Preskoči na glavno vsebino

ABRAHAM IN ODREKANJE OD ŠIRKA TER MNOGOBOŽCEV

Ibn Kajjim pravi: "Ljubezen do dobrega ne more biti pravilna, če ni paralelna s sovraštvom do zla, kakor Vzvišeni pravi, da je Abraham, vodja vseh monoteistov, ki ljubijo svojega Gospodarja, svojemu narodu rekel:

Ali vidite, kaj častite vi in vaši predniki? Resnično so moji sovražniki, razen Gospodar vseh svetov. (Kur'an; 26:75-77)

Iz tega se jasno vidi, da ta ljubezen in prijateljstvo Allahovega prijatelja (halilullah) ne bi bilo pravilno, če ne bi bilo njegovega sovraštva [do mnogoboštva in mnogobožcev], saj ni pravilne ljubezni, razen tiste, ki je v imenu Allaha in ki je dovršena s sovraštvom do drugih božanstev. Vzvišeni pravi:

In ko je Abraham rekel svojemu očetu in svojemu narodu: "Resnično se odrekam tega, kar častite, razen Tistega, ki me je ustvaril, a On me bo vodil." In naredil je trajno besedo med njegovimi potomci, da bi se vračali. (Kur'an; 43:26-28)

To pomeni, da je ljubezen do Allaha in sovraštvo do lažnih božanstev naredil za trajno besedo, ki jo bodo iz roda v rod dedovali glasniki vere in njihovi sledilci, ta beseda pa je: la ilahe illallah. Abraham, vodja monoteistov, jo je zapustil v nasledstvo svojim sledilcem vse do Sodnega dneva." (El-Dževabul-kafi, str. 300-301)

Abraham si je zaslužil, da ga je Vzvišeni Allah naredil za prelep vzor v ljubezni do Vzvišenega Allaha in sovraštvu do širka ter mnogobožcev, zato Vzvišeni pravi:

Zagotovo je za vas dober vzor v Abrahamu in tistih z njim, ko so rekli svojemu narodu: "Zares se odrekamo vas in tistega, kar častite poleg Allaha. Neverniki smo v vas in očitno bo med nami in vami sovražnost in sovraštvo za vedno, dokler ne boste verovali v Allaha Edinega." Razen Abrahamove besede svojemu očetu: "Zagotovo bom prosil, da bi ti bilo odpuščeno, a jaz nimam moči zate proti Allahu v ničemer. Naš Gospodar! Na Tebe se zanašamo in k Tebi se obračamo in pri Tebi je vrnitev." (Kur'an; 60:4)

Njegovo sovraštvo do mnogoboštva in mnogobožcev je bila tolikšna, da jih je celo fizično zapustil, kakor se jim je zoperstavljal tudi v verovanju in v srcu, pa je rekel:

"In zapuščam vas in kar kličete poleg Allaha, jaz pa bom klical svojega Gospodarja. Morda v svojem klicanju svojega Gospodarja ne bom nesrečen." Ko jih je zapustil in kar častijo poleg Allaha, smo mu podarili Izaka ter Jakoba in oba naredili za glasnika vere. (Kur'an; 19:48-49)

Ibn Kesir pravi: "In zapuščam vas in kar kličete poleg Allaha, jaz pa bom klical svojega Gospodarja," tj. opuščam in zapuščam vas in vaša božanstva, katera častite mimo Allaha. "Jaz pa bom klical svojega Gospodarja," tj. jaz služim samo Njemu in mu ne delam širka (mnogoboštva). "Morda v svojem klicanju svojega Gospodarja ne bom nesrečen," tj. tukaj beseda 'asa (tj. morda) pomeni nujo, saj je on po Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem brez dvoma prvak med glasniki vere. Tako se je izrazil iz ponižnosti pred Allahom. Zato ker je El-Halil (Abraham), mir z njim, zaradi Allaha zapustil očeta in svoj narod, mu je bilo zanje dano boljše in lepše nadomestilo – dobil je potomce: sina Izaka in vnuka Jakoba. Vzvišeni v drugem ajetu pravi: "In podarili smo mu Izaka ter Jakoba kot vnuka, in vsakega naredili kot dobrega." (Kur'an; 21:72)" (Tefsirul-Kur'anil-Azim (3/123-124))

V navedenih ajetih se kaže blagoslov zapuščanja mnogobožcev in bežanja s svojo pravilno vero od takšnih. Allah je Abrahamu slabo družbo zamenjal s sinom Izakom ter Izakovim sinom Jakobom in oba počastil z glasništvom vere. Allah s takšnimi ajeti nagovarja ljudi, ki sami sebi zadajajo nasilje, ko živijo v državah mnogobožcev, kjer se skorajda ne morejo osvoboditi vpliva nevere in nihilizma. Vzvišeni Allah pravi:

Resnično bodo angeli tistim, ki jih bodo jemali [v smrt], medtem ko so bili krivični do svojih duš, rekli: "V čem ste bili?" Rekli bodo: "Bili smo potlačeni na zemlji." Rekli bodo: "Ali Allahova zemlja ni bila prostrana, da bi se selili po njej?!" Takšni bodo prebivali v Peklu – in to je grozna destinacija. Razen potlačeni izmed moških in žensk ter otrok, ki niso bili iznajdljivi in niso bili usmerjeni na pot. Takšne bo Allah morda pomilostil in Allah Največ pomilošča, Največ odpušča. (Kur'an; 4:97-99)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...