Preskoči na glavno vsebino

O KLJUČU RAJA

El-Hasan ibn Arafe pravi: "Govoril nam je Ismail ibn Ajjaš od Abdullaha ibn Abdur-Rahmana ibn Ebi Hasana, Šehra ibn Havšeba, Muaza ibn Džebela, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Ključ za Raj je pričati, da ni drugega božanstva razen Allah (tj. la ilaha illallah).' " To predajo beleži Ahmed v svojem Musnedu. 

El-Buhari v svojem Sahihu beleži predajo od Vehba ibn Munebbeha, v kateri stoji, da je nekdo vprašal Vehba: "Ali ključ Raja ni la ilaha illallah?" On reče: "Vsekakor. Vendar ima vsak ključ svoje zobce. Če prineseš ključ z odgovarjajočimi zobci, se ti bodo odprla, v nasprotnem se ti ne bodo odprla."

Ebu Nei'm beleži hadis od Enesa, ki pravi, da je nek beduin rekel: "Allahov Poslanec, kaj je ključ za Raj?" On je odgovoril: "La ilaha illallah."

V Musnedu se nahaja hadis Muaza ibn Džebela, ki pravi, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ali hočeš, da ti povem, kako boš prišel do enih od rajskih vrat?" "Hočem," odgovori. Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem reče: "Z izgovarjanjem besed la havle ve la kuvvete illa billah (tj. ni volje in ni moči razen z Allahovo pomočjo)."

Allah je določil, da ima vse svoj ključ. Tako je ključ za salah (tj. molitev) vudu (tj. čistoča), kakor Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem pravi: "Ključ za salah je čistoča." Dalje, ključ za hadž je ihram (tj. predpisano oblačilo romarja). Ključ za dobrodelnost je iskrenost. Ključ za Raj je tevhid (monoteizem, la ilaha illallah). Ključ za znanje je vljudno vprašanje in pazljivo poslušanje. Ključ za zmago je potrpežljivost. Ključ za povečanje oskrbe je delo, ki ga spremlja hvaležnost Allahu. Ključ za vodenje ljudi je medsebojna ljubezen in opominjanje. Ključ za odrešitev je bogaboječnost. Ključ za pomoč je želja in spoštovanje. Ključ za odgovor je prošnja.

Ključ za uresničitev onostranske želje je pobožnost na tem svetu. Ključ za pravilno verovanje je razmišljanje in uporaba razuma. Ključ za vstop k Allahu je predano srce, ki je posvečeno Njemu, in srce, ki iskreno v imenu Njega ljubi in sovraži. Ključ za živo srce je razmišljanje o Kur'anu, skrušena molitev ponoči in zapuščanje grehov. Ključ za milost je dobrodelnost do šibkih in vlaganje napora, da si jim koristen. Ključ za slavo in moč je pokornost Allahu in Njegovemu Poslancu, sallallahu alejhi ve sellem. Ključ priprave na onostranstvo je razumevanje, da je ta svet kratek.

Z druge strani je ključ za vsako zlo, ljubezen do tega sveta, ob zablodi da traja dolgo.

Vzvišeni Allah je naredil, da imata vsako dobro in zlo svoj ključ, ter vrata skozi katera se pride do njiju. Tako je naredil, da je ključ za Pekel širk (mnogoboštvo), napuh, obračanje glave od tistega, s čimer je Allah poslal Svojega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, nemaren odnos človeka do Allaha in namerno neizvrševanje Njegovih zahtev.

Ali, kakor je naredil, da je vino ključ za vsak greh, da je odprto gledanje, buljenje v slike nečesa, ključ za razočaranje in neuspeh, da je grešenje ključ za nevero, da je laž ključ za svetohlinstvo in dvoličnost, da je pohlep ključ za skopost, trganje sorodstvenih vezi in nezakonito prisvajanje premoženja, ter da je obračanje glave od tistega, s čimer je prišel Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, ključ za vsako novotarijo (versko inovacijo) in zablodo. 

V te stvari bo verjel tisti, ki modro razmišlja, tisti, ki spozna samega sebe, ter dobro in zlo na tem svetu. Človek mora posvetiti veliko pozornost spoznavanju ključev oziroma vrat, ki se z njimi odpirajo, a Allah edini daje pomoč in usmerja na Pravo pot.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...