Tevhid el-hakimijje pomeni ločevanje Allaha, Vzvišenega in Edinega. Edinega v Svojem hukmu (zakonodaji) in Svojem tešri' (predpisovanju), tako da, kakor On Vzvišeni nima partnerja v svoji oblasti in kontroliranju zadev stvaritev – On nima partnerja v hukmu (sodbi) ali zakonodaji ali tešri' (prinašanju zakonov). Kakor je On Vzvišeni rekel:
Sodba (tj. zakonodaja, predpisovanje zakonov) pripada samo Allahu. On je ukazal, da častite samo Njega. To je pravilna vera, vendar večina ljudi ne ve. (Kur'an; 12:40)
In On Vzvišeni je rekel:
In Allah sodi; nihče ne more ovreći Njegove presoje. (Kur'an; 13:41)
In On Vzvišeni je rekel:
In On v Svoji sodbi nima nobenih partnerjev. (Kur'an; 18:26)
In On Vzvišeni je rekel:
Ali iščejo sodbo džahilijjeta (tj. obdobje nevednosti)? In kdo je boljši od Allaha v sodbi narodu, ki čvrsto veruje? (Kur'an; 5:50)
In verz:
In v katerikoli stvari se ne strinjate, potem je sodba tega Allahova. (Kur'an; 42:10)
In On Vzvišeni je rekel:
In če se jim pokorite boste resnično postali mnogobožci. (Kur'an; 6:121)
Kakor tudi drugi mimo teh muhkem (jasnih) ajetov, ki kažejo na to kategorijo tevhida in brez katere iman osebe ni pravilen, razen z njo.
Tudi hadis, ki je sahih, od Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekel: ''Allah je Hakim (Sodnik) in Njemu pripada hukm (sodba).''
Vendar, ali je ta kategorija tevhida od tevhida el-uluhijje (imenovanega tudi tevhid el-ibade), ali je to njegova druga polovica?
To ni naslednja kategorija poleg tevhida el-uluhijje. Vendar, on vstopa pod el-uluhijje, od njega je tisto, kar vstopa pod tevhid er-rububijje in od njega je tisto, kar vstopa pod tevhid Allaha Vzvišenega v Njegovih imenih in lastnostih (esma'i ves-sifat).
Vendar, ko je v ummetu narasel širk pri sojenju po drugem mimo tistega, kar je Allah razodel in njegovem jemanju sodbe iz zakonodaje kufra in tagutov, je bilo potrebno specificirati to pomembno kategorijo tevhida, z omenjanjem njega samega po sebi, da bi ljudje obrnili pozornost na njegovo pomembnost in na dejstvo, da brez njega niso izpolnili tevhid, kakor je treba in kakor je obvezno.
Podobno temu bi bilo, če bi našli narod, ki dela širk v točki pokornosti, pa bi rekli:
Obveza je, da izpolnite tevhid et-ta'a (pokornosti) in da se ne pokoravate nikomur mimo Allaha.
Ta vaša izjava bi bila pravilna in ne bi jim bilo dovoljeno, da vam rečejo in ugovarjajo:
Prišel si z novim tevhidom, katerega si poimenoval tevhid et-ta'a in prišel si z drugim tevhidom mimo tevhida el-uluhijje.
Podobno temu, ko bi naleteli na narod, ki Allahu pridružuje druge posrednike z vidika mehabbe (ljubezni) in el-vela' vel-bera' (privrženosti in odrekanja), bi se vam zdelo nujno, da pokažete na tevhid mehabbe (tevhid ljubezni) in da je ljubljeni - zaradi samega Sebe - Allah Edini.
Vendar ta tevhid ni novi tevhid poleg tevhida el-uluhijje, kakor tudi vaš govor o tevhidu mehabbe, nikakor ni novotarija ali uvajanje.
Če se tega zavedaš, potem spoznaš, da to gibanje, ki se propagira s strani opozicije, nima opravičila, razen da želijo zmanjšati pomen te vrste tevhida, da bi lahko upravičili namerne prestope, ki prihajajo s strani tagutov in tiranov, njihova zavračanja in ugovore temu pomembnemu vidiku tevhida.
Kar se tiče knjig, ki preučujejo ta vidik tevhida – njih je zelo veliko. Najpomembnejša in največja je Kur'an, potem knjige sunneta Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, ter knjige akide (verovanja), kakor so knjige Ibn Tejmijje, Ibnul-Kajjima in Muhammeda ibn Abdul-Vehhaba ter njegovih vnukov.
Od sodobnikov – knjige Sejjida Kutba, od njih zlasti njegova zbirka Fi Zilalu-l-Kur'an (V senci Kur'ana) in knjiga Ma'alim fi-t-tariq (Znamenja na poti).
Tudi knjige njegovega brata Muhammeda Kutba.
Knjig je veliko, vendar kje so bralci in tisti, ki delajo po njihovih naukih?
Komentarji
Objavite komentar