Hadž ali romanje v Meko je peti steber islama. V islamu se ne roma k nekim samostanom, svetiščem ali grobovom, kjer ljudje iščejo pomoč od mrtvih ljudi, niti na mesta, kjer naj bi se v preteklosti domnevno zgodili nekakšni čudeži, čeprav številni ljudje, ki se pripisujejo islamu, počnejo tudi takšne stvari. Romanje se opravlja h Kabi v Meki na Arabskem polotoku. Kabo je zgradil Poslanec Abraham skupaj s svojim sinom Ismaelom, naj je mir z obema, z namenom čaščenja Allaha. Allah ga je nagradil in Kabo pripisal Sebi ter jo poimenoval Allahova Hiša, s čimer ji je dal poseben status in jo naredil za središčno točko, h kateri se muslimani obrnejo v vsaki molitvi (salah).
V opravljanju hadža so ogromne tostranske in onostranske koristi. Na enem mestu se opravlja več vrst čaščenja, kot je kroženje okrog Kabe (tavaf), hoja med Safo in Mervo, bivanje na Arafatu, Mini in Muzdelifi, metanje kamenčkov na džemeretih, prenočitev na Mini, klanje kurbana, britje glave ter pogosto omenjanje (zikr) Allaha, upajoč na odpuščanje grehov in na Njegovo zadovoljstvo.
Romanje je zelo pomembno čaščenje, saj se z njim brišejo grehi in je sredstvo za vstop v Raj. Ebu Hurejre je prenesel, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Kdor opravi hadž in pri tem ne dela grehov ter prestopkov, se bo vrnil čist od grehov kakor na dan, ko ga je rodila mati." (zabeležila Buhari in Muslim)
Ebu Hurejre prenaša tudi besede Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem: "Umra do umre briše, kar je med njima od grehov, a za pravilen in sprejet hadž ni druge nagrade kot Raj." (zabeležil Et-Tirmizi, ki ga je ocenil kot hasen-sahih)
Od koristi hadža je tudi to, da se muslimani z vseh krajev sveta srečujejo na mestu, ki je Allahu najljubše mesto na Zemlji. Na tem mestu so vsi enaki, opravljajo iste obrede in skupaj omenjajo Allaha, kar jih usmerja v enotnost in povezanost v verovanju ter čaščenju. Na tem mestu se spoznavajo, zbližujejo in povprašujejo po stanju bratov muslimanov, s čimer se uresničujejo besede Vzvišenega Allaha:
O, ljudje! Zares smo vas ustvarili iz moškega in ženske, in vas naredili narode in plemena, da bi se spoznali. Zares je najplemenitejši izmed vas pri Allahu, najbolj bogaboječ med vami. Zares Allah vse ve in je o vsemu obveščen. (Kur'an, 49:13)
Rasno harmonijo med muslimani je lepo opisal Malcolm X, ko je s svojega zgodovinskega hadža poslal pismo: "Tam je bilo na desetine tisoč romarjev s celega sveta. Bili so vseh barv, od modrookih plavolascev do temnopoltih Afričanov. Vendar smo vsi sodelovali v istem obredu, izkazovali duh enakosti in bratstva, o katerem so me moje izkušnje v Ameriki pripeljale v verovanje, da nikoli ne bi moglo obstajati med belim in nebelim. Amerika mora razumeti islam, ker je edina religija, ki iz družbe izbriše rasni problem. Na svojih potovanjih po muslimanskem svetu sem srečal, govoril in celo jedel z ljudmi, ki bi bili v Ameriki smatrani kot beli, vendar je bil odnos belega odstranjen iz njihovih misli z religijo islam. Nikoli prej nisem videl iskrenega in resničnega bratstva, katerega prakticirajo vse barve skupaj, ne glede na njihovo barvo ... V zadnjih enajstih dnevih tukaj v muslimanskem svetu sem jedel z istega pladnja, pil iz istega kozarca in spal v isti postelji ali na isti preprogi, medtem ko sem molil k istemu Bogu z brati muslimani, katerih oči so bile najmodrejše od modrih, katerih lasje so bili najbolj plavi od plave in katerih koža je bila najbolj bela od bele. In v besedah ter v postopkih v dejanjih belih muslimanov, sem občutil enako iskrenost, kakršno sem občutil med črnimi afriškimi muslimani Nigerije, Sudana in Gane. Resnično smo bili vsi enaki bratje, ker je njihovo verovanje v enega Boga odstranilo belo iz njihovih misli, belo iz njihovega vedenja in belo iz njihovega odnosa."
Vsi muslimani si zaslužijo ljubezen ter simpatije ostalih, ne glede na njihovo raso ali etnično poreklo.
Tako kakor vsako drugo čaščenje tudi hadž zahteva izpolnitev dveh pogojev, da bi bil sprejet pri Allahu:
- Iskrenost, kar pomeni, da mora biti opravljen čisto za Allaha in da človek upa le na nagrado Gospodarja svetov, nikakor pa cilj in namera ne sme biti ugled in pohvala ljudi.
- Pravilnost, kar pomeni, da se mora poleg iskrenosti vsako čaščenje opraviti, kakor ga je opravil Allahov Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, saj Allah sprejema samo tisto, kar je v skladu s predpisi islama pojasnjenimi v Kur'anu in Sunnetu.
Komentarji
Objavite komentar