El-Hasan ibn Arafe pravi: "Govoril nam je Ismail ibn Ajjaš od Abdullaha ibn Abdur-Rahmana ibn Ebi Hasana, Šehra ibn Havšeba, Muaza ibn Džebela, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Ključ za Raj je pričati, da ni drugega božanstva razen Allah (tj. la ilaha illallah).' " To predajo beleži Ahmed v svojem Musnedu.
El-Buhari v svojem Sahihu beleži predajo od Vehba ibn Munebbeha, v kateri stoji, da je nekdo vprašal Vehba: "Ali ključ Raja ni la ilaha illallah?" On reče: "Vsekakor. Vendar ima vsak ključ svoje zobce. Če prineseš ključ z odgovarjajočimi zobci, se ti bodo odprla, v nasprotnem se ti ne bodo odprla."
Ebu Nei'm beleži hadis od Enesa, ki pravi, da je nek beduin rekel: "Allahov Poslanec, kaj je ključ za Raj?" On je odgovoril: "La ilaha illallah."
V Musnedu se nahaja hadis Muaza ibn Džebela, ki pravi, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ali hočeš, da ti povem, kako boš prišel do enih od rajskih vrat?" "Hočem," odgovori. Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem reče: "Z izgovarjanjem besed la havle ve la kuvvete illa billah (tj. ni volje in ni moči razen z Allahovo pomočjo)."
Allah je določil, da ima vse svoj ključ. Tako je ključ za salah (tj. molitev) vudu (tj. čistoča), kakor Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem pravi: "Ključ za salah je čistoča." Dalje, ključ za hadž je ihram (tj. predpisano oblačilo romarja). Ključ za dobrodelnost je iskrenost. Ključ za Raj je tevhid (monoteizem, la ilaha illallah). Ključ za znanje je vljudno vprašanje in pazljivo poslušanje. Ključ za zmago je potrpežljivost. Ključ za povečanje oskrbe je delo, ki ga spremlja hvaležnost Allahu. Ključ za vodenje ljudi je medsebojna ljubezen in opominjanje. Ključ za odrešitev je bogaboječnost. Ključ za pomoč je želja in spoštovanje. Ključ za odgovor je prošnja.
Ključ za uresničitev onostranske želje je pobožnost na tem svetu. Ključ za pravilno verovanje je razmišljanje in uporaba razuma. Ključ za vstop k Allahu je predano srce, ki je posvečeno Njemu, in srce, ki iskreno v imenu Njega ljubi in sovraži. Ključ za živo srce je razmišljanje o Kur'anu, skrušena molitev ponoči in zapuščanje grehov. Ključ za milost je dobrodelnost do šibkih in vlaganje napora, da si jim koristen. Ključ za slavo in moč je pokornost Allahu in Njegovemu Poslancu, sallallahu alejhi ve sellem. Ključ priprave na onostranstvo je razumevanje, da je ta svet kratek.
Z druge strani je ključ za vsako zlo, ljubezen do tega sveta, ob zablodi da traja dolgo.
Vzvišeni Allah je naredil, da imata vsako dobro in zlo svoj ključ, ter vrata skozi katera se pride do njiju. Tako je naredil, da je ključ za Pekel širk (mnogoboštvo), napuh, obračanje glave od tistega, s čimer je Allah poslal Svojega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, nemaren odnos človeka do Allaha in namerno neizvrševanje Njegovih zahtev.
Ali, kakor je naredil, da je vino ključ za vsak greh, da je odprto gledanje, buljenje v slike nečesa, ključ za razočaranje in neuspeh, da je grešenje ključ za nevero, da je laž ključ za svetohlinstvo in dvoličnost, da je pohlep ključ za skopost, trganje sorodstvenih vezi in nezakonito prisvajanje premoženja, ter da je obračanje glave od tistega, s čimer je prišel Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, ključ za vsako novotarijo (versko inovacijo) in zablodo.
V te stvari bo verjel tisti, ki modro razmišlja, tisti, ki spozna samega sebe, ter dobro in zlo na tem svetu. Človek mora posvetiti veliko pozornost spoznavanju ključev oziroma vrat, ki se z njimi odpirajo, a Allah edini daje pomoč in usmerja na Pravo pot.
Komentarji
Objavite komentar