Preskoči na glavno vsebino

ISLAMSKI MONOTEIZEM

Najosnovnejše in temeljno verovanje v islamu je verovanje v Allahov monoteizem – tevhid. Muslimani morajo verovati, da je Allah brez družabnikov enakih Njemu. Oseba mora to ohraniti v vseh oblikah čaščenja, pokornosti, sledenja in predanosti Allahu. Pomembnost monoteizma se v Kur'anu poudarja v številnih verzih. Tudi v verzih poglavja El-Ihlas (Iskrenost):

Reci: "On je Allah, Edini. Allah je Samo-obstoječi, h Kateremu se vsi zatekajo. Ni rodil in ni rojen, in Njemu, Edinemu ni enak nihče." (Kur'an; 112:1-4)

To poglavje poudarja razumevanje, kakršnega mora imeti človeštvo o Stvarniku, Allahu, Slavljenemu in Vzvišenemu, nakazujoč Njegovo prevlado in suverenost. To razumevanje mora musliman ohraniti skozi celotno življenje, da bi uspel in dosegel Raj. Če posamezniku pri tem spodleti, so posledice usodne in na koncu bo njegovo prebivališče Pekel. Na to nas Allah opozarja v Kur'anu:

Resnično Allah ne bo odpustil, da si nekdo vzame kaj za boga poleg Njega, odpušča pa vse, kar je manj od tega, komur hoče. In kdor si poleg Allaha karkoli vzame za boga, si je zagotovo izmislil laž ter storil zares ogromen greh. (Kur'an; 4:48)

Mnogi mislijo, da je dovolj, če veruješ, ali samo rečeš, da veruješ v enega Boga, Allaha, Slavljenega in Vzvišenega. Vendar to ni pravilno razumevanje monoteizma, ampak trivialno sklepanje, ki nima nobenega vpliva na človekov način življenja. To je enaka napaka, kakršno so delali pretekli narodi, ko so govorili, da verujejo v Allaha, vendar to ni vplivalo na njihova dejanja. Tudi v času Poslanca Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem so Kurejši (mnogobožci v Meki) verovali v enega Boga, Allaha, Slavljenega in Vzvišenega, vendar to ni vplivalo na njihove ideje in na njihova življenja. Namesto tega so Allaha ignorirali v svojem čaščenju in obredih. Allah pravi:

In če jih vprašaš, kdo jih je ustvaril, bodo zagotovo rekli: "Allah." (Kur'an; 43:87)

Bistveno je, da muslimani ne storijo enakih napak kakor tisti iz prejšnjih narodov, ki Allaha niso upoštevali v vsakdanjem življenju. Namesto tega morajo dojeti, da monoteizem zahteva več kot le priznavanje enega Boga, Allaha, Slavljenega in Vzvišenega. Še pomembnejša je manifestacija monoteizma v vseh aspektih življenja, kar pomeni, da se mora monoteizem odražati v prepričanju, govoru in dejanjih. To je pravilno razumevanje monoteizma, kakršnega je vzpostavil Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem in tega se moramo držati. V nasprotnem primeru bomo padli v isto past kot Kurejši – ločevanje Allaha iz naših življenj in dajanje prednosti čaščenju, sledenju in pokoravanju drugim poleg Njega.

Kot muslimani moramo zagotoviti, da monoteizem – izključno čaščenje samo Allaha – ni omejen le na naša srca, ampak da je v vsakem trenutku jasno razviden tudi iz naših besed in dejanj.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...