Skupaj 1400 mož je dalo prisego Er-Ridvan pod drevesom na Hudejbiji. Kdaj se je to zgodilo? To je bilo v mesecu zul-kade šestega leta po hidžri. Ko je sporazum zaživel in so se Kurejši prenehali bojevati proti Allahovemu Poslancu, sallallahu alejhi ve sellem, šele potem so ljudje začeli vstopati v islam, saj so se pred tem bali Kurejšev. Kurejši so sklenili sporazum z Allahovim Poslancem, sallallahu alejhi ve sellem in se prenehali bojevati proti njemu, tako da so ljudje to videli kot priložnost, da postanejo muslimani, čeprav to ni bilo všeč Kurejšem. Pa so postali muslimani. (Glede na sporazum na Hudejbiji med Allahovim Poslancem, sallallahu alejhi ve sellem in Kurejši, so se Kurejši obvezali, da ne bodo preganjali niti pobijali muslimanov.)
Kaj se je zgodilo zatem? Osvojitev Meke. Deset tisoč ljudi je bilo s Poslancem, ko je bila osvojena Meka. Koliko ljudi je glede na to sprejelo islam od dogodka na Hudejbiji pa do osvojitve Meke? Najmanj 8500 ali 8600 ljudi se je v dveh letih miru odločilo sprejeti islam.
Zakaj?
V družbi so ljudje kakor vi. Kakorkoli, oni si ne bodo drznili, da vam pomagajo, če je oblast jezna na vas. Ali ni tako?
Verjemite mi, v času, ko je bil Egipt (tj. egipčanska vlada) jezen na Sejjida Kutba in njegovo družino, jim nihče ni mogel posoditi niti enega dirhema, v času, ko si ženske v družini niso mogle privoščiti niti stroškov tedenskih obiskov pri Sejjidu in Muhammedu Kutbu (v zaporu). Slišal sem jih, kako govorijo: "Ljudje so prekinili odnose z nami. Odšli smo, da si sposodimo denar od nekih ljudi, ki so bili naši prijatelji. Rekli so nam: 'Mi vas ne poznamo. Nikar ne prihajajte k nam in mi ne bomo prihajali k vam.' "
Pa če se kot daija, vabilec v resnico, zoperstaviš oblastem, bodo ob tebi stali edinole tisti, ki so pripravljeni na smrt ali neko drugo vrsto žrtvovanja. Pravi možje se spoznajo v času težav. Noben daija ne bo stopil ob tebe, razen če je pripravljen, da se odreče svoji družini, otrokom, imetju, poslu ... Tako da nihče ne bo stopil ob tebe v težkih okoliščinah, razen pravi možje, a oni so peščica – to so možje, ki živijo v skladu s svojimi prepričanji in imajo principe, katerih se čvrsto držijo.
Ko je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem sklenil sporazum s Kurejši, je preko 8500 ljudi sprejelo islam v manj kot dveh letih po sporazumu. In ko so bili v mesecu ramadanu, osmega leta po hidžri Kurejši poraženi, zatem pa istega leta v mesecu ševvalu tudi pleme Havazin, šele nato so delegacije iz vseh delov Arabskega polotoka začele prihajati v Hunejn in v skupinah vstopali v islam:
Ko pride Allahova pomoč in zmaga, in vidiš ljudi, da v skupinah vstopajo v Allahovo religijo. (Kur'an; 110:1-2)
V času težkih okoliščin, v katerih se soočaš s silovitim džahilijjetom (tj. poganstvom, neznanjem o Allahovi veri) okrog sebe, ne pričakuj, da bodo (vsi) ljudje sprejeli tvoj poziv. Tega nihče ne bo sprejel, razen tisti, ki so pripravljeni žrtvovati vse, kar posedujejo, pa tudi svoja življenja.
Plemeni Kurejš in Havazin sta bili poraženi osmega leta po hidžri. Dve leti kasneje v desetem letu po hidžri je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem opravil hadž skupaj s 124.000 ljudmi. Koliko ljudi je bilo tam v času osvojitve Meke? Bilo jih je 10.000. To pomeni, da je v dveh letih od osvojitve Meke 114.000 ljudi sprejelo islam (medtem ko je v trinajstih letih poslanske misije v Meki, ko so Kurejši preganjali muslimane, islam sprejelo samo kakih sto ljudi).
Kakorkoli, jedro prve muslimanske družbe, njeno bistvo, temelj in začetek, je sestavljalo komaj tisoč ljudi, ki so sodelovali v bitki na Uhudu ali 1400 ljudi, ki so dali prisego Er-Ridvan (na Hudejbiji). Če bi te ljudi izbrisali z demografske slike te družbe, bi celotna družba propadla.
Zaradi tega so vlade zelo inteligentne v borbi proti islamu. Zelo so inteligentne. Ne ubijejo vseh ljudi, pa da bi bil to dokaz proti njim. Rajši pridejo in odstranijo pet, šest ali sedem vodij, ki so začetek, jedro in dober temelj. Čeprav so odstranili le šest ljudi, so v bistvu porazili celoten ummet!
Abraham je bil resnično ummet. (Kur'an; 16:120)
In kako pogosto je en človek kakor tisoč ljudi. In kako pogosto je tisoč ljudi enakih enemu človeku.
Šejh Abdullah Azzam; iz knjige Fi zilal suretu-t-tevbe, str. 50-54
Komentarji
Objavite komentar