Preskoči na glavno vsebino

KDO JE EBU MUHAMMED EL-MAKDISI?

Ebu Muhammed El-Makdisi se je rodil v Palestini in se kot otrok skupaj s starši preselil v Kuvajt, kjer je zaključil osnovno in srednjo šolo. Študiral je na univerzi v Mosulu v Iraku, potem pa v iskanju znanja potoval po Hidžazu. Učil se je pred znanimi učenjaki, med katerimi sta bila tudi Abdul-Aziz bin Baz in Muhammed bin Salih El-Usejmin. Impresioniran je bil nad knjigami Ibn Tejmijje, Ibn Kajjima, Muhammeda bin Abdul-Vehhaba in njegovih potomcev, imamov dave Nedžda.

Potoval je v Pakistan in bil v Afganistanu, kjer je napisal knjigo 'Milletu-Ibrahim', ki je motivirala islamsko mladino in vrgla dvom na številne "modrosti" učenjakov pri njihovem prikrivanju resnice in pri njihovem podpiranju tagutov.

1992 se je nastanil v Jordaniji, kjer je začel s pozivom v monoteizem in odrekanje od tagutov ter njihovih zakonov, pomočnikov in branilcev. Tam je napisal svojo znano knjigo 'Demokracija je religija', v kateri je opozoril na malikovanje moderne dobe – demokracijo. V Jordaniji so ga leta 1994 zaprli zaradi pozivanja v neposlušnost državnim organom in zaradi obtožbe za organiziranje mladine pri prehodu meje in izvajanju oboroženih akcij proti judom na tleh Palestine.

Šejh Ebu Muhamed El-Makdisi je v svojih delih in tudi v številnih govorih ter intervjujih ostro napadel arabske vlade, obtožujoč jih izdajstva muslimanov, ropanja bogastva muslimanov ter podložnega odnosa do Izraela, Amerike in Zahoda, predvsem pa jih je kritiziral zaradi zavrnitve šeriata in predpisovanja zakonov, ki so v nasprotju z Allahovim zakonom. Zaradi tega in zaradi pogostih pozivov k vzpostavitvi šeriata v muslimanskih državah, zlasti v Jordaniji, kjer je živel, so ga jordanske oblasti večkrat zaprle.

Od leta 1995 do 1999 si je zaporniško celico delil z Ebu Musabom Ez-Zarkavijem, voditeljem iraške džihadske skupine 'Tevhid in džihad', ki se je po invaziji Iraka leta 2003 borila proti okupatorju. Številni viri El-Makdisija štejejo za duhovnega vodjo Ebu Musaba Ez-Zarkavija.

El-Makdisi je bil kmalu po osvoboditvi (1999) aretiran na podlagi obtožb, da je sodeloval pri načrtovanju napadov na ameriške cilje v Jordaniji. Junija leta 2005 je bil znova izpuščen na prostost, vendar že julija istega leta ponovno aretiran zaradi intervjuja z Al Jazeero, v katerem je spodbujal napade na ameriške sile v Iraku. Ponovno je bil izpuščen leta 2008 in spet aretiran septembra 2010. V juliju 2011 ga je sodišče v Amanu spoznalo za krivega "kaznivega dejanja pomoči afganistanskim talibanom" in obsodilo na 5 let zapora.

Šejh Ebu Muhammed El-Makdisi velja za enega od najbolj kontraverznih in karizmatičnih osebnosti med islamskimi učenjaki 21. stoletja. Zaradi svojih stališč, v katerih kritizira skorumpirane in diktatorske arabske vlade ter učenjake, ki stojijo ob njih, je El-Makdisi pogosto obtoževan in potvarjan s strani režimskih učenjakov v arabskem svetu, zlasti v tako imenovani Saudovi Arabiji. Šejh El-Makdisi je veliki borec proti demokratizaciji muslimanskih držav, proti človeško narejenim zakonom, ki se zoperstavljajo Allahovemu zakonu, ter poziva v upor proti tem vladajočim tiranom, izdajalcem, ki so zajahali vratove muslimanov.

Ebu Muhammeda El-Makdisija so judovski, ameriški in zahodni uradniki ter mediji opisali kot voditelja "ideologije modernega džihada" in kot najnevarnejšo osebo za interese Zahoda. Med džihadskimi skupinami velja za enega od najvplivnejših in najbolj cenjenih učenjakov, v zadnjih 15 letih pa je več časa preživel v zaporu kot na prostosti.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...