Tagut izhaja iz glagola taga, kar pomeni prestopanje omejitve ali iti preko meje. Imam El- Vahidi je v svoji knjigi Asbabun-nuzul rekel: "Vsi učenjaki (arabskega) jezika se strinjajo, da je tagut vse, kar se časti poleg Allaha; lahko je v ednini, množini, moškega ali ženskega spola." Torej to je zelo obsežen termin in je lahko v ednini ali množini. Odvisno od tega, kako je beseda uporabljena v stavku, lahko ugotovimo, če se nanaša na posamezno osebo ali skupino, na moškega ali na žensko. V naslednjem verzu se termin tagut uporabi v obliki ednine:
Mar ne vidiš tistih, ki trdijo, da verujejo v to, kar je razodeto tebi in kar je bilo razodeto pred teboj. Želijo si soditi pred tagutom, čeprav jim je zapovedano, naj ne verujejo vanj. Hudič jih želi zapeljati v daljno zablodo. (Kur'an, 4:60)
Kot smo že omenili, se lahko uporablja tudi v obliki množine. Allah, Slavljeni in Vzvišeni pravi:
Allah je zaščitnik tistih, ki verujejo. Vodi jih iz tem proti svetlobi. In tisti, ki ne verujejo, njihovi zaščitniki so taguti, vodijo jih iz svetlobe proti temam. Ti so prebivalci Ognja, v njem bodo večno. (Kur'an, 2:257)
Množina za tagut je tudi tavagit. Kar se tiče ženske oblike, to lahko najdemo v verzu:
In tisti, ki se izogibajo taguta, da je ne bi častili in se zatekajo k Allahu - za njih so blagovesti. Pa razveseli Moje sužnje. (Kur'an, 39:17)
Tudi učenjaki selefa od ashabov in tistih, ki so jim sledili od tabi'in, tabi'ut-tabi'in in tistih, ki so prišli še kasneje, so razložili pomen taguta. Preneseno je, da je Omar ibn El-Khattab rekel: "Tagut je hudič." (prenesel Ibnu Ebi Hatim)
Džabir ibn Abdullah je rekel: "Tavagit so kuhan (tj. vedeževalci), katerim se prikazujejo hudiči in komunicirajo z njimi." (Kitabut-tevhid, Poglavje o magiji)
Ibnu Ebi Hatim, eden od najpomembnejših tabi'inov, se je skliceval na besede Omarja ibn El- Khattaba, Džabirja in Ibn Abbasa ter jih združil. Rekel je: "Ti trije ashabi so razložili taguta, da pomeni hudič, vedeževelec ter duhovniki in rabini, ki predpisujejo zakone."
V tefsirju od Ibn Kesirja je zabeleženo, da je Mudžahid rekel: "Tagut je hudič v obliki človeka, h kateremu se ljudje obračajo za sodbo in on predpisuje zakone." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)
Imam Malik je rekel: "Tagut je vse, kar je čaščeno namesto Allaha." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)
Ibn Kesir je rekel: "On (tj. tagut) je vsaka oblika zla, v katerega so padli ljudje džahilijeta (tj. neverniki), kakor je čaščenje malikov, obračanje k njim za sodbo in prošnje za zmago." (Tefsir Ibn Kesir, 2:256)
Imam El-Vahidi je komentiral verz:
Mar ne vidiš tistih, katerim je bil dan del Knjige? Verujejo v džibt in tagut, ter pravijo za tiste, ki ne verujejo: "Ti so na boljši poti od tistih, ki verujejo." (Kur'an, 4:51)
El-Vahidi ga je razložil in rekel: "Vse kar je čaščeno namesto Allaha je džibt in tagut. Ibn Abbas je rekel: 'Džibt so maliki, taguti pa so tisti, ki ljudem pojasnjujejo (ali prevajajo) kako častiti malike.' "
Omar ibn El-Khattab je rekel: "Džibt je čarovnik in tagut je hudič." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)
El-Vabie, eden od imamov tefsirja, je rekel: "Džibt je vedeževalec in tagut je čarovnik." (prenešeno od El-Vahidija)
Torej, če pogledamo vse dokaze in izjave selefa lahko zaključimo naslednje: Vse kar je ma'bud (čaščeno), metbu' (sledeno) ali mutaa' (ubogano) namesto Allaha, je tagut. Če se človek strinja s tem, da ga ljudje častijo in se mu pokoravajo, je tagut.
Tagut je glava zablode, ljudi poziva v zablodo, vlada v nasprotju z Allahovim Razodetjem, ljudem sodi po običajih in navadah, se obrača k hudičem za informacije o prihodnosti itn. Tagutov je veliko, predpogoj da človek postane musliman pa je, da se odreče taguta. V bistvu je eden od temeljnih principov v akidi (tj. osnovi verovanja), da se odrečeš širka in kufra, preden veruješ v Allaha: Et-takhalli 'anil kufri veš-širki kablat tahalli bil-imani billah (tj. opustitev kufra in širka pride pred sprejetjem imana v Allaha). Zato potrditev, da je Allah El-Ma'bud, ni dovolj. Najprej moraš zavreči širk in kufr. Tagut je tudi nekdo, pred komer se ljudje sodijo namesto pred Allahom. Če se ljudje sodijo pred Allahom, je to tisto, kar je On zapovedal. Allah je Edini, ki si zasluži čaščenje in pokoravanje; pošiljal je poslance, ki so ljudem povedali, naj zavrnejo vsakega taguta. Allah, Slavljeni in Vzvišeni pravi:
O, vi, ki verujete! Pokoravajte se Allahu in pokoravajte se Poslancu in tistim z avtoriteto med vami. Če se v nečem ne strinjate, se obrnite na Allaha in Poslanca, če verujete v Allaha in Poslednji dan. To je boljša in ustreznejša odločitev. (Kur'an, 4:59)
V primeru spora se moraš obrniti na Allaha in Njegovega Poslanca, če si resnični vernik. Tako je Allah obračanje k Njemu in Njegovemu Poslancu naredil za pogoj imana. Allah pravi:
Mar iščejo sodbo džahilijjeta (tj. predislamskega obdobja)? In kdo je boljši od Allaha pri sodbi narodu, ki čvrsto veruje? (Kur'an, 5:50)
Vse tri oblike taguta morajo biti zavrnjene: metbu', ma'bud in mutaa'. Le svetohlinci so tisti, ki se obračajo stran od sojenja pred Allahom. Allah pravi:
In ko jim je rečeno: "Pridite k temu, kar je Allah razodel in k Poslancu," vidiš, kako se svetohlinci od tebe docela obračajo. (Kur'an, 4:61)
Imam Ibn El-Kajjim je dejal: "Tagut je vsak, ki gre preko svojih meja v smislu, da se ga časti, sledi ali uboga. Zato je tagut vsak, pred katerim se ljudje sodijo namesto pred Allahom, Slavljenim in Vzvišenim, ter Njegovim Poslancem, sallallahu alejhi ve sellem, ali pa ga častijo namesto Allaha, Slavljenega in Vzvišenega." (A'lam el-muvakki'in, vol. 1, str. 50)
Torej današnji taguti so v glavnem treh vrst, ljudje pa so večinoma zapleteni v čaščenje drugih dveh oblik taguta:
- tagutu 'ibada - taguti, katere ljudje častijo;
- tagutu hukmin - taguti, pred katerimi se ljudje sodijo ali se obračajo k njim za presojo;
- tagutu ta'a ve mutaba'a - taguti, katerim se ljudje pokoravajo in jim sledijo.
Komentarji
Objavite komentar