Preskoči na glavno vsebino

POZIVAMO V TEVHID

Številni trdijo, da mora biti naša prioriteta pozivanje v tevhid, kar pomeni, da bi morala biti osnova našega poziva, poziv v monoteizem. Ta trditev je povsem pravilna in je podprta z razodetjem ter življenjepisom Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem in njegovih družabnikov. Vendar se problem pojavi, če oseba ne razume pomena tevhida.

Za mnoge poziv v tevhid pomeni pozivanje ljudi v priznavanje Allahovega obstoja in poznavanje Allahovih imen ter lastnosti. Drugi tevhid razumejo podobno kot prvi, z dodatkom čaščenja Allaha v osebnih obrednih dejanjih. Čeprav sta oba pogleda pravilna, sta hkrati nepopolna. Allah pravi:

O, vi, ki verujete! Vstopite v islam popolnoma. (Kur'an; 2:208)

S tem verzom v mislih tevhid lahko razumemo kot popolno predanost izključno Allahu v vseh aspektih življenja, z našim znanjem, govorom in dejanji. Manifestacija tevhida mora biti tako duhovna kot tudi politična.

Mekanski mnogobožci na začetku poslanstva so imeli večje število lažnih božanstev, katerim so služili, jih častili in se k njim obračali v vseh aspektih življenja: družbenem, obrednem, političnem, ekonomskem itn. Ko je Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem začel s svojim pozivom v tevhid, so mnogobožci ta poziv jasno razumeli; mnogobožci so razumeli, da poziv v tevhid pomeni izključno predanost Allahu v vseh aspektih življenja.

Sejjid Kutb je glede tega rekel: "Poznali so svoj jezik (arabščino) in poznali so pomen ilah (božanstvo), in poznali so tudi pomen la ilaha illallah. Vedeli so, da uluhijjet pomeni suverenost in spoznali so tudi, da pripisovanje suverenosti samo Allahu pomeni, da bo oblast odvzeta svečenikom, voditeljem plemen, bogatašem in vladarjem, in se prenesla na Allaha. To je pomenilo, da bi v srcih in zavesti prevladala samo Allahova oblast; v zadevah, ki se tičejo religijskih obredov in v življenjskih zadevah, kot je posel, razdelitev bogastva in sodno varstvo."

Za muslimane je poziv v tevhid najpomembnejša stvar, s katero nas je Allah obvezal in to je tudi pot Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem. Allah pravi:

Pozivaj na pot svojega Gospodarja. (Kur'an; 16:125)

Reci: "To je moja pot; pozivam k Allahu." (Kur'an; 12:108)

Kdor hoče, da bo njegov poziv resnični poziv v tevhid, ki bo zrcalil metodo Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, mora:

• pozivati v suverenost Allaha v vseh aspektih življenja,

• pozivati kjerkoli je, saj cel svet pripada Allahu, in

• zagotoviti, da je poziv nemuslimanom jasen, brez vsake dvoumnosti, tako kakor so mekanski mnogobožci jasno razumeli Poslančev, sallallahu alejhi ve sellem poziv v tevhid.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...