Preskoči na glavno vsebino

KORENINE TEGA SVETA IN PREPOVED VEZANJA ZA NJEGA

Iz knjige Slišim šum, prijatelja ne vidim;
El-Hasan El-Basri:

Prisežem pri Allahu, nikomur ni bilo dano niti eno tostransko dobro, katerega ni smatral za skušnjavo, da zatem ni odpovedal v dobrih delih: njegova vera je bila okrnjena in razum pomešan. In ni bilo nikogar, da ga je Allah džellešanuhu obvaroval pred tem svetom, on pa tega ni smatral dobrim za njega, da prav tako ni ostal brez dobrih del in pravilnega mišljenja.

Ni nobenega muslimana, ki je bil oskrbovan dan za dnevom, da tega ni smatral dobrim za njega, a da ni bil nemočen v mišljenju.

Zapomnil sem si ljudi, ki so se do tega sveta obnašali kot do emaneta, ki jim je bil zaupan v varstvo, tako da so ga na koncu vrnili resničnim lastnikom.

Zapomnil sem si ljudi, katerim se je ta svet nudil v polnem izobilju, vendar so ga zavrnili, boječ se odgovornosti.

Prisežem pri Allahu, noben človek ni dobil tega sveta, da ni izgubil dostojanstva in vere.

Nikomur se ne čudim kot človeku, ki misli, da zaljubljenost v ta svet ne spada med velike grehe. Prisežem pri Allahu, ljubiti ta svet spada med največje grehe! Mar se niso vsi ostali grehi izrodili iz tega sveta?! Mar se ne častijo kipi in se greši proti Milostnemu samo zato, ker se preveč ljubi ta svet in ker se mu služi bolj kot čemurkoli?!

Na Sodnem dnevu bodo ljudje oživljeni goli, razen tistih, ki so se odrekali temu svetu.

Prisežem pri Allahu, nihče ne bo povzdignil dinarja, da ga Allah džellešanuhu ne bo ponižal na Sodnem dnevu! Ko sta bila skovana dinar in dirhem, je Iblis, ki je preklet za vse čase, enega in drugega postavil na glavo rekoč: "Kdor vaju bo ljubil, je moj resnični suženj, katerega bom lahko obračal kakor me bo volja. Ko ljudje vzljubijo ta svet, potem me ne skrbi, da ne bodo častili kipov in si vzeli drugo božanstvo za svojega gospodarja, saj jih bo ljubezen do tostranstva odpeljala v največji propad."

Videli smo tiste, ki so delajoč za oni svet imeli tudi tega, vendar nismo videli, da bi nekdo delal za tega in imel tudi onega.

Allah džellešanuhu daje človeku tostranska dobra prepuščajoč ga samoprevari, odreka pa mu jih iz obzirnosti do njega.

Vernik ni določen za življenje le na tem svetu.

Jezus, naj je mir z njim, je rekel: "Ta svet je Iblisova njiva, katero mu obdelujejo tisti, ki na njej živijo."

Kdor je spoznal svojega Stvarnika in Gospodarja, ta Ga je vzljubil in dal prednost temu, kar je pri Njem.

Kdor je spoznal ta svet in njegovo prevaro, ta ga je zapustil.

Na vprašanje, če se Allaha džellešanuhu lahko vidi že na tem svetu, je Hasan odgovoril nikalno. Vendar je na vprašanje, če bo to mogoče na onem svetu, dal pritrdilen odgovor. Na vprašanje, zakaj je tako, je odgovoril:

- Ker je ta svet minljiv in vse, kar je na njem, je minljivo. Oni svet je večen, zato je večno vse, kar je njegovo. Poleg tega je z minljivim nemogoče doumeti večno, in s tistim, kar je nastalo, [nemogoče doumeti] tisto, kar je od vedno. Vendar bo na Sodnem dnevu Allah džellešanuhu iz obilja Svoje dobrote in iz počastitve do njih, Svojim sužnjem podaril večni vid, s katerim Ga bodo lahko gledali.

Omar ibn El-Khattab, naj je Allah zadovoljen z njim, je vstopil k Allahovemu Poslancu, sallallahu alejhi ve sellem in ga našel na ležišču spletenem iz palmovega ličja. Na strani, na kateri je ležal, se je videla sled vrvi. Ko ga je Omar videl v takšni situaciji, je zajokal, pa ga je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem vprašal: "Zakaj jokaš, sin Khattabov?"

"Kako ne bi jokal, Allahov Poslanec?! Spomnil sem se bizantinskih kraljev in perzijskih carjev ter njihovih uživanj. Ti si Allahov poslanec, miljenec in izbranec, pa vseeno spiš na ležišču spletenem iz vrvi!"

"Ali nisi zadovoljen, da imajo oni ta svet, mi pa onega?" vpraša Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem.

"Zadovoljen sem, Allahov Poslanec," odgovori Omar.

"Jaz sem na tem svetu kot konjenik, ki jaha v poletnem dnevu in naenkrat zagleda drevo s hladno senco. Ustavi se in se za trenutek spočije, zatem pa vstane in zapusti senco," mirno doda Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem.

Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je živel običajno življenje, zelo skromno in enostavno; jahal je osla, nosil obleko iz grobega sukna, jedel je sedeč na tleh in pogosto ponavljal: "Jaz sem samo človek, jem kakor je običajen človek."

Na kamnu je ostalo zapisano: "Človek, ko bi videl tisto malo, kar ti je preostalo od življenja, bi takoj zapustil vse svoje želje, prizadevajoč si, da narediš čimveč dobrega. Tako bi zapustil pohlep in zvijačnost iz strahu pred kesanjem, ki bo prišlo jutri, ko bo nogam drselo, ko te bo družina predala, se ti bližnji odrekel, te prijatelj pozabil, ko boš na pomoč klical, a se nihče ne bo odzval."

Učeni so med nevedneži kot zdravniki med bolnimi.

Slišal sem Hadždžadža, kako govori prebivalcem Basre: "Modri Allah je določil, da je ta svet minljiv, a oni traja večno. Tisto, kar je narejeno za večnost, ne bo izginilo, niti ne bo brez konca tisto, kar ima konec. Zato naj vas nikakor ne preslepi to, ker ta svet je, a tisti še ni. In naj bodo vaša upanja primerna kratkosti življenja na tem svetu!"

- Ogromno čudo! Kako je Hadždžadž lahko doumel to, kar je spoznal, pa se vseeno oddaljil od Resnice!

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...