Preskoči na glavno vsebino

HADŽ

Hadž ali romanje v Meko je dolžnost, katero mora vsak, ki je fizično in finančno sposoben, opraviti vsaj enkrat v življenju.

Hadž je v bistvu uprizarjanje obredov vseh velikih poslancev in učiteljev verovanja. Romarji simbolično podoživijo izkustvo Adama in Eve, potem ko sta bila pregnana iz Raja, tavala po Zemlji, se zopet srečala in v dolini Meke prosila za odpuščanje. Prav tako sledijo razburjenim stopinjam Abrahamove žene Hagare, ko je tekla med hriboma Safa in Merva ter iskala vodo za svojega žejnega dojenčka, na kar je Bog odgovoril z izvirom Zemzem. Na koncu se romarji spominjajo tudi Abrahamove pripravljenosti, da v imenu Boga žrtvuje svojega sina. Bog je nato Abrahamovega sina zamenjal z ovnom.

Opravljanje obredov hadža nas opominja, kako so veliki poslanci in učitelji vere vzpostavili globok in oseben odnos z Bogom. Ko romar prosi Boga, spozna, da prosi istega Boga, ki je odgovoril na molitve tistih pred njim. Ti opomini so pomemben del krepitve osebne vere, zaupanja ter zanašanja na Boga.

Verna oseba upa, da ji bo hadž prinesel globoko spiritualno transformacijo, s katero bo postal ali postala boljša oseba. Če se takšna sprememba v notranjosti ne zgodi, potem je bil hadž le fizičen in materialen obred, oropan vsakršnega spiritualnega pomena. Kakor učijo vse velike religije, smo ljudje veliko več kot le fizična bitja, saj posedujemo bistvo, ki je iznad materialnega sveta. Prav zato imajo vse velike religije tradicijo romanja. V islamski tradiciji hadž zajame prav to spiritualno potovanje k temu bistvu. Hadž osebo nauči iskrenosti in ponižnosti v odnosu do Boga. Rezultat uspešnega hadža je bogat notranji mir, ki se na zunaj manifestira v vrednotah pravičnosti, poštenosti, spoštovanja, plemenitosti, prijaznosti, odpuščanja, milosti in sočutja.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...