Preskoči na glavno vsebino

EBU BEKROVA VDANOST VEROVANJU

Ibn Kesir pravi: "Od Aiše se prenaša, da je povedala: 'Nekoč so se zbrali vsi družabniki Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, bilo pa jih je skupno osemintrideset. Ebu Bekr je pri Poslancu sallallahu alejhi ve sellem uporno vztrajal, naj jim dovoli, da se pojavijo v javnosti. 'O, Ebu Bekr, malo nas je,' je odgovarjal Poslanec sallallahu alejhi ve sellem. Vendar je bil Ebu Bekr tako vztrajen, da je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem odšel v javnost, muslimani pa so se s svojimi družinami razkropili na vse strani Harema. Ebu Bekr je vstal, da bi govoril ljudem, Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem pa je sedel. Tako je bil on prvi govornik, ki je pozival k Allahu in Njegovemu Poslancu.

Nato so se malikovalci dvignili na Ebu Bekra in tudi na vse ostale muslimane ter jih pretepli na vogalih Harema. Ebu Bekra so pogazili in dobro pretepli. Približal se mu je velik grešnik Utbe ibn Rebia, ki ga je s svojimi dvojno podloženimi sandali tepel po obrazu, skakal pa mu je tudi po trebuhu. Zaradi tega ni bilo moč prepoznati Ebu Bekrovega obraza. Prišli so ljudje iz Benu Tejma in malikovalce oddaljili od Ebu Bekra. Zatem so ga, ne da bi dvomili, da je mrtev, v čaršafu odnesli domov. Potem so se vrnili v Harem in rekli: 'Prisežemo pri Allahu, če Ebu Bekr umre, bomo ubili Utbo ibn Rebia!'

Vrnili so se k Ebu Bekru, zatem pa ga z Ebu Kuhafom klicali, vse dokler jim ni odgovoril. Spregovoril je šele pozno popoldne in vprašal: 'Kaj je z Allahovim Poslancem?' Poljubili so ga in opomnili, zatem pa vstali in njegovi materi Ummul-Hajr rekli: 'Glej, da mu daš vsaj malo jesti in piti.' Ko je ostala sama, se je trudila, da to stori. On je povpraševal: 'Kaj je z Allahovim Poslancem?' Rekla je: 'Ne vem, kaj je s tvojim prijateljem.' 'Pojdi do Ummu Džemil, Khattabove hčerke, in vprašaj po njem,' je rekel on. Odšla je k njej in vprašala za Muhammeda, Abdullahovega sina. Ummu Džemil ji je odgovorila: 'Ne vem ne za Ebu Bekra ne za Muhammeda, Abdullahovega sina. Če želiš, bom odšla do tvojega sina.' 'Pojdiva,' je rekla ona. Odšla je z Ummul-Hajr in zagledala Ebu Bekra celega v ranah. Ummu Džemil je zakričala in rekla: 'Prisežem pri Allahu, to so lahko naredili le sovražniki, neverniki! Želim, da se Allah maščuje zate.' 'Kaj je z Allahovim Poslancem?' je vprašal Ebu Bekr. 'Ali tvoja mati lahko sliši?' je vprašala Ummu Džemil. 'Ne boj se nje,' je odgovoril. 'On je cel in dobro,' je rekla. 'Kje pa je?' je vprašal Ebu Bekr. 'V hiši Ibnul-Erkama,' je odgovorila. Ebu Bekr je rekel: 'Prisežem pri Allahu, ne bom jedel niti pil, dokler me ne odpeljeta k Allahovemu Poslancu.'

Obvezali sta ga, dokler se mu noga ni izboljšala. Ko so ljudje zaspali, sta ga naslonjenega nase odpeljali k Allahovemu Poslancu. Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ga je objel in ga začel poljubljati, tudi ostali muslimani pa so pohiteli k njemu. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ga je močno pomiloval.' " (El-Bidaje ven-nihaje (3/30))

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...