Naslednji temelj imana je verovanje v Allahove poslance. V ta temelj spada verovanje v vse poslance in glasnike vere, katere je Allah z imenom omenil v Kur'anu in verovanje, da je Allah poslal poslance in glasnike vere poleg njih, katerih število in imena ne pozna nihče razen On. Allah pravi:
In zagotovo smo že pred teboj pošiljali poslance. Med njimi so tisti, o katerih smo ti povedali, in med njimi so tisti, o katerih ti nismo povedali. (Kur'an; 40:78)
In ni bilo nobenega ummeta, razen da je vanj prišel svarilec. (Kur'an; 35:24)
In za vsak ummet je poslanec. (Kur'an; 10:47)
POSLANCI IN GLASNIKI VERE OMENJENI V KUR'ANU
V Kur'anu je omenjenih 25 poslancev in glasnikov vere: Adem (Adam), Idris (Henoh), Nuh (Noe), Hud (Eber), Salih, Ibrahim (Abraham), Lut (Lot), Ismail (Ismael), Ishak (Izak), Jakub (Jakob), Jusuf (Jožef), Ejjub (Job), Šu'ajb (Jetro), Musa (Mojzes), Harun (Aron), Davud (David), Sulejman (Salomon), Iljas (Elija), El-Jese (Elizej), Junus (Jona), Zul-Kifl (Ezekiel), Zakarijja (Zaharija), Jahja (Janez Krstnik), Isa (Jezus) in Muhammed, naj je Allahov mir in blagoslov z vsemi njimi. Osemnajst jih je omenjenih v sledečih verzih:
In to je naš argument, katerega smo dali Abrahamu proti njegovemu narodu. Dvigujemo v stopnjah kogar hočemo. Zares je tvoj Gospodar Modri, Vsevedni. In podarili smo mu Izaka in Jakoba; vse smo usmerili. In Noeta smo usmerili že pred tem; in od njegovih potomcev Davida in Salomona in Joba in Jožefa in Mojzesa in Arona. In tako nagradimo dobrodelneže. In Zaharijo in Janeza in Jezusa in Elija – vsi so od dobrih. In Ismaela in Elizeja in Jona in Lota, in vse smo odlikovali nad svetovi. In nekatere od njihovih očetov in njihovih potomcev in njihovih bratov – in izbrali smo jih in usmerili na Ravno pot. (Kur'an; 6:83-87)
Ostali so omenjeni na različnih mestih v Kur'anu:
In Adu (smo poslali) njihovega brata Eberja. (Kur'an; 11:50)
In Semudu njihovega brata Saliha. (Kur'an; 11:61)
In Medjenu njihovega brata Jetra. (Kur'an; 11:84)
Zares je Allah izbral Adama in Noeta. (Kur'an; 3:33)
In Ismaelu in Henohu in Ezekielu; vsi so bili od potrpežljivih. (Kur'an; 21:85)
Muhammed je Allahov poslanec; in tisti, ki so z njim, so strogi do nevernikov in milostni med sabo. (Kur'an; 48:29)
Torej dolžni smo verovati, da so vsi omenjeni bili poslanci ali glasniki vere, vsak od njih posamezno, tako da če bi bil nekdo vprašan za kateregakoli od njih, ne bi zanikal njihovega poslanstva ali glasništva vere. Če bi nekdo zanikal poslanstvo ali razodetje kateregakoli od njih, bi postal nevernik. Kar se tiče poslancev in glasnikov vere, katerih nam Kur'an ni omenil posamično, smo v njih dolžni verovati na splošno in nimamo pravice trditi, da je nekomu od ljudi prišlo razodetje, če ga Kur'an ne omenja kot poslanca ali glasnika vere, ali pa nas o tem ni obvestil Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem.
IZBRANI POSLANCI (ULUL-AZM)
Veliko število učenjakov v skupino izbranih poslancev prišteva petorico: Muhammeda, Abrahama, Mojzesa, Noeta in Jezusa, naj je Allahov mir in blagoslov z vsemi njimi. Allah jih omenja v sledečem verzu:
In ko smo od glasnikov vere vzeli zavezo, in od tebe, in od Noeta in Abrahama in Mojzesa in Jezusa, Marijinega sina. In od njih smo vzeli čvrsto zavezo. (Kur'an; 33:7)
TEMA RAZODETJA
Dolžni smo verovati, da je Allah poslal Svoje poslance ljudem, da jih razveselijo in opozorijo; da jih razveselijo z Allahovim zadovoljstvom, nagrado in Rajem, če bodo verovali v Njega, Njegove poslance in Mu bodo pokorni, ter da jih opozorijo z Allahovo jezo, če bodo neverniki in neposlušni. Allah pravi:
In poslancev nismo poslali, razen kot prinašalce blagovesti in kot svarilce. Pa kdor veruje in dela dobro, ni strahu nad njimi in ne bodo se žalostili. In tiste, ki so zanikali naše znake, bo zadela kazen, ker so grešili. (Kur'an; 6:48-49)
Dolžni smo verovati, da je Allah vse poslance poslal zaradi uresničitve osnovnega cilja čaščenja samo Allaha in vzpostavitve Njegovega zakona – verovanje v Njega kot edinega Stvarnika, edinega, kateremu se usmerja čaščenje in edinega, kateremu pripadajo vsa Imena in Lastnosti popolnosti. Allah pravi:
In pred teboj nismo poslali nobenega poslanca, razen da smo mu razodeli: "Ni božanstva razen Jaz, zato Mene častite." (Kur'an; 21:25)
Zapovedal vam je od religije, kar je ukazal Noetu, in kar smo razodeli tebi, in kar smo ukazali Abrahamu in Mojzesu in Jezusu: "Vzpostavite religijo in se v njej ne delite." (Kur'an; 42:13)
In zagotovo smo v vsak ummet poslali poslanca: "Častite Allaha in izogibajte se taguta (tj. lažno božanstvo)." (Kur'an; 16:36)
Dolžni mo se jim pokoriti in ne delati v nasprotju z njihovimi ukazi, saj je pokornost njim del pokornosti Allahu, ki pravi:
Kdor se pokorava Poslancu, se je zagotovo pokoril Allahu. (Kur'an; 4:80)
In nismo poslali nobenega poslanca, razen da bo ubogan z Allahovim dovoljenjem. (Kur'an; 4:64)
Dolžni smo verovati, da so najpopolnejše stvaritve, tako v smislu znanja kot dejanj; najiskrenejši in najboljši v svoji vzgoji ter obnašanju, in da jih je Allah nad ostalimi stvaritvami odlikoval z lastnostmi, katerih ne poseduje nihče poleg njih. Prav tako je potrebno verovati, da jih je Allah obvaroval in oddaljil od laži, prevar, prikrivanja in kakršnekoli pomanjkljivosti glede dostavljanja razodetja. Vendar je možno, da včasih naredijo kakšno manjšo napako, ki je neznačajna v odnosu na njihovo visoko stopnjo, kakor se je zgodilo Adamu, ko je pojedel sadež z drevesa, ki mu je bil prepovedan, ko je za trenutek pozabil na prepoved. Vendar jih Allah ne pušča v napaki, ampak jim omogoči, da se zaradi nje nemudoma pokesajo. Prav tako smo dolžni verovati, da so bili vsi poslanci moškega spola. Niso bili angeli in ne ženske. Allah pravi:
In pred teboj nismo poslali razen moške, katerim smo razodevali. (Kur'an; 21:7)
Verujemo, da jim Allah ni podaril nikakršne nadčloveške lastnosti, ampak jih je izbral izmed ljudi, ki jedo in pijejo, hodijo po ulicah in spijo, osivijo in se smejijo. Imajo žene in otroke, izpostavljeni so raznim težavam in dosegajo jih roke nasilnežev, zadane jih pregon in teror. Umirajo kakor drugi in zgodi se, da je nekdo od njih tudi krivično ubit. Občutijo bolečino in zbolijo, kakor tudi vse ostalo, kar se dogaja z ljudmi in kar ni v nasprotju z visoko stopnjo ugleda med njimi. Na to namigujejo številni Kur'anski verzi:
In Muhammed je samo poslanec; že pred njim so bili poslanci. Pa če umre ali je ubit, ali se boste obrnili na svojih petah? In kdor se obrne na svojih petah, nikoli v ničemer ne bo škodoval Allahu. In Allah bo nagradil hvaležne. (Kur'an; 3:144)
In pred teboj nismo poslali nobenega poslanca, razen da so zares jedli hrano in hodili po tržnicah. (Kur'an; 25:20)
In zagotovo smo poslali poslance pred teboj in jim dajali žene ter potomce. (Kur'an; 13:38)
Mesija, Marijin sin je bil samo poslanec. Zagotovo so bili pred njim poslanci. In njegova mati je bila iskrena. Oba sta jedla hrano. (Kur'an; 5:75)
Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je rekel: "Jaz se postim in prekinjam post, klanjam in spim, in poročam se z ženskami." (zabeležil El-Buhari) Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je bil bolan in čutil bolečino, dobil je vročino in mrzlico, občutil je lakoto, žejo, jezo, utrujenost in podobno temu, v čemer ni nikakršne hibe.
Verujemo, da poslanci ne posedujejo ničesar od lastnosti božanstva, da ne vplivajo na dogajanja v vesolju, niti ne morejo pomagati in škoditi; ne vplivajo na Allahovo voljo in ne poznajo gajb (skritih) stvari, razen tiste, o katerih jih je Allah obvestil. Allah pravi:
Reci: "Jaz nimam moči, da si koristim niti škodim, razen kar Allah hoče. In če bi poznal nevidno, bi si zagotovo pomnožil dobro in ne bi se me moglo dotakniti zlo. Jaz sem samo svarilec in prinašalec blagovesti za narod vernikov." (Kur'an; 7:188)
Poznavalec nevidnega – pa ne razkriva od nevidnega nikomur, razen kogar je določil za poslanca. (Kur'an; 72:26-27)
Vendar jih je Allah obdaril s posebnimi sposobnostmi in moralnimi vrlinami ter lastnostmi, ki so jih naredile pripravljene za prejemanje razodetja in njegovega bremena, da bi bili vzor drugim ljudem, po katerem se bodo zgledovali v vprašanjih vere kot tudi vprašanjih tostranskega življenja. Zato smo dolžni verovati, da so poslanci obvarovani pred kakršnokoli pomanjkljivostjo, ki bi okrnila njihovo vero in pokornost Allahu, ali njihovo sposobnost za dostavo razodetja, katerega so prinesli ljudem. Allah o njih pravi:
To so tisti, katerim smo dali knjigo in sodbo in glasništvo vere. A če oni ne verujejo vanjo, potem jo bomo zagotovo zaupali narodu, ki vanjo ne bodo neverniki. To so tisti, katere je Allah usmeril, zato sledi njihovo usmeritev. (Kur'an; 6:89-90)
Allah govori o njihovem zaupanju, ostroumnosti in doslednosti pri dostavljanju razodetja ter ostalih lastnostih, ki so potrebne za izvrševanje zaupane dolžnosti in naloge. Zato Allah o Ismaelu pravi:
In omeni v knjigi Ismaela. Zares je bil iskren do obljube in bil je poslanec, glasnik vere. (Kur'an; 19:54)
O Abrahamu pravi:
In omeni v knjigi Abrahama. Zares je bil iskren glasnik vere. (Kur'an; 19:41)
Obstaja še veliko drugih verzov, v katerih Allah priča o iskrenosti in usmerjenosti poslancev. Dolžni smo tudi verovati, da jim je Allah pomagal z raznimi mu'džizami - nadnaravnimi dejanji, katere Allah izvrši preko Svojih poslancev, ki s tem izzovejo ljudi, naj naredijo nekaj podobnega, če ne verujejo v njih – in z jasnimi dokazi, ki kažejo na resničnost tega, s čimer so prišli od svojega Gospodarja. Verujemo v vse mu'džize, ki so omenjene v Kur'anu in verodostojnih hadisih, v teh posebnostih pa so enaki vsi poslanci. Vendar kljub tej enakosti verujemo, da je Allah nekatere izmed njih odlikoval nad drugimi. Allah pravi:
Ti poslanci. Nekatere od njih smo odlikovali nad drugimi. Od njih je tisti, ki je govoril z Allahom in On je nekatere od njih dvignil v stopnjah. In Jezusu, Marijinemu sinu smo dali jasne dokaze in ga podprli s svetim duhom. (Kur'an; 2:253)
In verujemo, da je najboljši med njimi in najboljši izmed vseh stvaritev naš poslanec Muhammed ibn Abdullah, sallallahu alejhi ve sellem.
O tem je mnogo verodostojnih hadisov, od katerih je tudi hadis, katerega prenaša Ebu Hurejre, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Jaz sem poglavar vseh ljudi na dnevu vstajenja, prvi, ki bo stopil iz groba in prvi, ki bo delal šefa'at (zagovarjanje za druge ljudi) in čigar šefa'at bo sprejet." (zabeležil Muslim)
A Vasile bin Eska' prenaša: "Slišal sem Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekel: 'Allah je izbral Kenane od Ismaelovih sinov, Kurejše od Kenaneta, Benu Hašim od Kurejšev, a mene je izbral od Benu Hašima.' " (zabeležila Muslim in Et-Tirmizi)
Omenjena dva in tudi ostali hadisi o tej temi jasno kažejo, da je Muhammed ibn Abdullah, sallallahu alejhi ve sellem najboljši od vseh stvaritev.
Komentarji
Objavite komentar