen kadar jim to dovolijo oni. Tako je faraon rekel sledeče:

Faraon je rekel: "Verujete Vanj preden sem vam dovolil?! To je zagotovo spletka, ki ste jo spletli v mestu, da bi iz njega odpeljali prebivalce. A hitro boste izvedeli. Zagotovo vam bom odsekal roke in noge navzkriž, potem pa vas bom vse križal." (Kur'an; 7:123-124)

Tako se dogaja z vsemi prevaranti v vseh obdobjih in situacijah: kadar je njihovo učenje omajano z jasnimi dokazi in praktičnimi primeri, se poslužujejo sile in mučenja.

Poglej vrače, kako so postopili, ko so bila njihova srca zamajana z verovanjem: postali so čvrsti pripadniki in zmagovalci svojega primera. Ponesli in vzdignili so zastavo verovanja, žrtvujoč svoja telesa. Niso odstopili od stopnje, ki jim jo je Allah pokazal s sprejetjem verovanja. Faraon jim je nato rekel:

Zagotovo vam bom odsekal roke in noge navzkriž, potem pa vas bom vse križal. Rekli so: "Resnično se bomo vrnili k svojemu Gospodarju." (Kur'an; 7:124-125)

Na drugem mestu v Kur'anu se navaja, da so rekli:

Zato se odloči, kakor se boš odločil. Odločaš lahko le v življenju tostranstva. (Kur'an; 20:72)

Tako se z verovanjem menjajo srca. Tako se z verovanjem menjajo besede in dejanja. In tako se z verovanjem menjajo cilji in vizije. Ali ne pravimo, da vera premika gore, ko menja besede, dejanja in cilje.

Profesor Sejjid Kutb pravi: "Kazni, pohabljanja in mučenja so sredstvo tiranov pri zoperstavljanju resnici, vendar nimajo možnosti in sredstva, da bi se ji zoperstavili z jasnimi dokazi. To je orožje tiranov pri zoperstavljanju nedvomni resnici."

Ko se človeški duši razsvetli stvarna slika verovanja, nadvlada vse zemeljske sile in pripravljena se je zoperstaviti vsaki tiraniji in tiranu. Čvrsto verovanje nadvlada željo po življenju in oseba smatra nevrednim polaganje upanja v minljivost, ko pred seboj vidi večnost. Takrat ne povprašuje: "Kaj bo vzeto in kaj zapuščeno? Kaj zadržati in kaj zavreči? Kaj bo izgubljeno in kaj pridobljeno?" Ali: "Kaj bom na tej poti srečal od dobrega ali težav?" Pred osebo je jasna svetloba, ki jo vodi, in na tej poti se ne ozira na nič drugega. Sejjid Kutb nadaljuje in pravi: "To je odločujoča stopnja v človeški zgodovini in potrditev zapuščanja vsega minljivega, tj. vsega tega, kar so maloprej pričakovali od faraona in vsega tega, kar jim je bilo obljubljeno od pridobitve faraonove bližine, če zmagajo. Verovanje je nadvladalo faraonove grožnje in obljube. V tem trenutku so vsa mučenja, grožnje in kazni postale ničevne, saj je svetloba verovanja osvetlila njihovo pot, pa se na vse to niso ozirali niti za trohico, niti niso bili v dvomu." (Fi zilalil-Kur'an (3/1351-1352))

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...