Preskoči na glavno vsebino

KONEC IGRE

Za povprečno osebo smrt nikakor ni prijetna tema ali predmet diskusije. To je nekaj turobnega in morečega, pravcata kvaritev zabave in razpoloženja, tema primerna samo za pogrebni zavod. Povprečna oseba, poglobljena v svoj ego, ki vedno išče prijetnost in si neprestano prizadeva za draženje in zadovoljevanje svojih čutov, se noče zaustaviti in resno razmisliti, da bodo prav ti objekti zadovoljstva in prijetnosti nekoč prišli h koncu.

Če ne prevlada moder nasvet, ki nas spodbudi k resnemu premisleku, da smrt lahko potrka tudi na naša vrata, potem nas bo iz zmedenega kroga čutnega zadovoljevanja dvignil in grobo prebudil v težka dejstva življenja samo šok ob izgubi ljubljene osebe pod našo streho, nenadna in prezgodna smrt starša, žene ali otroka. Šele tedaj se bodo naše oči odprle, šele takrat se bomo začeli spraševati, zakaj obstaja takšen fenomen, kot je smrt. Zakaj je neizbežna? Zakaj obstaja to boleče slovo, ki življenju odvzame užitke?

Večini med nami je prizor smrti v nekem trenutku vzbudil najgloblje misli in porodil nedoumljiva vprašanja. Kakšno vrednost ima življenje, če spretna telesa, ki so nekoč opravljala velika dejanja, sedaj ležijo prazno in hladno, brezčutno in mrtvo? Kakšno vrednost ima življenje, če so oči, ki so se nekoč iskrile od veselja in sijale z ljubeznijo, sedaj za vedno zaprte, prikrajšane za gibanje, prikrajšane za življenje? Takšnih misli ne bi smeli zatreti. Edinole te radovedne misli, če se jim sledi modro, bodo na koncu razkrile sposobnost človeških misli, da prejme najvišje resnice.

Glede na islamski način razmišljanja, se mora o smrti – daleč od tega, da bi se moralo od tega bežati in se temu izogibati – razmišljati, kar v nas prinese pozitivne spremembe. Kur'an o tej temi pravi:

Vsaka oseba bo okusila smrt! Skušamo vas v dobrem in slabem s fitno (preizkusom) in k nam se boste vrnili. (Kur'an; 21:35)

Ob premišljevanju o smrti oseba začne razmišljati o smislu življenja.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...