Preskoči na glavno vsebino

ABDULLAH IBN EL-MUBARAK

Strani naše islamske zgodovine in zapuščine so polne življenj ljudi, ki so služili kot svetilniki in razsvetljevali pot, katero je postavil Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem. Eden takšnih je bil učenjak iz Horasana, Abdullah ibn El-Mubarak, ki se je rodil leta 118 po hidžri, bil pa je tabi-tabiin, kar pomeni, da se je rodil dve generaciji po Poslančevih, sallallahu alejhi ve sellem družabnikih. Rodil se je v Marvu, enem od pomembnejših mest v Horasanu.

Odrasel je v družini znani po svoji poštenosti, vzgojila pa sta ga starša znana po pobožnosti in pravičnosti. Zares plodna tla dajejo plodove. Že kot majhen otrok in študent je Ibn El-Mubarak kazal visoko stopnjo inteligence in pomnjenja. Ibn El-Mubarak je leta 141 po hidžri, ko je bil star 23 let, odšel iz Marva z namenom iskanja znanja. Bil je vnet iskalec znanja in opravljal je dolga potovanja, da bi srečal učenjake njegovega časa in se učil od njih. Abdullah ibn El-Mubarak je bil fakih (pravnik), muhadis svojega časa, pošteni abid (častilec) svojega Gospodarja, dobro znan zahid (asket), pesnik, pisatelj in jezikoslovec ter tudi mudžahid v vrstah vojske. Poleg vsega tega je bil tudi uspešen poslovnež. S trgovino se je ukvarjal, ker je želel biti finančno neodvisen. To mu ni le pomagalo pri njegovem iskanju znanja v oddaljenih področjih, ampak mu je nudilo tudi zaščito pred vladarji, ki so z denarjem želeli vplivati na učenjake.

Bil je učenjak, ki je bil znan po tem, da je sodeloval v bitkah in branil ozemlja muslimanov. Ibn Kesir je za njega rekel: "Znan je bil po zelo pogosti udeležbi v bitkah in na hadžu." (El-bidaje ven-nihaje)

Imam Ez-Zehebi ga je poimenoval ponos mudžahidinov in komentiral: "Bil je vodja pogumnih ... Običajno je v enem letu opravil hadž, naslednje leto pa bi bil v bitkah na Allahovi poti." (El-Ibar fi Akhbar men Ghabar)

Pogosto je bil v ribatu (varovanje meja) v Tarsusu in El-Massisi (blizu ozemlja Bizantincev), kakor tudi na drugih mestih. Posebno znan je bil po svojem džihadu proti Bizantincem, in kakor je bil imam v islamskem znanju, je bil imam tudi v bojevanju, in kakor je ljudi poučeval o hadisu in fikhu, tako jih je poučeval tudi o herojstvu in pogumu. Hadž eno leto in džihad naslednje leto je bil princip, po katerem je živel.

Ibn Ebi Hatib omenja, da je v džihadu in ribatu zbral mudžahidine in jih učil hadise. Po prihodu je bila prva stvar, katero je vojska storila, da so obkrožili Ibn El-Mubaraka, ki jih je nato poučeval o znanju in hadisu, katere so si zapisovali. Od njega so se učili znanje, kakor so se učili spretnosti vojskovanja in poguma. (Takaddumat el-džarh vet-ta'dil)

Preneseno je, da je iz Tarsusa napisal pismo svojemu prijatelju El-Fudejlu ibn Ijadu, ki je bil prav tako veliki islamski učenjak in znan po čaščenju v Meki in Medini. Spodbujal ga je, naj se udeleži džihada in naj ne bo zadovoljen le s čaščenjem Allaha v mošejah. Ibn Ebi Sukajna je prenesel, da mu je Ibn El-Mubarak v Tarsusu leta 177 (po hidžri) dal pismo s sledečimi verzi, katere je moral dostaviti El-Fudejlu ibn Ijadu:

O, častilec v dveh haremih,
ko bi nas videl, bi spoznal, da je tvoje čaščenje le igra.
Ti, ki svoj obraz s solzami umivaš,
medtem ko se naše prsi dušijo v lastni krvi.
Medtem ko ti svoje konje zaman utrujaš,
naši od izčrpanosti ob jutrih crkujejo.
Za tebe je vonj dišave, a naša dišava –
iskre izpod kopit konjev in prah, ki lepo diši.
Do nas je prišel govor našega Poslanca,
govor pravilen, resničen in brez laži.
Ni enak prah Allahovih sužnjev v nosu človeka
in dim Ognja.
Allahova knjiga med nama govori:
Mučenik ni mrtev – ne laže.

Ibn Ebi Sukajna je rekel: "Pa sem s pismom srečal El-Fudejla v Haramu (Meki) in ko ga je prebral, so iz njegovih oči prišle solze, pa je rekel: 'Zares je Ebu Abdur-Rahman (Ibn El-Mubarak) povedal resnico in zagotovo mi je svetoval.' " (El-Nudžum ez-zahirah fi muluk misr vel-kahira od Tughrija Burdija; zabeleženo tudi v Tefsirju Ibn Kesirja, Sijar alam en-nubala (8/413) in ostalih zbirkah)

Njegove besede so bile v skladu z dejanji, saj ni bil od tistih, ki se izogibajo dejanske bitke. Ni le kot murabit držal svojega položaja, ampak je skočil tudi v središče bitke, ko je bila priložnost za to. Boril se je tudi s ponižnostjo. Znan je bil po sodelovanju v bitki, ko pa je po bitki prišlo do delitve plena, je bil pogrešan.

Ibn El-Mubarak je umrl po vrnitvi iz bitke leta 181 po hidžri (797 po Jezusu, naj je mir z njim), v mesecu ramadanu, v 63. letu starosti. Rečeno je bilo, da je novica o njegovi smrti prišla do kalifa Haruna Er-Rašida, ki je rekel: "Danes je vodja učenjakov odšel." Naj se Allah usmili Ibn El-Mubaraka, fakiha tega ummeta, učenjaka vzhoda in učenjaka zahoda.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...