Ebu Katada El-Filistini
Vprašanje:
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh. Upam da mi lahko razjasnite pomen tevhida el-hakimijje in, ali je del tevhida el-uluhijje. Slišal sem, da je šejh Muhammed bin Ibrahim (Bin Bazov šejh) poučeval znanje tevhida el-hakimijje, vendar so ga "saudske selefije" zavrgle, smatrajoč ga za novotarijo. Ali je to resnica? Ali obstajajo knjige ali članki v arabskem ali angleškem jeziku v pogledu tega vprašanja? Ali me lahko usmerite prosim?
Odgovor:
V imenu Allaha, Milostnega, Usmiljenega, od Katerega iščemo pomoč.
Tevhid el-hakimijje je del tevhida el-uluhijje, tj. tevhida iskanja in namere, a to je iz točke stališča, da se Allahov suženj strinja s tem, da je On (Allah) Edini vreden čaščenja in njegovo življenje po tem (v skladu s tem).
On (tevhid el-hakimijje) je tudi od tevhida el-rububijje, tj. tevhida znanja in utemeljenja Njegovega obstajanja in gospodarstva, a to je s točke (stališča), da Allah ustvarja, da je On Sodnik in Zakonodajalec Svojim stvaritvam in da za njih predpisuje predpise in zakone.
Musliman tevhida el-hakimijje ne bo zavrgel kot teme, ampak so se nekateri razšli v stvareh terminologije preko različnih metod, kakor so:
Oni pravijo, da ta tevhid ni omenjen s strani častnih selefov (pravilnih predhodnikov), a selefi so imeli edinole dva načina:
- Ali so verovali v klasifikacijo tevhida na dva, a to je klasifikacija na: 1) tevhid utemeljevanja Njegovega obstajanja in lastnosti, ter 2) tevhid namere in namena.
- Ali so verovali v klasifikacijo kategorij tevhida na tri, ki je tevhid el-uluhijje, tevhid er-rububijje in tevhid el-esma'i wes-siffat.
Odgovor na to je popolnoma jasen in enostaven, to pa je, da sta ti dve kategoriji dobljeni s kategorizacijo zasnovano na analizi in da to ni kategorizacija, ki je zasnovana na čvrstem dokazu (tj. dokazu iz Kur'ana in Sunneta, ki bi delila tevhid na te kategorije), ampak je to preprosto stvar idžtihada, a ne stvar teksta, tako da ne more biti rečeno, da je dodajanje kategorij – novotarija.
Prav tako jim mora biti rečeno:
Zakaj moramo potem omenjati tevhid el-esma'i wes-sifat, ko pa je on prav tako od tevhida er-rububijje?
Če oni rečejo:
Neizogibno ga moramo narediti (tevhid el-esma'i wes-sifat) za podkategorijo, s ciljem prepoznavanja tistih, ki se razlikujejo po tem vprašanju.
Mi jim odgovarjamo:
Ravno to je isti razlog, zaradi katerega omenjamo tevhid el-hakimijje, saj je omenjen edinole iz tega razloga – da se olajša pobijanje (argumentov) tistih, ki se razlikujejo po tem vprašanju.
V svojih besedah imajo tudi druga opravičila. Njihov naslednji dokaz, da bi pobili to vrsto tevhida:
Ta vrsta tevhida (tevhid el-hakimijje) ima v sebi stopnje in vsaka stopnja, v kateri se razhaja (naredi razlika), ne bo negirala tevhida.
Njim odgovarjamo:
Podobno je tudi s tistimi, ki se razlikujejo (ne strinjajo) glede vprašanja tevhida er-rububijje in tevhida el-uluhijje, kar ni nujno, da negira njihovo bistva tevhida. Na primer, prikazovanje (rija', pretvarjanje) nasprotje tevhidu el-uluhijje, pa to vseeno storilcu tega dejanja ne negira jedra tevhida.
Poanta je, da je šeriat prišel s to vrsto tevhida (tevhidom el-hakimijje) skupaj s Kur'anom in Sunnetom, kar je evidentno z zelo jasnim dokazom in to bo zavrgel samo nevednež.
A kar se tiče njegove teme in njegovega pomena; njegova osnova je, da se utemelji, da je vladanje in predpisovanje zakonov edinole za Allaha in zanikanje te pravice vladanja in predpisovanja zakonov drugim mimo Njega.
To je tisto, kar je zadostno glede tega vprašanja, že predhodno pa sem imel dolgo predavanje na to temo.
Prosim Allaha, naj olajša, da bo to distribuirano zaradi okoriščanja.
A zares je Allah Tisti, ki podarja uspeh.
Komentarji
Objavite komentar