Preskoči na glavno vsebino

POJASNITEV TAGUTA

Tagut izhaja iz glagola taga, kar pomeni prestopanje omejitve ali iti preko meje. Imam El- Vahidi je v svoji knjigi Asbabun-nuzul rekel: "Vsi učenjaki (arabskega) jezika se strinjajo, da je tagut vse, kar se časti poleg Allaha; lahko je v ednini, množini, moškega ali ženskega spola." Torej to je zelo obsežen termin in je lahko v ednini ali množini. Odvisno od tega, kako je beseda uporabljena v stavku, lahko ugotovimo, če se nanaša na posamezno osebo ali skupino, na moškega ali na žensko. V naslednjem verzu se termin tagut uporabi v obliki ednine:

Mar ne vidiš tistih, ki trdijo, da verujejo v to, kar je razodeto tebi in kar je bilo razodeto pred teboj. Želijo si soditi pred tagutom, čeprav jim je zapovedano, naj ne verujejo vanj. Hudič jih želi zapeljati v daljno zablodo. (Kur'an, 4:60)

Kot smo že omenili, se lahko uporablja tudi v obliki množine. Allah, Slavljeni in Vzvišeni pravi:

Allah je zaščitnik tistih, ki verujejo. Vodi jih iz tem proti svetlobi. In tisti, ki ne verujejo, njihovi zaščitniki so taguti, vodijo jih iz svetlobe proti temam. Ti so prebivalci Ognja, v njem bodo večno. (Kur'an, 2:257)

Množina za tagut je tudi tavagit. Kar se tiče ženske oblike, to lahko najdemo v verzu: 

In tisti, ki se izogibajo taguta, da je ne bi častili in se zatekajo k Allahu - za njih so blagovesti. Pa razveseli Moje sužnje. (Kur'an, 39:17)

Tudi učenjaki selefa od ashabov in tistih, ki so jim sledili od tabi'in, tabi'ut-tabi'in in tistih, ki so prišli še kasneje, so razložili pomen taguta. Preneseno je, da je Omar ibn El-Khattab rekel: "Tagut je hudič." (prenesel Ibnu Ebi Hatim)

Džabir ibn Abdullah je rekel: "Tavagit so kuhan (tj. vedeževalci), katerim se prikazujejo hudiči in komunicirajo z njimi." (Kitabut-tevhid, Poglavje o magiji)

Ibnu Ebi Hatim, eden od najpomembnejših tabi'inov, se je skliceval na besede Omarja ibn El- Khattaba, Džabirja in Ibn Abbasa ter jih združil. Rekel je: "Ti trije ashabi so razložili taguta, da pomeni hudič, vedeževelec ter duhovniki in rabini, ki predpisujejo zakone."

V tefsirju od Ibn Kesirja je zabeleženo, da je Mudžahid rekel: "Tagut je hudič v obliki človeka, h kateremu se ljudje obračajo za sodbo in on predpisuje zakone." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)

Imam Malik je rekel: "Tagut je vse, kar je čaščeno namesto Allaha." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)

Ibn Kesir je rekel: "On (tj. tagut) je vsaka oblika zla, v katerega so padli ljudje džahilijeta (tj. neverniki), kakor je čaščenje malikov, obračanje k njim za sodbo in prošnje za zmago." (Tefsir Ibn Kesir, 2:256)

Imam El-Vahidi je komentiral verz:

Mar ne vidiš tistih, katerim je bil dan del Knjige? Verujejo v džibt in tagut, ter pravijo za tiste, ki ne verujejo: "Ti so na boljši poti od tistih, ki verujejo." (Kur'an, 4:51)

El-Vahidi ga je razložil in rekel: "Vse kar je čaščeno namesto Allaha je džibt in tagut. Ibn Abbas je rekel: 'Džibt so maliki, taguti pa so tisti, ki ljudem pojasnjujejo (ali prevajajo) kako častiti malike.' "

Omar ibn El-Khattab je rekel: "Džibt je čarovnik in tagut je hudič." (Tefsir Ibn Kesir, 4:51)

El-Vabie, eden od imamov tefsirja, je rekel: "Džibt je vedeževalec in tagut je čarovnik." (prenešeno od El-Vahidija)

Torej, če pogledamo vse dokaze in izjave selefa lahko zaključimo naslednje: Vse kar je ma'bud (čaščeno), metbu' (sledeno) ali mutaa' (ubogano) namesto Allaha, je tagut. Če se človek strinja s tem, da ga ljudje častijo in se mu pokoravajo, je tagut.

Tagut je glava zablode, ljudi poziva v zablodo, vlada v nasprotju z Allahovim Razodetjem, ljudem sodi po običajih in navadah, se obrača k hudičem za informacije o prihodnosti itn. Tagutov je veliko, predpogoj da človek postane musliman pa je, da se odreče taguta. V bistvu je eden od temeljnih principov v akidi (tj. osnovi verovanja), da se odrečeš širka in kufra, preden veruješ v Allaha: Et-takhalli 'anil kufri veš-širki kablat tahalli bil-imani billah (tj. opustitev kufra in širka pride pred sprejetjem imana v Allaha). Zato potrditev, da je Allah El-Ma'bud, ni dovolj. Najprej moraš zavreči širk in kufr. Tagut je tudi nekdo, pred komer se ljudje sodijo namesto pred Allahom. Če se ljudje sodijo pred Allahom, je to tisto, kar je On zapovedal. Allah je Edini, ki si zasluži čaščenje in pokoravanje; pošiljal je poslance, ki so ljudem povedali, naj zavrnejo vsakega taguta. Allah, Slavljeni in Vzvišeni pravi:

O, vi, ki verujete! Pokoravajte se Allahu in pokoravajte se Poslancu in tistim z avtoriteto med vami. Če se v nečem ne strinjate, se obrnite na Allaha in Poslanca, če verujete v Allaha in Poslednji dan. To je boljša in ustreznejša odločitev. (Kur'an, 4:59)

V primeru spora se moraš obrniti na Allaha in Njegovega Poslanca, če si resnični vernik. Tako je Allah obračanje k Njemu in Njegovemu Poslancu naredil za pogoj imana. Allah pravi:

Mar iščejo sodbo džahilijjeta (tj. predislamskega obdobja)? In kdo je boljši od Allaha pri sodbi narodu, ki čvrsto veruje? (Kur'an, 5:50)

Vse tri oblike taguta morajo biti zavrnjene: metbu', ma'bud in mutaa'. Le svetohlinci so tisti, ki se obračajo stran od sojenja pred Allahom. Allah pravi:

In ko jim je rečeno: "Pridite k temu, kar je Allah razodel in k Poslancu," vidiš, kako se svetohlinci od tebe docela obračajo. (Kur'an, 4:61)

Imam Ibn El-Kajjim je dejal: "Tagut je vsak, ki gre preko svojih meja v smislu, da se ga časti, sledi ali uboga. Zato je tagut vsak, pred katerim se ljudje sodijo namesto pred Allahom, Slavljenim in Vzvišenim, ter Njegovim Poslancem, sallallahu alejhi ve sellem, ali pa ga častijo namesto Allaha, Slavljenega in Vzvišenega." (A'lam el-muvakki'in, vol. 1, str. 50)

Torej današnji taguti so v glavnem treh vrst, ljudje pa so večinoma zapleteni v čaščenje drugih dveh oblik taguta:

  • tagutu 'ibada - taguti, katere ljudje častijo;
  • tagutu hukmin - taguti, pred katerimi se ljudje sodijo ali se obračajo k njim za presojo;
  • tagutu ta'a ve mutaba'a - taguti, katerim se ljudje pokoravajo in jim sledijo.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...